مواد غذایی که سندرم خستگی مزمن را از بین می برد/ابداع بهترین و جدیدترین روش برای انتقال خون افراد درمناطق دور افتاده/جوانان و خانواده ها در ازدواج ها و طلاق های امروزی چقدر دخیل اند؟/کارکردن با گوشی هوشمند به وسیله بینی!

14:31 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۷۸۰
موادغذایی که خستگی‌هایتان را به سرعت بدر می‌کند، عجیب‌ترین روش انتقال خون در دنیا و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

موادغذایی که خستگی‌هایتان را به سرعت بدر می کند+ اینفوگرافی

باشگاه خبرنگاران جوان:سندرم خستگی مزمن با نشانه‌هایی مانند خستگی بیش از حد، تفکر آشفته و احساس خستگی کلی خود را نشان می‌دهد و سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد، سبک زندگی سالم و مصرف غذاهای مناسب می‌تواند در کاهش و بهبودی نشانه‌های خستگی مزمن بسیار تاثیرگذار باشند

بدن افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن اغلب در تنظیم قند خون ضعیف‌تر عمل می‌کند، به همین دلیل مصرف کربوهیدارت‌های حاوی مواد مغذی احساس خستگی را در این افراد از بین می‌برد.

برای حفظ قندخون در سطح مناسب و افزایش انرژی مصرف کربوهیدارت‌های پیچیده مانند نان گندم کامل، جو، جو دوسر، کوینوآ و برنج وحشی بسیار موثر است، اگر در گوارش گلوتن مشکل دارید از کربوهیدرات های فاقد گلوتن مانند برنج قهوه‌ای، کوینوآ یا سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید.

موادغذایی حاوی ویتامین B12 و فولات با تولید انرژی در رفع خستگی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند، این ویتامین در گوشت ماکیان، تخم مرغ و ماهی و فولات در سبزیجات برگدار، بروکلی، و میوه‌های خانواده مرکبات وجود دارد.

مصرف چربی‌های غیراشباع سالم مانند مغزهای خوراکی و کره مغزهای خوراکی، روغن زیتون، آووکادو، و ماهی سالمون و اجتناب از مصرف منابع چربی‌های ترانس مانند فست‌فودها و ناگت‌ها، پای‌های تجاری، کرم‌های غیرلبنی، و پاپ‌کورن‌های طعم‌دار کره‌ای مایکروویوی در رفع خستگی موثر هستند.

مقدار کم کافئین ممکن است انرژی را افزایش دهد اما مصرف زیاد آن موجب شود انرژی افزایش ناگهانی و سپس افت شدید پیدا کند و به همین دلیل کارشناسان مصرف 400 میلی گرم یا کمتر از کافئین را در روز توصیه می‌کنند اما این موضوع شامل افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن نمی‌شود.

کم آبی خفیف بدن می‌تواند احساس خستگی و آشفتگی ذهنی به‌همراه داشته باشد و در صورتی که آب مورد نیاز بدن تامین نشود، سموم با عرق دفع نمی‌شوند و خون نمی‌تواند به سهولت جریان یابد که در نتیجه احساس خستگی در فرد ایجاد می شود، در صورتی که رنگ ادرار شما زرد تیره است، به احتمال زیاد باید مصرف آب خود را افزایش دهید و اگر رنگ ادرار زرد کمرنگ یا شفاف است، احتمالا به میزان کافی آب مورد نیاز بدن خود را تامین می‌کنید.

مواد غذایی که سندرم خستگی مزمن را از بین می برد/ابداع بهترین و جدیدترین روش برای انتقال خون افراد درمناطق دور افتاده/نوجوانان  با بیش از دو بار آسیب به سر با احتمال افزایش ابتلا به ام اس رو به رو می شوند/جوانان و خانواده ها در ازدواج ها و طلاق های امروزی چقدر دخیل اند؟/هیلاری کلینتون: ترامپ به جایی این که آتش جنگ را بخواباند شعله ور تر کرد/کارکردن با گوشی هوشمند به وسیله بینی!

 

عجیب ترین روش انتقال خون در دنیا

کارشناسان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا دریک آزمایش نوآورانه برای اولین بار در دنیا نمونه خون انسان را با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین (DRONE) منتقل کردند.

دانشمندان در این طرح، نمونه خون حدود ۸۴ داوطلب را در دانشگاه آریزونا جمع آوری و دما، میزان گلبول سفید و قرمز آن‌ها را اندازه گیری کردند و در محفظه‌ای خاص گذاشتند.

با قراردادن محفظه حاوی نمونه‌ها در هواپیمای بدون سرنشین نوع (HQ-۴۰ Latitude)، که مجهز به دستگاه خنک کننده هوا بوده، این وسیله مسیر ۱۶۱ مایلی درمنطقه نظامی صحرای آریزونا را در عرض سه ساعت طی کرده است.

پس از پایان ماموریت، دانشمندان محفظه را از هواپیما خارج کرده، دمای آن را اندازه گیری کرده اند که تنها ۴ درجه سانتی گراد با دمای اولیه تفاوت داشته است (۲۴ الی ۲۷ درجه سانتی گراد) و با بررسی درآزمایشگاه مقصد دریافتند نمونه‌های خون سالم ماننده و میزان گلبول‌های قرمز، سفید، تعداد پلاکت‌ها و سدیم خون تغییر نکرده است.

کارشناسان دانشگاه جان هاپکیز اعلام کرده اند این اولین بار است که یک هواپیمای بدون سرنشین این میزان فاصله را با نمونه‌های آزمایشگاهی طی می‌کند، دانشمندان امیدوار هستند در آینده از این وسیله برای کمک به افراد‌ی که در مناطق دورافتاده و محروم زندگی می‌کنند استفاده شود.

کارشناسان اعتقاد دارند حمل ونقل تجهیزات پزشکی موثرترین شیوه برای کمک به افراد در مناطق مختلف دورافتاده است.

علاوه بر نمونه خون، ارسال واکسن، نمونه‌های ادرار و مدفوع، دارو و حتی عضو پیوندی هم می‌تواند با استفاده از این شیوه جدید حمل و نقل انجام شود.

یکی از ویژگی های حمل و نقل به کمک این هواپیماها در مقایسه با انتقال به کمک ماشین و موتور سیکلت، حفظ تعادل و تکان نخوردن نمونه ها است، در انتقال با ماشین یا موتو نمونه‌ها داخل محفظه تکان می خورند و امکان خراب شدن آن‌ها وجود دارد.

نتایج این پژوهش در مجله آمریکایی آسیب شناسی بالینی (the American Journal of Clinical Pathology) به چاپ رسیده است.

مواد غذایی که سندرم خستگی مزمن را از بین می برد/ابداع بهترین و جدیدترین روش برای انتقال خون افراد درمناطق دور افتاده/نوجوانان  با بیش از دو بار آسیب به سر با احتمال افزایش ابتلا به ام اس رو به رو می شوند/جوانان و خانواده ها در ازدواج ها و طلاق های امروزی چقدر دخیل اند؟/هیلاری کلینتون: ترامپ به جایی این که آتش جنگ را بخواباند شعله ور تر کرد/کارکردن با گوشی هوشمند به وسیله بینی!

آسیب دیدگی سر در نوجوانان ورزشکار احتمال ابتلا به MS را افزایش می‌دهد

ایسنا:بررسی‌های جدید نشان داده است که حفاظت نوجوانان ورزشکار از آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر اهمیت زیادی دارد، زیرا این آسیب‌دیدگی‌ها احتمال ابتلا به MS را 22 درصد افزایش می‌دهد.

نتایج این بررسی‌ها در مجله سالانه تخصص اعصاب منتشر شده است. نوجوانانی که بیش از یک بار آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در ورزش داشته باشند بیش از دو برابر احتمال ابتلا به MS دارند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: MS به دلایل ژنتیکی و زیست محیطی ایجاد می‌شود. تمامی ورزشکارانی که دچار آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه سر می‌شوند نباید نگران باشند احتمال دارد که آنها ژن لازم برای ابتلا به MS را نداشته باشند، اما کسانی که این ژن را دارند با آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر خطر ابتلا به MS را پیدا می‌کنند.

آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در نوجوانی ممکن است پروسه‌ای را آغاز کند که طی آن سیستم ایمنی بدن به یک لایه از سلول‌های عصبی حمله می‌کند و از فعالیت درست آنها جلوگیری می‌کند. نوجوانان معمولا بدون کلاه ایمنی ورزش می‌کنند. اگر خانواده‌ها بدانند که آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر چه تبعاتی دارد، این مساله را بیشتر جدی می‌گیرند.

مواد غذایی که سندرم خستگی مزمن را از بین می برد/ابداع بهترین و جدیدترین روش برای انتقال خون افراد درمناطق دور افتاده/نوجوانان  با بیش از دو بار آسیب به سر با احتمال افزایش ابتلا به ام اس رو به رو می شوند/جوانان و خانواده ها در ازدواج ها و طلاق های امروزی چقدر دخیل اند؟/هیلاری کلینتون: ترامپ به جایی این که آتش جنگ را بخواباند شعله ور تر کرد/کارکردن با گوشی هوشمند به وسیله بینی!

 

آنان به دنبال ازدواج بی مسئولیت‌اند نه آسان!

تسنیم:این روزها مسئله ازدواج و همچنین بالا رفتن سن ازدواج در جوانان را به عنوان معضل در جامعه مطرح می‌کنند و رسانه‌های گروهی سعی در تشویق جوانان به ازدواج آسان دارند.

در سال‌های اخیر به کرات عبارت «ازدواج آسان» شنیده و حتی ستادهایی در این خصوص تشکیل شد که علاوه بر تبلیغ ازدواج آسان، مقدمات آشنایی زوجین را فراهم کرده و حتی تسهیلات اندکی نیز در اختیار آنها قرار می‌دادند.

البته معنای اصلی «ازدواج آسان» این است که رسم و رسوم دست و پاگیر و هزینه‌های گزاف را حذف کرده و کاهش دهند.

برای مثال مهم‌ترین بخش همان مهریه و هزینه‌های برگزاری مراسم ازدواج بود. باز هم این امر چندان مورد استقبال خانواده‌های سنتی واقع نشد که علاوه بر مهریه به رسوم منسوخی چون شیربها نیز اعتقاد داشتند.

نکته دیگر مسئله تهیه جهیزیه برای دختران بود که باز هم خیریه‌هایی در این خصوص تشکیل شد و تسهیلاتی فراهم شد اما چرا با تمام این تمهیدات هنوز معضل ازدواج در کشورمان حل نشده و چرا بسیاری از ازدواج‌ها ناموفق بوده و به طلاق منجر می‌شود؟ این روزها آنچه بیش از آمار پایین ازدواج نگران‌کننده است آمار بالای طلاق است! اینکه کجای کار اشکال دارد که ازدواج‌ها به مسیر درستی منتهی نمی‌شوند؟

کاهش مسئولیت‌پذیری جوانان

آنچه امروز بیش از گذشته به چشم می‌خورد، کاهش مسئولیت‌پذیری نسل جوان است. جوان امروز نمی‌خواهد بپذیرد که با ازدواج مسئولیت بزرگی را بر عهده می‌گیرد که نمی‌تواند هر لحظه که خواست از زیر بارش شانه خالی کند. تا زمانی که این حس در فرد تقویت نشود ازدواج موفق معنایی پیدا نمی‌کند.

سیاست یک بام و دو هوا

به‌رغم تبلیغاتی که در انواع و اقسام برنامه‌های تلویزیونی و ستادهای مربوط به جوانان درباره ازدواج آسان صورت می‌گیرد، آگهی‌های بازرگانی میان‌برنامه‌ای، تصویری دیگر از خانواده خوشبخت را به جوان ایرانی نشان می‌دهد.

تصویری پرطمطراق و سرشار از تجمل‌گرایی، زوجی جوان با لباس‌های فاخر و خانه‌ها و خودروهای آنچنانی و وسایل منزل لوکس. این سیاست یک بام و دو هوا هم به خودی خود در بالا بردن سطح توقع جوانان از ازدواج موفق بی‌تأثیر نیست.

از یک طرف می‌گوییم به حداقل‌ها راضی باش و ازدواج کن و از سوی دیگر تصویری از زندگی مشترک موفق به فرد می‌دهیم که در تضاد کامل با شعارهای موجود است.

ازدواج یا لقمه آماده؟

امروز بر خلاف ادوار گذشته بیشتر جوانان انتظار دارند که ابتدای زندگی همه امکانات را با هم داشته باشند. درست بر خلاف نسل پدر و مادرها که از یک خانه نقلی اجاره‌ای با حداقل امکانات زندگی شروع می‌کردند و به مرور و طی سال‌ها با تلاش و پشتکار خود زندگی‌شان را به‌روز می‌کردند.

نسل امروز مطابق فرهنگ فست‌فود به پدیده ازدواج نگاه می‌کند. این دیدگاه که دیگر کسی حوصله پختن غذای سنتی و صبر کردن برای جا افتادن آن را ندارد و اغلب ترجیح می‌دهند از غذای آماده و نیم‌پز استفاده کنند در تمام ابعاد زندگی نسل جوان امروز رسوخ کرده است.

یعنی حتی در فعل ازدواج هم به دنبال بستری آماده یا حداقل نیمه‌آماده است که تلاشی برای ساختنش نکند که البته او به تنهایی مقصر نیست بلکه ساختار فرهنگی- تبلیغاتی جامعه این نسل را به این سمت و سو سوق داده و تصحیح چنین فرهنگی زمانبر است.

کمی هم به جوانان حق بدهیم

اما تمام این‌ها فقط یک روی سکه هستند. اینکه فقط جوانان را مقصر بدانیم یا فرهنگ حاکم بر جامعه را مورد نقد قرار دهیم کمی بی‌انصافی است.

در حالی که می‌دانیم هزینه‌های حداقل یک زندگی مشترک در ساده‌ترین حد ممکن نیست تناسبی با درآمد جوانان ندارد.

به عنوان مثال فرض کنیم یک زوج به ساده‌ترین وجه ازدواج کردند و حتی مراسم خاصی برگزار نکردند و مهریه هم مبلغ قابل توجهی نبود، حال اجاره بهای یک آلونک 50 متری در یک محله متوسط را چه کنند؟

اجاره بهای سرسام‌آور که تابع هیچ قانون و قاعده‌ای نیست و هر سال هم اضافه می‌شود و طبعاً زوج مورد نظر مجبورند همانند خانه به دوش‌ها هر سال یک جا سفره زندگی‌شان را پهن کنند.

از سوی دیگر با معضل بیکاری و عدم امنیت شغلی روبه‌رو هستیم. دستمزدها برای یک جوان تحصیلکرده حتی اندازه حداقل حقوق نیست و خیلی از مکان‌ها به‌رغم سختگیری‌های موجود حتی بیمه هم ندارند.

به طبع درآمد کفاف مخارج را نمی‌دهد و کم‌کم این معضلات مالی زمینه‌ساز بحران‌های روحی‌- روانی و بروز مشکل بین زوجین می‌شود و از این رو بسیاری از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود.

جدا از مسئله اجاره‌بها، هزینه‌های زندگی به ویژه در کلانشهرها هیچ تناسبی با درآمد‌های حاصله ندارد. هزینه مصرف انرژی و حتی قیمت مرغ و گوشت و برنج با دستمزد حداقل حقوقی و طبق قانون کار نیز مغایرت اساسی دارد. در واقع خرج حتی در حداقل‌ترین حالت ممکن نیز از دخل بسیار بیشتر است.

یک مثلث حیاتی در نگاه به ازدواج

بنابراین در امر ازدواج یک مثلث حیاتی را باید در نظر داشت؛

اول: تبلیغات و فرهنگ‌سازی درست و یکسان و یکدست از سوی رسانه‌ها و جامعه و تشویق به مسئولیت‌پذیری و البته ساده‌زیستی در همه ابعاد و پرهیز از سیاست‌های یک بام و دو هوایی که عمدتاً در بخش پیام‌های بازرگانی و حتی سریال‌های تلویزیونی به بیننده القا می‌شود.

دوم: تربیت درست و صحیح افراد از بدو کودکی در خانواده و آماده کردن آنها برای مواجهه با مشکلات زندگی. یاد دادن روحیه تطابق با شرایط موجود و تقویت روحیه تلاش و کوشش و سازندگی در کودکی، نوجوانی و جوانی.

سوم: تدبیر برای حل معضل بیکاری و دستمزدهای اندک و نظارت بر مؤسسات و شرکت‌ها برای جلوگیری از دادن حقوق و مزایایی کمتر از قانون کار. همچنین نظارت قوی بر سیستم اقتصادی کشور که اجازه ندهد افراد صرفاً با داشتن یک ملک هر مبلغی را به عنوان اجاره‌بها در نظر بگیرند و تابع هیچ قانونی هم نباشند. جدا از این مسئله نظارت دولتی نیز باید بر قیمت مایحتاج اولیه زندگی حاکم باشد و این امر نیز مستلزم برنامه‌ریزی‌های کلان در زمینه اقتصاد و رشد اقتصادی است و تدابیری را می‌طلبد که متأسفانه این روزها چندان شاهد آنها نیستیم.

انبوه کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و شرکت‌های ورشکسته و کارگران و کارمندان بیکار و مشاهده وضعیت معیشتی آنان تصویری ترسناک از ازدواج برای جوان امروز ترسیم می‌کند که طبعاً تصمیم می‌گیرد تن به این امر نداده و تا جای ممکن از تشکیل زندگی مشترک خودداری کند.

در واقع برای ازدواج درست و صحیح که در نهایت منجر به طلاق نشود فاکتورهای بسیار مهمی باید در نظر گرفته شود که فراتر از تعریف ازدواج آسان است چراکه می‌شود هزینه حداقل برای مراسم ازدواج در نظر گرفت اما با هزینه‌های زندگی مشترک چطور باید کنار آمد به ویژه اگر پای یک فرزند به میان آید که مخارج را چند برابر می‌کند.

در نهایت آنچه اهمیت دارد رسیدگی به وضعیت هر سه ضلع مثلث ازدواج است که بیشترین بار آن بر دوش دولت و بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن است که باید به طور جدی به آنها پرداخته شود و در حد شعار و وعده باقی نماند. برای داشتن جامعه‌ای سالم، اولین و کوچک‌ترین رکن آن یعنی خانواده باید سالم باشد و این امر مستلزم برنامه‌ریزی‌های کلان و درازمدت در هر دولت است و با حرف، شرایط تغییر نمی‌کند.

مواد غذایی که سندرم خستگی مزمن را از بین می برد/ابداع بهترین و جدیدترین روش برای انتقال خون افراد درمناطق دور افتاده/نوجوانان  با بیش از دو بار آسیب به سر با احتمال افزایش ابتلا به ام اس رو به رو می شوند/جوانان و خانواده ها در ازدواج ها و طلاق های امروزی چقدر دخیل اند؟/هیلاری کلینتون: ترامپ به جایی این که آتش جنگ را بخواباند شعله ور تر کرد/کارکردن با گوشی هوشمند به وسیله بینی!

 

هیلاری کلینتون سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی را 'تاریک و خطرناک' خوانددر

ایرنا:کلینتون در انتقاد از سخنرانی «دونالد ترامپ» در میان رهبران جهان در سازمان ملل در گفت و گو با «استفن کلبرت» مجری برنامه «آخر وقت» سی بی اس نیوز گفت: فکر می کنم که لحن این سخنان بسیار تاریک و خطرناک بود و پیامی نبود که رهبر قدرتمندترین کشور جهان باید ارسال کند.

کلینتون که به بخشی از سخنان ترامپ در تهدید کره شمالی به «نابودی کامل» اشاره داشت، افزود: رویکرد نخست در بحرانی همچون آنچه که در خصوص کره شمالی بروز کرده است، باید دیپلماسی باشد.

نامزد سابق دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اظهار داشت: ای کاش سخنرانی ترامپ دیپلماتیک تر بود. ما چنین سخنانی را برای متحدان مان، منطقه و حتی کشور خطرناک ارزیابی می کنیم.

ترامپ در این سخنرانی درباره رهبر کره شمالی گفت: این مرد موشکی راه خودکشی و نابودی را برای خود و کشورش انتخاب کرده و تنها آینده قابل قبول برای کره‌شمالی خلع تسلیحات هسته‌ای و موشکی این کشور است.

کلینتون که به تازگی کتابی را تحت عنوان «چه اتفاقی افتاد» منتشر کرد که در آن اتفاقات انتخابات سال 2016 تشریح شده است، گفت از ترامپ انتظار داشته به جای این که «کیم جونگ اون» را «مرد موشکی» توصیف کند از همه کشورها بخواهد در جلوگیری از تهدید کره شمالی همکاری کنند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت که ترامپ باید به صراحت می گفت هیچ حمله به آمریکا یا کشورهای دوست را تحمل نخواهد کرد.

کلینتون گفت ترامپ باید با استفاده از دیپلماسی و تعهد به تلاش برای جلوگیری از جنگ کشور را اداره کند.

تهدیدهای ترامپ در سازمان ملل واکنش های را به دنبال داشته است.

«ارک تاکانو» عضو مجلس نمایندگان آمریکا این تهدیدها را غیرمسئولانه و شوک آور خواند و گفت: «نابودی کره شمالی» به بهای از دست رفتن جان میلیون ها نفر تمام می شود، از جمله هزاران آمریکایی.

«ست مولتون» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما به یک رویکرد قوی، هوشمندانه و راهبردی نیاز داریم، نه تهدیدهایی که بحران ایجاد می کند. خطاب به متحدانمان [می گویم]: رئیس جمهوری از طرف همه آمریکایی ها حرف نمی زند.

نیکلاس برنز نیز که در دوره جورج بوش پسر، معاون وزارت خارجه بود گفت: روسای دوران جنگ سرد مانند ریگان و بوش (پدر) در مقابل تهدیدها فولادین و مصمم بودند، نه گزافه گو و پرسروصدا مثل آن چیزی که امروز ترامپ بود.

مواد غذایی که سندرم خستگی مزمن را از بین می برد/ابداع بهترین و جدیدترین روش برای انتقال خون افراد درمناطق دور افتاده/نوجوانان  با بیش از دو بار آسیب به سر با احتمال افزایش ابتلا به ام اس رو به رو می شوند/جوانان و خانواده ها در ازدواج ها و طلاق های امروزی چقدر دخیل اند؟/هیلاری کلینتون: ترامپ به جایی این که آتش جنگ را بخواباند شعله ور تر کرد/کارکردن با گوشی هوشمند به وسیله بینی!

 

گوشی هوشمند خود را با حرکات بینی کنترل کنید!

مهر:گروهی از محققان دانشگاه های KAIST کره جنوبی، سنت اندروز اسکاتلند و جرجیا تک آمریکا نمونه اولیه عینک هوشمندی را ساخته اند که به کاربر امکان می دهد رایانه و گوشی را با مالیدن بینی یا فشار دادن آن به راست و چپ کنترل کنند.

از این روش می توان برای ردکردن یک تماس و پاسخ ندادن به آن، متوقف کردن پخش یک ویدئو یا پرش از روی یک قطعه موسیقی استفاده کرد.

این عینک با استفاده از سه حسگر الکتروکولوگرافی عمل کرده که بر روی پل و پدبینی این عینک نصب شده اند و قادر به اندازه گیری پتانسیل الکتریکی بدن انسان هستند.

حسگرهای یادشده قادر به ردگیری و تعقیب حرکات چشم پزشکان نیز هستند.

حسگرهای مذکور بعد از ردگیری تماس دست با بینی پتانسیل الکتریکی آن بخش از بدن را تغییر داده و زمینه صدور فرمان را فراهم می کنند.

ممکن است در آینده جزییات بیشتری به سیستم مذکور اضافه شود، اما تولید انبوه این عینک به میزان استقبال عموم از چنین ایده ای بستگی دارد.

 

 مواد غذایی که سندرم خستگی مزمن را از بین می برد/ابداع بهترین و جدیدترین روش برای انتقال خون افراد درمناطق دور افتاده/نوجوانان  با بیش از دو بار آسیب به سر با احتمال افزایش ابتلا به ام اس رو به رو می شوند/جوانان و خانواده ها در ازدواج ها و طلاق های امروزی چقدر دخیل اند؟/هیلاری کلینتون: ترامپ به جایی این که آتش جنگ را بخواباند شعله ور تر کرد/کارکردن با گوشی هوشمند به وسیله بینی!

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *