آزمایش بزرگترین بمب هیدروژنی کره‌شمالی در اقیانوس آرام

9:14 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۱۹۶
دولت کره‌شمالی در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ علیه این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد که پیونگ‌یانگ می‌تواند بزرگترین بمب هیدروژنی را در اقیانوس آرام آزمایش کند.

کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل ، کره‌شمالی در پاسخ به اظهارات جنگ‌طلبانه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه این کشور تهدید کرد آزمایش یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام را در نظر دارد.


دونالد ترامپ رئیس‌‌جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل آشکارا تهدید کرد که اگر کره‌شمالی برنامه موشکی و هسته‌ای را کنار نگذارد آمریکا این کشور 25 میلیونی را نابود خواهد کرد.


«ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره‌شمالی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا رفته در جمع خبرنگاران در نیویورک در واکنش به این تهدیدهای دونالد ترامپ گفت: کره‌شمالی می‌تواند آزمایش بزرگترین بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام را در دستور کار خود قرار دهد.


وی با این حال با اشاره به اینکه نمی‌داند که رئیس کره‌شمالی در واکنش به تهدید آمریکا به نابودی این کشور چه تفکری در سر دارد افزود: در این‌باره تصمیم نهایی را «کیم جونگ اون» خواهد گرفت.


«کیم جونگ اون» رئیس کره‌شمالی روز پنج‌شنبه در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که پیونگ یانگ را تهدید کرده بود، گفت: کاری می کنم که مردی که منصب رهبر عالی آمریکا (ترامپ) را برعهده دارد، به دلیل سخنرانی‌اش در مجمع سازمان ملل متحد و تهدید کره شمالی به ویرانی، بهای سنگینی را بپردازد.

آزمایش بمب هیدروژنی کره‌شمالی در اقیانوس آرام می‌تواند امواج سهمگین و مخربی را در سواحل شرقی کشور ژاپن و سواحل غربی آمریکا ایجاد کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *