"دولت افغانستان" در تخصیص بودجه عمرانی هرات تعلل می‌ورزد

16:15 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۸۵۹
رئیس اداره توسعه روستایی گفت: دولت مرکزی در اعطای بودجه هرات تعلل می ورزد و این باعث به تعویق افتادن برنامه های عمرانی این شهرستان شده است.

به گزارش سرویس بین الملل اغا محمد صدیقی رئیس اداره توسعه روستایی با اشاره به نرسیدن بودجه میثاق شهروندی یا پروژه های توسعه و بازسازی گفت ، به دلیل تاخیر در تایید بودجه 4 میلیون دلاری این برنامه در دولت افغانستان ، انان توان مصرف بیش از 30 درصد از این بودجه را ندارند.

وی افزود، این بودجه به منظور مصرف در پروژه های عمرانی برای سال 1396 در نظر گرفته شده بود که دولت مرکزی در اعطای بودجه هرات تعلل می ورزد و این باعث به تعویق افتادن برنامه های عمرانی این شهرستان شده است.

سید اشرف سادات فعال مدنی در هرات در این مورد گفت ، مصرف نشدن بودجه اختصاصی هرات باعث عقب ماندگی این ولایت در بخش پروژه های توسعه و بازسازی می‌شود که این کار خود کوتاهی بزرگی در حق هرات است.

وی افزود: از چند سال پیش است که پایتخت نشینان هرات را به دلیل پیشرفت ها و موفقیت های آن از تمام برنامه های توسعه و بازسازی حذف کردند.

از سوی دیگر جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت ، هیچ محدودیتی برای مصرف بودجه برنامه ملی میثاق شهروندی و اغاز پروژه های توسعه و زیربنایی در هرات وجود ندارد و ادارات مرکزی باید هرچه زودتر این بودجه را به هرات انتقال دهند.

گفته می‌شود بودجه توسعه در هرات 7 و نیم میلیارد افغانی است که تاکنون کمتر از 10 درصد از ان مصرف شده است. این بودجه جدا از بودجه 4 میلیون دلاری برنامه میثاق شهروندی است .

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *