دستگیری عامل جنایت خیان استاد معین در افغانستان

14:01 - 30 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۱۱۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
عامل قتل پسر جوان در خیابان استاد معین،پس از 10 ماه زندگی مخفیانه در یکی از روستاهای افغانستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،ساعت ۱۹ روز سیزدهم ارماه سال گذشته  و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع فوت مشکوک در بیمارستان  به کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی اعلام شد.

با حضور مأموران در بیمارستان و انجام تحقیقات از پدر متوفی، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت:پسرم امیر ۲۱ ساله شب گذشته با سرنشیان یک دستگاه خودرو سواری درگیر شد که توسط آن‌ها چاقو  خورد؛ امروز از بیمارستان به ما خبر دادند که پسرم جانش را از دست داده است.

 با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

یکی از دوستان مقتول که شب حادثه و در زمان درگیری همراه مقتول بود، پس از حضور در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: بهمراه امیر  به پارکینگ آزادی در خیابان استاد معین رفتیم تا امیر ماشین خودش را که پژو ۲۰۶ سفیدرنگ بود را بردارد؛ من جلوی پارکینگ با خودروی ال ۹۰ شخصی ام ایستاده بودم که دیدم یک ۲۰۶ سفیدرنگ از پارکینگ بیرون آمد؛ فکر کردم امیر است و به همین علت برایش دست تکان دادم؛ ناگهان متوجه شدم که ماشین امیر را اشتباه گرفتم. خودرو ۲۰۶ به سمت من آمد و سرنشین آن با حالت تندی به من نگاه کرد و گفت:: چیه؛ به خط پیشونیت می‌نازی؟! " و در ادامه پیاده شد و یک سیلی به من زد. این شخص را شناختم؛ یکی از بچه‌های محله‌ مهرآباد جنوبی بنام بهمن بود؛ در همین زمان امیر هم از پارکینگ خارج شد که بهمن یک سیلی هم به او زد و در ادامه امیر و بهمن با یکدیگر درگیر شدند. بهمن با چاقو به سمت امیر رفت. امیر عقب کشید تا چاقو نخورد، اما زمین خورد؛ بهمن روی سینه اش قرار گرفت و چند ضربه به او زد. بهمن پس از ارتکاب جنایت به سرعت سوار ماشین من شد و از محل فرار کرد. دوستش نیز با ماشین ۲۰۶ خودشان از محل دور شد. همان شب موضوع را به پلیس اعلام کردیم که بلافاصله امیر به بیمارستان منتقل شد؛ خودرو من نیز به صورت ر‌ها شده در خیابان ستارخان پیدا شد.

دستگیری عامل جنایت خیان استاد معین در افغانستان

با شناسایی متهم به نام روح الله معروف به بهمن 32 ساله، کارآگاهان در بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمان سابقه دار در زمینه خرید و فروش موادمخدر و همچنین دارای سوابق متعدد در نزاع، درگیری و قدرت نمایی است.

کارآگاهان با شناسایی محل سکونت بهمن در خیابان شهیدان اطلاع پیدا کردند که وی پس از درگیری و ارتکاب جنایت، به محل سکونتش مراجعه و پس از گرفتن خودرو شخصی متعلق به برادرش، همان شب درگیری از محل سکونتش متواری شده است. برادر متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آخرین بار زمانی که برادرم را دیدم او با حالتی مضطرب و گریان عنوان داشت که بدبخت شدم،من غلط کردم که مشروب خوردم؛ "؛ تمامی این حرف‌ها را با حالتی پریشان می‌گفت و در پایان خودرو ۲۰۶ مرا گرفت و از خانه خارج شد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که بهمن با کمک فردی افغان بنام "غلام" و از طریق مرز‌های شرقی کشور به افغانستان متورای شده است. رسیدگی به این پرونده کماکان در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا نهایتا "غلام" پس از مراجعت دوباره به تهران، شناسایی، دستگیر و در اعترافاتش ضمن اعتراف صریح به متواری کردن بهمن به کشور افغانستان عنوان داشت که فراری دادن بهمن به کشور افغانستان را به سفارش برادر بهمن انجام داده است که بلافاصله برادر بهمن نیز به اتهام مشارکت در فرار متهم دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

تحقیقات از غلام در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا نهایتا غلام در اعترافاتش عنوان داشت که بهمن را در زادگاهش در یکی از روستا‌های افغانستان مخفی کرده است. با شناسایی دقیق مخفیگاه بهمن در کشور افغانستان، هماهنگی لازم با پلیس بین الملل انجام و بهمن در مخفیگاهش در کشور افغانستان دستگیر و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

دستگیری عامل جنایت خیان استاد معین در افغانستان

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم پس از نزدیک به یک سال زندگی مخفیانه در کشور افغانستان، صبح روز پنجشنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحویل و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به درگیری منجر به جنایت و قتل امیر اعتراف کرد؛ متهم در حال حاضر با صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده و  تکمیل پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *