آزادسازی 87 درصد خاک سوریه از اشغال گروه‌های تروریستی

10:50 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۲۲۷
وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مسلح سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه تاکنون بیش از 87 درصد از خاک این کشور را در کنترل خود دارند.

ارتش سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح سوریه تاکنون بخشهای زیادی از مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کرده و هم‌اکنون دولت مرکزی سوریه کنترل 87 درصد خاک این کشور را در دست دارد.

در بیانیه وزار ت دفاع روسیه درخصوص مشارکت این کشور در مبارزه با داعش در سوریه آمده که از 30 دسامبر سال 2015 که ولادمیر پوتین به درخواست دولت سوریه فرمان اعزام جنگنده‌های نیروی هوایی به سوریه را صادر کرد تاکنون بیش از 30 هزار پرواز صورت گرفته که انهدام 96 هزار هدف مربوط به گروه‌ تروریستی داعش را در پی داشته است.

به گفته بیانیه وزارت دفاع روسیه جنگنده‌های این کشور 8 هزار و 332 مرکز فرماندهی تروریستها، هزار آموزشگاه نظامی، و 6 هزار و 769 جایگاه سوخت و مهمات را منهدم کرده‌اند و همچنین در این حمله‌های هوایی بیش از 53 هزار و 700 محل تجمع عناصر گروه‌های تروریستی منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه از هشتم مهرماه سال 94 (30 دسامبر2015) با درخواست رسمی دولت سوریه با اعزام ده‌ها فروند بمب‌افکن، بالگردهای نظامی و جنگنده به سوریه و استقرار آنها در پایگاه هوایی حمیمیم در پشیبانی از نیروهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم به بمباران مواضع گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و جبهه النصره مشغول است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *