تامین امنیت گردشگران خارجی با اعلام محل اقامت و مسیر تردد آنها به پلیس

12:01 - 30 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۰۳۶
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: امنیت گردشگران خارجی با اعلام مسیر تردد و محل اقامت آنها از سوی پلیس تامین می شود.

تامین امنیت گردشگران خارجی با اعلام محل اقامت و مسیر تردد آنها به پلیسبه گزارش گروه جامعه ، در دیدار فرمانده یگان حفاظت و معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، زمینه همکاری‌های دوجانبه با رویکرد توسعه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان با تشریح زمینه‌های مشترک همکاری میان‌بخشی، بر ضرورت راه‌اندازی پلیس گردشگری، بررسی الگو‌های ریشه‌ای صنعت گردشگری و لزوم برجسته‌سازی روح گردشگری حلال حاکم بر کشور تأکید کرد.

امیر رحمت‌اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی نیز در این دیدار گفت: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور و تأثیر این صنعت در گسترش روابط و مناسبات کشورها، در سال‌های اخیر توسعه این صنعت به‌عنوان یک اولویت مهم و اساسی در دستور کار یگان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری در کشور، بر اساس دستورالعمل مصوب ستاد کل نیرو‌های مسلح، مبنی بر تشکیل یگان حفاظت و در رابطه با همکاری دو سویه اطلاعاتی با ناجا برای تأمین امنیت گردشگران خارجی از طریق اعلام مسیر‌های تردد و محل اقامت گردشگران، پیش‌بینی‌های لازم به‌عمل آمده و با توجه به وجود پتانسیل و ظرفیت موجود می‌توان نقش برجسته‌تری را در موضوع گردشگری برای یگان متصور شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با اشاره به اهمیت ویژه تأمین امنیت گردشگران به‌عنوان مهم‌ترین موضوع در این حوزه تصریح کرد: صرف‌نظر از مفهوم امنیت به معنای خاص، به‌خصوص در حوزه گردشگری خارجی، بزه‌دیدگی‌های عمومی ناشی از جرائم خرد نیز می‌تواند احساس امنیت گردشگران خارجی را مخدوش کند که خوشبختانه یگان حفاظت با ایجاد حساسیت‌های لازم برای ناجا و ابلاغ دستورالعمل‌های کاربردی متعدد به‌عنوان حلقه ارتباطی میان سازمان و نیروی انتظامی گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته است.

وی افزود: در سال گذشته سه دوره آموزش تخصصی در دانشکده علوم و فنون انتظامی امین برگزار شد و با فراخوان نمایندگان منتخب یگان‌های حفاظت سراسر کشور، با ارائه آموزش‌های تخصصی مرتبط با مشاغل یگان، یک دوره با عنوان نقش و جایگاه یگان در توسعه گردشگری تشکیل شد که از توان علمی برجسته‌ترین استادان حوزه گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه علوم انتظامی امین بهره برداری شد.

رحمت‌اللهی ادامه داد: این دوره مجددا مهر ۹۶ برگزار می‌شود تا از این طریق ضمن توانمند‌سازی کارکنان یگان و آگاهی بیشتر آن‌ها از نقش مؤثر خود در این عرصه، زمینه کارآمدی هرچه بیشتر آنان در بستر توسعه گردشگری فراهم شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *