ثبات قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی

16:20 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۸۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
طلای جهانی روز چهارشنبه که سرمایه‌ گذاران در انتظار نتیجه نشست دو روزه سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بوده‌اند در محدوده معاملات کوچکی ثابت ماند.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۳۱۲.۵۴ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۳۱۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۲۰ سنت کاهش، در ۱۳۱۰.۶۰ دلار بسته شده بود.

به گفته یک معامله‌گر مقیم سیدنی، اظهارات شب گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، درباره کره شمالی تا حدودی تقاضا برای خرید فلزات ارزشمند را تقویت کرد.

ریسک‌های ژئوپلتیکی تقاضا برای دارایی‌های مطمئن مانند طلا و ین ژاپن را افزایش می‌دهند.

دلار در معاملات روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ و ین ژاپن اندکی کاهش یافت. بازارهای سهام آسیا ثابت بودند و در آستانه اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا حرکت چندانی به چشم نمی‌خورد.

براین اساس مهم‌ترین موضوع تاثیرگذار بر بازارها در هفته جاری، نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا است که بعد از ظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای درباره سیاست پولی به کار خود پایان می‌دهد. انتظار می‌رود در این نشست نرخ‌های بهره تغییری پیدا نکند، اما روند کاهش ترازنامه عظیم ۴.۵ تریلیون دلاری بانک مرکزی که به دلیل برنامه خرید اوراق قرضه ایجاد شده است، آغاز شود.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، انتظار می‌رود بانک مرکزی موضع خود برای ثابت نگه داشتن نرخ‌های بهره را اعلام کند و احتمالا در این فرآیند دلار ضعیف می‌شود. این شرکت انتظار دارد قیمت طلا در یک تا دو روز آینده بهبود ملایمی پیدا کند، اما فعلا از محدوده معاملات اخیر فاصله چندانی پیدا نخواهد کرد.

دلار قوی‌تر معاملات طلا که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند. همچنین نرخ‌های بهره بالاتر، با افزایش بازده اوراق قرضه به تقاضای سرمایه‌ گذاری برای طلا که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند.

به گفته یک معامله‌گر طلا، اکثر فعالان بازار براین نکته توافق دارند که احتمالا یک دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در سال جاری انجام خواهد گرفت و اگر چنین اتفاقی روی دهد طلا با توجه به رویدادهای ژئوپلتیکی همچنان به خوبی حمایت می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۲۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و ۹۵۳.۱۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۳.۸۰ دلار رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *