بخور و نخور های محرم

20:00 - 30 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۱۲۴
مهمترین نکته تهیه مواد اولیه مرغوب و تازه و رعایت بهداشت کامل میباشد که در غیر این صورت ممکن است بیماری از طریق غذای تهیه شده به افراد بسیاری سرایت پیدا کند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، مهندس آیدا غفاری کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: در ماه محرم نذر های زیادی  به صورت  پختن  غذا و پخش بین مردم  ادا میشود که رعایت برخی اصول در تهیه  و طبخ نذریها اهمیت بسیاری دارد.

 مهندس غفاری افزود: مهمترین نکته تهیه مواد اولیه مرغوب و تازه و رعایت بهداشت  کامل  میباشد که در غیر این صورت ممکن است بیماری از طریق غذای تهیه شده به افراد بسیاری سرایت پیدا کند.

بخور و نخور های محرم

کارشناس تغذیه معاونت غذا و دارو ادامه داد : در قدم بعدی با  توجه به افزایش خطر بیماریهای غیر واگیر  مثل دیابت، فشار خون و چربی بالای خون توصیه میشود روغن کمتری در طبخ نذری ها بکار برده شود . برای مثال پیاز و سبزی مورد مصرف در تهیه خورشت ها نباید خیلی زیاد سرخ شود . چرا که هم محتوای ویتامینی ان کاهش می یابد و هم   روغن بیشتری مصرف میشود.

مهندس غفاری اظهار کرد: در تهیه شله زرد، انواع شربت ها و نوشیدنی های نذری توصیه میشود شکر کمتری مصرف شود و  کم شیرین تر باشند.

همچنین از مصرف نمک زیاد در پخت نذری ها خودداری شده و حتما از نمک تصفیه شده ید دار استفاده شود.

کارشناس تغذیه همچنین یادآور شد: برنج مصرفی قبل از پخت چندین بار توسط  افراد مختلف پاک و تمیز شود تا هر گونه ناخالصی اعم از فضله موش، سنگ و غیره از برنج حذف گردد و نهایتا نذری با کیفیت و سالم به دست مصرف کننده برسد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *