صدها بودایی مانع رسیدن کمک‎های انسان دوستانه به مسلمانان روهینگیا شدند

11:36 - 30 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۰۴۰
منابع خبری گزارش می‎دهند که صدها تن از بودایی‎های میانمار مانع ورود کمک‎های انسان دوستانه به مسلمانان در ایالت راخین شده‎اند.

صدها بودایی مانع رسیدن کمک‎های انسان دوستانه به مسلمانان روهینگیا شدندبه گزارش گروه بین الملل ،منابع خبری گزارش می‎دهند که صدها تن از بودایی‎های میانمر مانع ورود محموله‎ کمک‎های انسان دوستانه به مسلمانان در ایالت راخین شدند.

سازمان ملل در گزارش اخیر خود اعلام کرد که ارتش میانمار دست به پاکسازی نژادی علیه مسلمانان روهینگیا شده است.

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار مسلمانان میانماری که از ترش خشونت‌های ارتش میانمار به سمت کشور بنگلادش فرار کرده‌اند به 421 هزار نفر رسیده‌است.

سازمان ملل در گزارش پیشین خود اعلام کرده بود که در پی دور جدید خشونت‎های ارتش میانمار علیه مسلمانان استان راخین (روهینگیا) 4 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا کشته و بیش از 400 هزار از آنها نیز ار ترس جان خود به کشور بنگلادش فرار کردند و هم‌اکنون در بدترین شرایط انسانی به سر می‌برند.

گروه‌های امدادی در بنگلادش روز یکشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای با توصیف شرایط بحرانی آوارگان روهینگیا در بنگلادش هشدار دادند که به علت نبود غذا، آب و پناهگاه کافی در بنگلادش شمار زیادی از آوارگان روهینگیا در معرض مرگ قرار دارند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *