سخنان رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران فریبکارانه و دروغ بود/ آمریکا بدهکارترین رژیم دنیاست

13:18 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۲۵۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور سبک مغز و جنگ طلب آمریکا گفت: مطالب او علیه ایران هم فریبکارانه و هم دروغ بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نشانه عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی او بود.

صدیقیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ،حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و برپایی عزای سرور و سالار شهیدان در این ماه، اظهار کرد: امام حسین (ع) مظهر همه کمالات است. با آمدن ماه محرم، شیعیان تغییری در خود احساس می‌کنند.

وی ادامه داد: محرم ماه حرام است؛ می‌خواهیم در این ماه در کشتی امام حسین(ع) بنشینیم و از طوفان های عالم ظلمات و تعلقات رهایی یابیم. 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه در وجود و زندگی و سخن رهبر الهی تنها میل به خداست، افزود: حرکت امام حسین (ع)هم یک خیزش و بعثت و انقلاب بود و هم یک سیر و سلوک و عرفان بود. حرکت امام حسین(ع) بر مبنای براندازی طاغوت زمان و بنی امیه بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: برخی در انقلاب ما از کرده‌های خود پشیمان‌اند و مانند عمر بن سعد می‌مانند که در جنگ صفین در لشکر امام علی(ع) بود، اما حب دنیا او را از علی(ع) جدا کرد؛ پشیمان شدگان از انقلاب عاقبت کارشان به بد جایی کشیده می‌شود و مانند عمر بن سعد می‌شوند؛ او خون امام را ریخت که به ریاست برسد، اما از دنیا خیری ندید.

وی گفت: نظام استکبار همان «ابن زیاد» و «بنی امیه» زمان‌اند؛ هرکس به خاطر اینها از دینش کم بگذارد و از حمایت امام زمانش کوتاهی کند، نه دنیا دارد و نه آخرت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: «زهیر بن قین» بر خلاف «عمر بن سعد» زمانی در مقابل لشکر امام علی(ع) ایستاده بود اما به مرتبه‌ای رسید که گفت اگر هزار بار کشته شوم و زنده شوم باز هم هزاران جان هم برای حسین(ع) کم است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک رشحه‌ای از حقیقت عاشورا بود، تصریح کرد: امروز نیز مردم و جوانان ما عطش خود را برای حضور در جبهه‌ها و اجرای فرامین آسمانی ولایت اعلام می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بازگشایی مدارش و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه،گفت: من از دست‌اندرکاران آموزش و پرورش و وزارت علوم با تمام وجودم تقاضا می‌کنم که بچه‌ها و جوانان را با دفاع مقدس که یک ذخیره الهی است و روحیه انقلابی و شهادت طلبی و ولایتمداری، بیشتر آشنا کنند.

وی با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی نه تنها متوقف نشده که رو به گسترش است، اظهار کرد: امروز نهضت عاشورایی ما مرزها را درنوردیده است؛ ما در ایران انقلاب کردیم اما در سوریه دفاع می‌کنیم و در جای جای دنیا دلها به عشق انقلاب اسلامی که نشات گرفته از عاشوراست، می‌تپد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به جنایت‌های عربستان سعودی علیه مردم یمن گفت: لعنت به حکومت عربستان سعودی که ادامه دهنده راه حرمله است و به کودکان یمنی گرفتار بیماری، حمله می‌کند.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور سبک مغز و جنگ طلب آمریکا گفت: مطالب او علیه ایران هم فریبکارانه و هم دروغ بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نشانه عصبانیت  و درماندگی و سبک مغزی او بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به چرایی عصبانیت و پرخاشگری رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، تصریح کرد: امور زیاد، دلیلی بر شکست و درماندگی آمریکایی‌ها است؛ محبوبیت ترامپ در یک سال اول ریاست جمهوری‌اش کمتر از 40 درصد است؛ حتی بوش پسر هم در حد وی منفور نبود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا  از درون شکست خورده و منفور ملت خودش است، بنابراین عقده دارد، گفت: دلیل دیگر عصبانیت روسای جمهور آمریکا شکست ایدئولوژیک آنهاست؛ آمریکایی‌ها با لیبرال دموکراسی می‌خواستند دهکده جهانی تشکیل دهند اما خورشید دین تابش کرد و امام(ره) آمد. آنها فکر می‌کردند دین در متن زندگی مردم نقش ندارند اما دیدند که نوری آمد و مرد روشنگری آمد و دین را به صحنه زندگی آورد و قدرت توخالی آمریکا را آشکار کرد و افسانه لیبرال دموکراسی را باطل گردانید.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار کرد: شرق و غرب دست به دست هم دادند تا با شورش‌های اول انقلاب و نفوذی‌هایی همچون دولت موقت و بنی صدر، این نیروی دینی را در نطفه خفه کنند، اما متوجه شدند که این نور خاموش نمی‌شود و دلها را مطلوب خود کرده و این انقلاب، تنها متعلق به ایران نیست بلکه انقلاب مستضعفین به رهبری ایران است.

وی گفت: امام(ره) فرمودند این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است. از اینرو مستکبران دنیا جنگی 8 ساله و جنگی اقتصادی و فرهنگی علیه این کشور و نظام نوپای جمهوری اسلامی به پا داشتند، اما معجزه‌ دفاع مقدس ایجاد شد. دشمنان سپس در عراق و سوریه و لبنان همه تاکتیک‌های سیاسی و علمی‌شان را بکار انداختند تا حکام دست نشانده در این مناطق مستقر کنند که دوست رژیم صهیونیستی و دشمن انقلاب اسلامی باشد اما  امروز می‌بینیم که عراق همسایه ما نیست بلکه خودماست؛ 20 میلیون زائر کربلا در اربعین را ببنید آنگاه شکست آمریکا را در تمام ابعاد درک می‌کنید.

حجت الاسلام  والمسلمین صدیقی با بیان اینکه امروز مرجعیت و حشدالشعبی و دولت عراق در کنار ما مقابل قدرت‌های بزرگ و داعش می‌جنگند، نصریح کرد: غربی‌ها می‌گفتند تا چند روز دیگر بشار اسد رفتنی است؛ چه نقشه ها کشیده بودند؛ اما هم بشار اسد ماند و هم عراق. در لبنان نیز حزب‌الله که از معجزات انقلاب ماست برقرار است و فانی کننده اسرائیل خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امروز آمریکا بدهکارترین رژیم عالم است و در آنجا جنگ نژادی در جریان است و رژیم توحالی و مدعی آمریکا در حال آب شدن است  و در مقابل، حکومت ما در حال مقتدر شدن است تا پرچم انقلاب با دستان مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر(عج) برسد.


برچسب ها: نماز جمعه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *