تاکید ظریف بر همکاری کشور‌های آسیایی برای مبارزه با افراط گرایی

11:49 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۲۴۵
دسته بندی: سیاست
وزیر امورخارجه کشورمان در نشست وزیران «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی» در سازمان ملل بر همکاری میان کشور‌های قاره آسیا به منظور مقابله با افراط گرایی و مهار اندیشه‌های افراط و مبلغان آن تاکید کرد.

ظریفبه گزارش گروه سیاسی ، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان روز پنج شنبه در نشست وزیران «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی» در سازمان ملل بر همکاری میان کشور‌های قاره آسیا به منظور مقابله با افراط گرایی و مهار اندیشه‌های افراط و مبلغان آن تاکید کرد.

ظریف که به عنوان رئیس جدید دوره‌ای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی سخنرانی می‌کرد، گفت: در این مجمع هدف اصلی ما تقویت گفت‌وگو و همکاری است تا از این طریق بتوانیم به افزایش صلح و ثبات و دستیابی به توسعه پایدار کمک کنیم. جمهوری اسلامی ایران قویا بر این باور است که مجمع گفت‌وگوی آسیایی باید همکاری‌های خود را برای برخورد جدی‌تر با چالش‌های کنونی تقویت کند.

گفتنی است در نشست وزیران مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) کشورمان به عنوان رئیس سالانه این مجمع انتخاب شد. جمهوری اسلامی ایران در این مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی، مسئولیت پیشرو همکاری‌های فرهنگی و جهانگردی را برعهده دارد و برای دوره ریاست خود بویژه در حوزه فرهنگی و جهانگردی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *