رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگ جهان، روستایی زیبا مناسب برای گردشگری پاییزی+تصاویر

14:50 - 30 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۱۰۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
روستای برگ جهان از توابع دهستان لواسان کوچک بخش لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، روستای برگ جهان از توابع دهستان لواسان کوچک بخش لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران ایران است که در شمال شرقی دهستان لواسان کوچک و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز واقع شده‌است. این روستا در یازده کیلومتری مشرق روستای افجه و در سیزده کیلومتری شهر لواسان مرکز بخش لواسانات قرار دارد.

برگ جهان، روستایی زیبا مناسب برای گردشگری پاییزی+تصاویر

آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است. برگ جهان از جمله روستاهای قدیمی منطقه لواسانات است. 

روستای کوهستانی برگ جهان با چشم اندازهای جذاب ارتفاعات اطراف گسترده باغات سرسبز و مزارع پیرامون حواشی رودخانه برگ جهان و مسیرهای زیبای کوچه باغ‌های روستا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روستاهای استان تهران به شمار می‌آید.

برگ جهان، روستایی زیبا مناسب برای گردشگری پاییزی+تصاویر

این روستای زیبا با مناظر دلفریب و جلوه‌های کم نظیر به ویژه در بهار و تابستان هزاران گردشگر شهری را به سوی خود جلب می‌کند.

آرامگاه امامزاده اسماعیل در ضلع غربی روستا و در دامنه شرقی تپه‌ای معروف به تنگل‌خانه واقع شده‌است. بنای اولیه این امامزاده گنبد مخروطی زیبایی داشت که امروزه به بنای جدیدالاحداثی تبدیل شده‌است. این امامزاده مورد احترام مردم روستای برگ جهان و روستاهای مجاور است.

برگ جهان، روستایی زیبا مناسب برای گردشگری پاییزی+تصاویر

در ضلع غربی روستا و در شمال رودخانه برگ جهان صخره رسوبی بزرگی قرار دارد که از سطح زمین‌های جنوبی حدود ۴۵ متر ارتفاع دارد و اطراف آن را باغات روستا فرا گرفته‌اند. این تپه که در جهت شمالی – جنوبی گسترش یافته به تنگل خانه مشهور است. به نظر می‌رسد این تپه در گذشته قلعه ای بوده‌است. که مردم روستا در مواقع احساس خطر و یا تهاجمات دشمنان به آن پناه می‌برده‌اند. این اثر در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

در فاصله ۳ کیلومتری شمال روستای برگ جهان و در ارتفاع ۲۷۲۰ متری بقایای قلعه‌ای به جا مانده‌است که آن را قلعه دختر یا قلعه بند می‌نامند. این قلعه طی دهه‌های اخیر تخریب گردیده و مصالح آن در سایر بناهای روستا مورد استفاده قرار گرفته‌است.

برگ جهان، روستایی زیبا مناسب برای گردشگری پاییزی+تصاویر

در ارتفاعات شمال غربی روستای برگ جهان غاری وجود دارد که به زندان خانه لار معروف است. ابعاد دهانه غار ۲×۲ متر و طول آن در حدود ۳۰ متر است. در درون این غار چند راه فرعی وجود دارد. که عمق چندانی ندارند. ظاهرا در گذشته این غار به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. اگر چه امروزه جوانان این روستا نیز همانند سایر نقاط کشور به بازی‌های رایج به ویژه بازی فوتبال و والیبال علاقمندند اما بازی‌های سنتی الک دولک و هفت‌سنگ هنوز هم در میان مردم این روستا رواج دارد.

راه‌های دسترسی روستا:


برگ‌جهان دارای دو راه دسترسی است. راه اول از طریق تهران - شهر لواسان- نارون-هنزک-افجه و سپس برگ‌جهان و راه دوم از طریق تهران - جاجرود-سد لتیان-نیکنامده-برگ‌جهان راه اول اسفالته و راه دوم نیز اسفالته است که در بخش اخر نیاز به بازسازی دارد. فاصله برگجهان از تهران حدود ۴۰ کیلومتر است.

 برگ جهان، روستایی زیبا مناسب برای گردشگری پاییزی+تصاویر

سوغات برگ جهان:


گندم، جو و بنشن عمده‌ترین محصولات زراعی و گردو، سیب، زردآلو، ازگیل گیلاس، آلبالو و هلو، خرمالو، آلو، گلابی توت از محصولات باغی و سردرختی‌های این روستاست. فرآورده‌های لبنی از قبیل شیر، ماست، کره و تولید عسل نیز رواج دارد.

 

 برگ جهان، روستایی زیبا مناسب برای گردشگری پاییزی+تصاویر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *