دولت در ترویج حجاب پیشگام باشد/ دشمن با تجزیه عراق در پی ساختن اسرائیل جدید در منطقه است

20:16 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۹۳۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در پایان مراسم اختتامیه اجلاسیه سوم این مجلس از ضرورت توجه بیشتر دولت به قصه فاجعه‌بار حجاب و مشکلات و معضلات فضای مجازی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ؛ آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، امروز (چهارشنبه) پس از پایان مراسم اختتامیه اجلاسیه سوم مجلس خبرگان با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون مصوبات و موضوعات مطرح شده در این اجلاسیه اظهار کرد: در جریان اجلاسیه سوم مجلس خبرگان چهار جلسه برگزار شد و در طی آن‌ها نطق‌های قبل از دستور انجام شد و دو الی سه طرح مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مجموع اعضای مجلس خبرگان در این اجلاسیه چند طرح را تصویب کردند.

آیت‌الله خاتمی افزود: حدود ۳۰ نفر از اعضای خبرگان که عمدتاً از اعضای جدیدالورود بودند عضو هیچ یک از کمیسیون‌های ۶ گانه این مجلس نبودند و با توجه به این که کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان وظایف و مسئولیت‌ها امور زیادی را برای انجام در دست دارد تصمیم بر این گرفته شد که دو کمیسیون دیگر نیز به کمیسیون سیاسی اضافه شود که یک کمیسیون ناظر بر امور فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون دیگر ناظر بر امور اقتصادی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: افزایش تعداد کمیسیون‌های مجلس خبرگان از ۶ کمیسیون به ۸ کمیسیون که با قید دو فوریت در این اجلاسیه به تصویب رسید مهم‌ترین مصوبه اجلاسیه سوم بود و البته برخی از مواد این مصوبه به کمیسیون آیین‌نامه جهت بررسی و تصویب ارجاع شده است.

وی با بیان این که طرح اصلاح آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان در دست بررسی است افزود: مطابق با این طرح اصلاحی ۶ ماه قبل از انتخابات دور بعد خبرگان، باید تدارک انتخابات مجلس خبرگان دیده شود به‌گونه‌ای که ۳ ماه مانده به تشکیل دوره خبرگان بعدی کار انتخابات تمام شده باشد و اعضای خبرگان بعدی مشخص باشند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در این اجلاسیه مباحثی در رابطه با تجمیع انتخابات مطرح شد و مقرر گردید که این مباحث ادامه یابد، چون حدود ۷ فصل و بیش از ۳۰ ماده دارد و این اصول به تدریج مورد بحث قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ۱۶ نطقی که در اجلاسیه سوم خبرگان ایراد شد تصریح کرد: یکی از محور‌های مهم نطق‌های ایراد شده در این اجلاسیه همان طور که مقام معظم رهبری فرمود: ه اند بحث مطالبه گری اعضای خبرگان بود و تأکید شد که باید ساختار مطالبه گری اعضای خبرگان تدوین شود.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات در این راستا این بود که جلساتی میان اعضای خبرگان با هیئت دولت و اعضای هیئت رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌های مجلس تشکیل شود تا مشکلات مردم که سرمایه نظام هستند مطرح و مرتفع گردد.

آیت‌الله خاتمی افزود: همچنین برخی از اعضای خبرگان پیشنهاد دادند که با توجه به در پیش بودن نصب استانداران و فرمانداران برای خبرگان حریمی قائل شوند و نظر اعضای خبرگان را در این رابطه جویا شوند.

وی با اشاره به دغدغه‌های اعضای خبرگان در رابطه با فضای مجازی گفت: اکنون یک جنگ فرهنگی تمام‌عیار در فضای مجازی به وقوع پیوسته است و ما اعضای خبرگان در رابطه با مسائل اخلاقی و فرهنگی نگرانی داریم و معتقدیم نباید اجازه خوراندن سم به مردم را داد؛ وبای فرهنگی و سیاسی کمتر از میکروب وبا نیست

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: گفته شده است که حدود ۴۰ میلیون نفر عضو کانال‌ها هستند این امر معنایش خط گیری سیاسی و فرهنگی است؛ سخن ما هم در این رابطه این است که در رابطه با فضای مجازی مدیریت صورت گیرد و دولت محترم که سایت‌ها و فضا‌های فاسد را در این عرصه می‌شناسد اقدام مقتضی را صورت دهد.

وی با اشاره به طرح نگرانی اعضای خبرگان پیرامون قصه فاجعه‌بار حجاب در اجلاسیه اخیر گفت: در جلسات برگزار شده مجلس خبرگان چنین پیشنهاد شد که دولت حداقل در نهاد‌های زیرنظر خود مانند بیمارستان‌ها و هواپیمایی‌ها دقت‌های بایسته را داشته باشد و در امر ترویج حجاب پیشگام باشد.

آیت‌الله خاتمی با بیان این که اعضای مجلس خبرگان اراجیف اخیر ترامپ را محکوم می‌کنند اظهار کرد: اظهارات ترامپ در شان یک رئیس‌جمهور نبود؛ آن چه ترامپ در سازمان ملل گفت: مسائل کاملاً سطحی، بی‌اساس و کذب بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه مخالفت با آمریکا متحد است تصریح کرد: قوای سه‌گانه نظام جمهوری اسلامی و آحاد مردم با اعتقاد راسخ شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و این شعار نه به معنای مرگ بر مردم آمریکا که به معنای مگر بر دولت‌مردان آمریکایی است که این کشور را به سمت تباهی می‌کشانند.

وی با بیان این که همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق یک خطر بزرگ نه تنها برای کشور عراق که برای منطقه است گفت: دشمن مدت‌ها است در پی ساختن اسرائیل جدید در منطقه است و قصد دارد ساختن این اسرائیل جدید را از تجزیه عراق شروع کند و همه‌پرسی اقلیم کردستان مقدمه این کار است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جنگ و آدم کشی در منطقه نباشد باید از هم حالا نگذاشت که این همه‌پرسی فتنه گرایانه صورت گیرد و در مقابل اسرائیل جدید و غده سرطانی جدید در منطقه ایستاد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به پاکسازی نسلی که در میانمار در جریان است اظهار کرد:رهبر کشور میانمار که جایزه صلح نوبل را کسب کرده است پس از کشتن و سوزاندن و آواره کردن ۴۰۰ هزار مسلمین به دروغ می‌گوید که مسلمانان در قضیه میانمار مقصر هستند و این کمال وقاحت است.

آیت‌الله خاتمی با بیان این که جهان اسلام باید در قبال فاجعه میانمار متحد باشد تصریح کرد: جنایات علیه مسلمانان میانمار محکوم است و همه ما در این رابطه غصه داریم که چرا جهان اسلام آن حرکت بایسته را در محکومیت فاجعه میانمار ندارد.

وی با اظهار خوشحالی از پیروزی‌های صورت گرفته در عراق و سوریه تصریح کرد: علی‌رغم خوشحالی از پیروزی‌های صورت گرفته در عراق و سوریه علیه تکفیری‌ها این نگرانی را داریم که هنوز فتنه داعش تمام نشده فتنه دیگری در عراق رخ گیرد که امیدواریم مسئولین اقلیم به عقل بیایند و در میدان رژیم غاصب صهیونیستی بازی نکنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *