قابل تشخیص نبودن برنج های مخلوط تا زمان پخت/ تخلفات مربوط به تمام واحدهای صنفی نیست

11:14 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۶۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه برنج‌فروشان با اشاره به قابل تشخیص نبودن برنج مرغوب از نامرغوب تا زمان پخت گفت:تخلفات برنج فروشی‌مربوط به همه واحدهای عرضه کننده نیست.

بابا رمضانی بالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در توضیح شرایط فروش برنج یکدست به مشتریان گفت: برخی از واحدهای صنفی به صورت غیر قانونی اقدام به مخلوط کردن برنج ایرانی و خارجی می‌کنند که این امر در برای تمامی واحدهای فروش صادق نیست و تعزیرات به طور مستمر بر عملکرد واحدهای فروش نظارت جدی دارد.


وی در ادامه افزود: تعزیرات با سرکشی و بازدید از واحدهای فروش برنج تا حدودی زیادی با تخلفات برخورد کرده ولی باز هم در این بازار واحدهایی هستند که برنج‌ ایرانی و خارجی را در زیر پله‌ها مخلوط و به دست مشتریان می‌دهند.


رئیس اتحادیه برنج‌فروشان در توضیح روش تشخیص برنج مرغوب گفت: برنج مرغوب را از ظاهر و بو تشخیص داد ولی با توجه به مخلوط شدن برنج‌های مشابه تشخیص این امر برای عوام مردم مشکل است و تا زمان پخت نامرغوب بودن برنج‌ها مشخص نخواهد شد.


رمضانی بالی تاکید کرد: مشتریان سعی کنند برنج مورد نیاز خود را از هر واحد صنفی خریداری نکنند و از فروشندگان قابل اعتماد اقدام به خرید ننمایند تا با مشکل مواجه نشوند.


وی در خصوص قیمت انواع برنج تصریح کرد: قیمت برنج مرغوب ایرانی از برنج ندا کیلویی 5 تا 6 هزار تومان شروع و تا کیلویی 11 هزار و 800 تومان در برنج هاشمی ادامه می‌یابد و قیمت برنج خارجی نیز بین کیلویی 4 تا 6 هزار تومان است.


رئیس اتحادیه برنج‌فروشان درخصوص تفاوت قیمت برنج مرغوب در واحدهای صنفی گفت: به قیمت برنج از شمال تا شهرهای دیگر هزینه‌های متفاوتی چون حمل بار، نگهداری اضافه می‌شود که قیمت آن به کیلویی 14 هزار توان می‌رسد و با توجه به مرغوبیت برنج ایرانی این قیمت بسیار مناسب است.


رمضانی بالی یادآور شد: شرایط فروش برنج در کشور مطلوب است و واحدهای صنفی از میزان فروش خود رضایت کافی دارند ولی در مجموع باید مسئولین رسیدگی بیشتری به به مطالبات برنج‌کاران داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *