ضرورت «مدیّریت صحیح فضای مجازی» و «مسدود کردن راه‌های نفوذ»/ انجام اقدامات متقابل عملی در قبال بدعهدی‎ها، تحریم‎‌های جدید و نقض برجام توسط آمریکا را خواهانیم

18:55 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۹۲۲
مراسم اختتامیه سومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم عصر امروز به ریاست آیت‌الله احمد جنتی برگزار و بیانیه پایانی قرائت شد.
اختتامیه سومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم عصر امروز چهارشنبه به ریاست آیت الله جنتی برگزار شد
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مراسم اختتامیه سومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم عصر امروز به ریاست آیت‌الله احمد جنتی برگزار شد.

سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، روز گذشته با حضور نمایندگان این مجلس و به ریاست آیت الله احمد جنتی در ساختمان پیشین مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران روز گذشته با حضور در این مراسم درباره «نفوذ» به سخنرانی پرداخت.

متن پایانی این اجلاسیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس خبرگان رهبری در پایان سومین اجلاسیه‎ی خود با گرامی‎داشت اعیاد ارزشمند گذشته‎ی قربان و غدیر؛ ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به ساحت مقدّس امام زمان «اروحنا فداه»، مقام معظّم رهبری «مدّظلّه العالی» و پیروان دلداده‎ی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تسلیت می‎گوید و با اتّکاء به لطف لایزال الهی، خط مستقیم امامت و ولایت و پشتوانه‎ی مردم‎سالاری دینی، نکات زیر را مورد تأکید قرار می‎دهد:

۱. «عاشورا»، نماد مبارزه با ظلم و استکبار و «سیّدالشهداء (ع)»، الگوی برجسته‎ی انسانیّت در همه‎ی عرصه‎هاست. در این الگو، مبنا، بازگشت به ارزش‌های اصیل اسلامی است. حضرت امام «قدّس الله نفسه الزّکیه» نیز بر این اساس و با پشتیبانی مردم، قیام خود را آغاز کرد و اصلِ «ولایتِ فقیه» در دوران غیبت را از مهجوریت رهانید، انقلاب را به پیروزی رساند و جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس مبدّل ساخت و حضرت آیت‎الله خامنه‎ای «دام ظلّه العالی» خلف صالح امام نیز با اقتدای به سیّدالشهداء (ع) در دنیای پرتلاطم و منطقه‎ی پرآشوب کنونی، کشتی نظام اسلامی را هدایت و بر ساحل امنیّت و آرامش، رساند. خبرگان ملّت با تأکید بر زنده نگهداشتن شعائر حسینی، از مبلّغان، مدّاحان و گردانندگان محترم هیئآت مذهبی می‎خواهد، مجالس عزاداری امام حسین (ع) را بیش از پیش در جهت اهداف قیام و امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند و از امور خرافی و موجب وهن اسلام و خلاف شأن، پرهیز نمایند تا ان شاءالله شاهد ارتقای معنویت و شور و شعور حسینی در جامعه‎ی اسلامی‎مان باشیم.

۲. ایران اسلامی در ماه‎‌هایی که گذشت شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا بود. مجلس خبرگان رهبری، از حضور پرشور مردمِ بصیرِ کشورمان در این دو انتخابات، قدردانی کرده، خداوند منّان را به خاطر وجود ملتی فهیم و نظامی سرافزار، شاکر است و با تأکید بر لزوم شایسته سالاری در تمام سطوح مدیریتی و ضرورت حفظ و صیانت از نیرو‌های انقلابی بر بازخوانی و بازتدوین سازوکار‌های انتخاباتی براساس سیاست‎‌های کلّی انتخابات که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده تأکید می‎نماید و از قوّه‎ی محترم قضاییه می‎خواهد به تخلّفات انتخاباتی با قاطعیت رسیدگی کند و از همه‎ی قوا و نهادها؛ خصوصاً دولت محترم می‎خواهد اجرای رهنمود‌های ولایت در همه‎ی عرصه‎‌ها به ویژه عرصه‎ی فرهنگی و اقتصادی را سرلوحه‎ی کار خویش قرار داده و مصوّبه‎ی شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و عفاف را اجرایی نماید و تلاش هماهنگ و جدّی خود را برای حلّ معضلات اقتصادی به ویژه مهار تورّم و ایجاد زمینه‎‌های تولید و اشتغالِ پایدار به کار گیرد، همچنین با اتّکاء به سیاست‌های کلّی «اقتصاد مقاومتی»، به مبارزه با انواع قاچاق و مفاسد اقتصادی و اصلاح نظام بانکی، پرداخته و موجبات استقرار عدالت اجتماعی را فراهم سازد.

۳. مقام معظّم رهبری سال‌هاست خطرات غفلت از آسیب‎‌های فضای مجازی را گوشزد می‎کنند. مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت مدیّریت صحیح فضای مجازی تأکید نموده، از شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات می‎خواهد با پایش مستمّر فرصت‌ها و تهدید‌های این حوزه و بخصوص ایجاد بستر‌های لازم برای تولید محتوای بومیِ متناسب با هویّت ایرانی ـ. اسلامی و ترویج ارزش‌ها، موجبات حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ممانعت از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه را فراهم آورند و فرهنگ کاربری و سواد رسانه‎ای جامعه را افزایش دهند.

۴. تهاجم فرهنگیِ استکبار و صهیونیزم و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی و نیز «نفوذ» و «جنگ نرم» به منظور ایجاد خلل در بنیان‎‌های فکری، دینی، اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر ابعاد آن، از اهداف بیگانگان است؛ مسأله‎ای که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار‌های جدّی می‎دهند؛ همانگونه که پیش از این نسبت به «فتنه» هشدار داده‎اند. بی‎تردید، رصد و نظارت دستگاه‎‌های مسؤول، به ویژه وزارت اطّلاعات و قوهّ‎ی قضاییه، برای مسدود کردن راه‌های نفوذ و بالابردن سطح آگاهی و بصیرت جامعه، ضروری است.

۵. ضمن گرامی‎داشت هفته‎ی دفاع مقدس، اعلام می‎داریم دولت و نظام جمهوری اسلامی با اعتقاد به مبانی دینی و اسلامی هیچگاه به دنبال جنگ افروزی و ساخت و تولید سلاح‎‌های کشتار جمعی نبوده و نیست و تقویت بنیه‎ی دفاعی و موشکی را برای بازدارندگی لازم می‎داند و با اقتدار در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی، ایستاده و اعلام می‎دارد: وضع و تمدید تحریم‎‌ها و طرح برخی توقّعات نابجا همچون بازدید از مراکز نظامی ایران و ایراد اتهامات و سخنان به دور از منطق و عرف دیپلماتیک و نابخردانه‎ی رئیس جمهورِ تازه کارِ آمریکا، نه تنها خللی در عزم و اراده‎ی ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد، بلکه ما را، چون کوهی استوار در مقابله با دشمن جنایتکار، بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی منسجم‎تر و مصمم‎تر خواهد نمود؛ از مسؤولان مربوطه براساس تأکیدات مقام معظّم رهبری و مصوّبات مجلس شورای اسلامی، انجام اقدامات متقابل عملی در قبال بدعهدی‎ها، تحریم‎‌های جدید و نقض برجام توسط آمریکا را خواهانیم.

۶. ضمن محکوم کردن نسل کشی و پاکسازی قومی در میانمار و تقبیح سکوت مجامع حقوق بشر بین المللی و حاکم میانمار که متأسفانه خود از دارندگان جایزه صلح نوبل است؛ حمایت همه جانبه از این ملّت مظلوم و دفاع از حقوق از دست رفته‎ی آنان را از ملت‎‌های آزاده، خواسته و محاکمه‎ی مسّبّبان این جنایات گسترده ـ. که مصداق بارز جنایت علیه بشریت است ـ. را در دادگاه بین المللی خواهانیم.

۷. فجایع انسانی در عراق، سوریه، یمن و سلب حقوق انسان‎‌ها در بحرین و فلسطین اشغالی و برخی دیگر از کشور‌های اسلامی، از درد‌های جهان اسلام است. ما ضمن محکومیت طرح همه‎پرسی در اقلیم کردستان عراق و حمایت از یکپارچگی این کشور، بر اساس آرمان‎‌های امام راحل (ره)، رهبر معظّم انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی، علیه ظلم در هر نقطه از جهان موضعی صریح داشته و در پشت صحنه‎ی جریان‌های وهابی و تکفیری، دست استکبار، صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنان را می‎بینیم.

۸. ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای فرهنگیانمحترم، اساتید گرامی حوزه‎ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و نیز دانشجویان، حوزویان و دانش آموزان عزیز، اذعان داریم نسل جوان و نوجوان جامعه، امید‌های امروز و فردا و آینده سازان کشورمان هستند؛ لذا به آنان و مسؤولان عرصه‎ی تعلیم و تربیت توصیه می‎کنیم با برنامه‎ریزی و تلاش و جدّیت جهت اعتلای علمی و اخلاقی و توسعه‎ی بیش از پیش ایران اسلامی گام بردارند.

در پایان، ضمن دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج) و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از خداوند متعال، علوّ درجات را برای روح ملکوتی حضرت امام خمینی «قدس سره»، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم به ویژه شهید حججی، خواسته و طول عمر با عزت و سلامتی را برای حضرت آیت‎الله خامنه‎ای «دام ظله الشریف» مسئلت داریم.

مجلس خبرگان رهبری
۲۹/۶/۹۶

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *