یک مسافر عامل حادثه خونین دیروز قم بود

11:28 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۲۱۸
معاون اداره کل میراث فرهنگی استان قم گفت: سهل انگاری یک مسافر باعث انفجار در خانه مسافر آفتاب در قم شد.

یک مسافر عامل حادثه خونین دیروز قم بودبه گزارش گروه جامعه ،علی رضایی معاون گردشگری استان قم اظهار کرد: حوالی ظهر  دیروز انفجار گاز در خانه مسافر آفتاب واقع در کوچه آبشار در روربه روی صحن جواد الائمه حرم حضرت معصومه در قم باعث وقوع حادثه‌ای دلخراش شد که متأسفانه 5نفر کشته و 15 نفر مجروح شدند. 

وی اظهار کرد: این خانه مسافر با درجه کیفی دو دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم است و براساس گزارش‌های آتش‌نشانی تمام استاندارد‌های لازم در این واحد اقامتی رعایت شده و سهل‌انگاری یکی از مسافران باعث وقوع این حادثه دلخراش شده است.

رضایی افزود:با توجه به اینکه پیش از این نیز در قم شاهد وقوع حادثه‌ای مشابه بودیم که باز گذاشتن شیرگاز در یک واحد اقامتی از سوی یکی از مسافران باعث وقوع انفجار شده بود، به همه مسافران زائران و گردشگران توصیه می‌شود در هنگام اقامت در واحد‌های اقامتی موارد ایمنی را در هنگام استفاده از وسایل برقی و گازی رعایت کنند.

وی گفت:مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل در وسایل برقی و گازی هتل خودسرانه نسبت به تعمیر و رفع عیب وسایل اقدام نکنند بلکه حتما موضوع را با مدیریت و کارکنان هتل در میان بگذارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم اضافه کرد: کارشناسان این اداره‌کل همواره در بازدید و سرکشی از واحد‌های اقامتی استاندارد‌های لازم را بررسی می‌کنند با این حال مسافرانی که در هتل اقامت دارند در صورت مشاهده هرگونه موارد غیراستاندارد در مراکز اقامتی مراتب را به این اداره‌کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: انفجار قم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *