اهل منبر شهادت امام حسين(ع) را زنده نگه دارند/ با زنده نگه داشتن مجلس عزاى امام حسين(ع) اسلام زنده مى ماند

20:30 - 30 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۱۰۷
آنها می‌خواستند اصل اسلام را ببرند و یک مملکت عربی درست کنند و این کارشان اسباب این شد که عرب و عجم و همه، همه مسلمین توجه پیدا کردند که نه، قضیه، قضیه عربیت و عجمیت و فارسیت و اینها نیست؛ قضیه خدا و اسلام است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بخشی از بیانات امام خمینی (ره) درباره عاشورا در صحیفه نور جلد 13 در تاریخ 14 آبان سال 1359 به شرح زیر است: مجالس عزا باید باشد و اهل منبر باید این شهادت امام حسین (ع) را زنده نگه دارند و ملت باید با همه قدرت، این شعائر اسلامی را خصوصاً‌ این (مجالس) را زنده نگه دارند. با زنده نگه داشتن او، اسلام زنده می‌شود.

«انا من حسین» که روایت شده است که پیغمبر فرموده است، این معنایش، معنا این است که حسین مال من است و من هم از او زنده می‌شوم. از او (زنده) شده است. این همه برکات از شهادت ایشان است؛ با اینکه دشمن می‌خواست آثار را از بین ببرد!

آنها در صدد بودند که اصل بنی‌هاشمی در کار نباشد. «لعِنَت هاشِمُ بِالکَذا» این حرف بود! آنها می‌خواستند اصل اسلام را ببرند و یک مملکت عربی درست کنند و این کارشان اسباب این شد که عرب و عجم و همه، همه مسلمین توجه پیدا کردند که نه، قضیه، قضیه عربیت و عجمیت و فارسیت و اینها نیست؛ قضیه خدا و اسلام است. این مجالس را حفظ کنید.

انتهاب پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *