از واریز یارانه تا رونمایی از سامانه صیاد/بازار گرم ملزومات محرم در بازار

12:38 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۲۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته گذشته شاهد رویدادهایی همچون واریز یارانه، رونمایی از طرح صیاد، اجرای طرح کارورزی، افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن مهر، گرم شدن بازار ملزومات عزاداری و ... بوده است.

از واریز یارانه تا رونمایی از سامانه صیاد/بازار گرم ملزومات محرم در بازاربه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته شاهد رویدادهایی همچون واریز یارانه، رونمایی از طرح صیاد، اجرای طرح کارورزی، افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن مهر، گرم شدن بازار ملزومات عزاداری و ... بوده است. 

 بازار این روزها رنگ و بوی ماه محرم را به خود گرفته و اخبار آن نیز به کررات به گوش می رسد که بخشی از آنها به شرح زیر است:

سیدرحیم مقیمی‌اصل رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون گفت: با افزایش قیمت مواد اولیه ظروف یک بار مصرف، این محصولات در آستانه ماه محرم و افزایش تقاضا رشد قیمت 35 درصدی دارند.

حسن سلیمی رئیس اتحادیه صباغان و گل‌‎زنان با اشاره به افزایش واردت بی رویه پرچم و بیرق از چین گفت: با توجه به افزایش 20 درصدی در بخش‌های مختلف بسیاری از فعالان مشغول در صنف صباغی این کار را اعتقادی می‌دانند و تغییرات و افزایش قیمت‌ها را چندان اعمال نمی‌کنند.

 اقلام مورد نیاز هیئت های عزاداری امام حسین (ع) برای ایام محرم از سوی وزارت جهاد کشاورزی تعیین و اعلام شد.

بررسی بازار البسه مشکی در آستانه محرم حاکی از آن است که این روز‌ها بازار پوشاک مشکی از رونق بیشتری برخوردار است به طوریکه برخی از مغازه‌ها پوشاک مشکی را چند هزار تومانی بالاتر از رنگ‌های دیگر به فروش می‌رسانند.

در ماه محرم و آغاز عزاداری های این ایام بازار انواع لوازم عزاداری گرم می‌شود، بازاری موقت ولی پرفروش برای ایامی خاص در سال، که گردش مالی مخصوص به خود را دارد.

حبیب الله بشارتی رئیس اتحادیه آهنسازان گفت: برای علم ها قیمت مشخصی وجود ندارد، به همین خاطر توافقی و با توجه به قلمکاری شدن تیغه ها و یا پرس بودن آن قیمت مشخص می شود.

هیئت‌های عزاداری با مراجعه به شرکت توزیع برق مناطق خود می توانند نسبت به دریافت حق انشعاب مجاز برق اقدام کنند.

بازار کیف و کفش نیز یکی دیگر از اقلامی است که به دلیل آغاز فصل پاییز و شروع مدارس مورد توجه قرار می گیرد در این باره اخبار زیر منتشر شد:

 محسن خردمند رئیس اتحادیه سراجان با اشاره به صادارت اندک کیف به سایر کشورها گفت: معمولاً کیف‌های ساخته شده به دلیل حجم و سنگینی، کمتر قاچاق می‌شوند و کالای قاچاق بیشتر در مورد کیف‌های زنانه‌ای است که از ترکیه وارد می‌شود و با توجه به هزینه‌های زیاد قاچاق، بیشتر فعالان در این صنف از طریق قانونی کالای خود را می‌آورند.

 عبداللهی نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به کاهش چشم‌گیر فروش در سال جاری گفت: قاچاق کفش از سایر کشورها بی‌تاثیر بر روند بازارهای داخلی نبوده و رقم دقیقی از آن مشخص نیست.

واریز و قابل برداشت شدن هفتاد و نهمین مرحله یارانه نقدی بامداد یکشنبه 26 شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار یکی دیگر از رویدادهای مهم این هفته به حساب می آید.

همچنین در حاشیه جلسه شورای پول و اعتبار و با حضور مسئولان مربوطه سامانه صیاد رونمایی شد. این سامانه از ابتدای درخواست دسته چک تا مرحله نقد شدن آن را تحت کنترل داشته و مشکلات موجود را حل می‌کند و به عبارتی عاملی برای بازگشت اعتبار به چک خواهد بود.

امین دلیری رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به رشد 47.8 درصدی فروش کالای قاچاق گفت: در حوزه کالاهای اعاده ای در دولت دهم به ١٩٠٦٤میلیارد ریال رسیده که در دولت یازدهم به ٥٢٧٠٢ میلیارد ریال رسیده است.

حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص پیش بینی از بازار مسکن گفت: روند افزایش تولید مسکن، میزان معاملات و رونق بازار مسکن موثر خواهد بود و با توجه به تغییر سیاست های پولی به ویژه در حوزه کاهش سود بانکی به طور مطمئن بخشی از پول ها به سمت و سوی بازار مسکن و خرید ملک هدایت خواهد شد.

 حبیب ‌الله طاهرخانی معاون جدید وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور در اولین گام از حضور خود در رأس شرکت عمران شهرهای جدید کشور، 3218 واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس را افتتاح کرد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح کارورزی با اشاره به ورود ۱.۵ میلیون متقاضی در سال به بازار کار گفت: در حال حاضر حدود 3 میلیون و 300 هزار بیکار داریم و سالانه ورودی بازار کار 1.5 میلیون است و باید رقمی بیش از این ایجاد شود، تا بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم. 

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به کاهش یک هزار و 100 تومانی قیمت مرغ در هفته‌های اخیر گفت: قیمت هر کیلو مرغ زنده به کیلویی 4 هزار و 900 تومان رسیده و در حال حاضر با قیمت کیلویی 7 هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

 

 بسته اقتصادی بیست و پنجمین روز از شهریورماه

بسته اقتصادی بیست و ششمین روز از شهریور ماه

 بسته اقتصادی بیست و هفتمین روز از شهریور ماه

بسته اقتصادی بیست و هشتمین روز از شهریور ماه

 بسته اقتصادی بیست و نهمین روز از شهریور ماه

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *