رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

منبرها و سخنرانی‌ها سازنده باشد/منبر باید آدم‌ساز و فکرساز باشد

15:00 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۷۳۷
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام در تاریخ 19 اردیبهشت سال 1380 درباره امام حسین(ع) را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، در بیانات رهبر انقلاب مدظله‌العالی در دیدار با مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام در تاریخ 19 اردیبهشت سال 1380 درباره مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) آمده است: این مجالس بایستی این چیزها را (قرآن و دین و همان معارفی که امام حسین (ع) فدای آن شد را) نشان دهد.

شما این قضیه را مقایسه کنید با آن جلسه‌ای که مستمع، دو ساعت از اول تا آخر جلسه می‌نشیند؛ اما هرچه گوش می‌کند، می‌بیند چیزی از این جلسه گیرش نیامد.

بعضی از مجالس این‌طوری است؛ بنابراین آب و رنگ جلسه کافی نیست، باید روح جلسه هم این معنا را داشته باشد. این چگونه حاصل می‌شود؟...

منبرها و سخنرانی‌های جلسات شما سازنده باشد؛ یعنی به‌گونه‌ای باشد که اگر کسی مثلاً‌ سه سال در هیئت شما رفت‌وآمد می‌کند، بعد از این مدت، عوام از این جلسه بیرون نرود؛ (بلکه) فهمیده و آگاه و با معلومات خارج شود.

منبر باید آدم‌ساز و فکرساز باشد. البته من این نکته را باید به منبری‌ها بگویم و می‌گویم؛ اما به شما هم باید بگویم؛ چون شما سخنران را انتخاب می‌کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *