رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایمن سازی پیش از دانلود فایل/بهترین قاب‌های گوشی برای مدل‌های آیفون ۸ و آیفون X/مقایسه V۳۰ ال‌جی با گلکسی نوت ۸ /گنجاندن مودم و شارژر بیسیم در یک دستگاه

17:10 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۴۹۱
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
چگونه پیش از دانلود یک فایل از ایمن بودن آن مطمئن شویم؟، پنج دلیل برای اینکه V30 ال‌جی گوشی هوشمند بهتری نسبت به گلکسی نوت 8 سامسونگ است و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،چگونه پیش از دانلود یک فایل از ایمن بودن آن مطمئن شویم؟، پنج دلیل برای اینکه V30 ال‌جی گوشی هوشمند بهتری نسبت به گلکسی نوت 8 سامسونگ است و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

 

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

چگونه پیش از دانلود یک فایل از ایمن بودن آن مطمئن شویم؟

فارنت:پس از دانلود فایل حتما باید آنرا ویروس‌یابی کرد تا از ایمن بودن آن مطمئن شویم، اما جالب است بدانید قبل از دانلود یک فایل نیز می‌توانید آن را با چیزی بیشتر از ۶۰ موتور ویروس‌یاب بررسی کنید. جالب‌تر اینکه انجام این فرآیند نیز از آنچه فکرش را بکنید راحت‌تر است.

از طرف دیگر با توجه به سرعت تحول ویروس‌ها و خطرهای احتمالی موجود بهتر است به جای اینکه امنیت سیستم خود را به ویروس‌یاب نصب شده بر روی کامپیوتر شخصی خودتان واگذار کنید، از روش‌های آنلاین کمک بگیرید، این روش‌ها شما را از فیشینگ و سایر خطرهای اینترنتی رایج مصون نگه می‌دارد. با این حساب اگر امنیت فایل‌ها برای شما اهمیت دارد در ادامه این آموزش با ما همراه باشید.

اسکن کردن یک لینک با استفاده از ابزار تشخیص بدافزار VirusTotal

برای انجام اینکار باید لینک فایلی که قصد دانلود آن را دارید پیدا کنید. توجه کنید که این لینک باید مستقیم باشد و این شیوه برای آدرس‌های ناقص مربوط به فایل یا آدرس فایل‌هایی که در وب‌سایت‌های دانلود غیر مستقیم قرار دارد جوابگو نیست.

برای مثال فرض کنیم قصد دانلود یک فایل با پسوند exe را دارید، به این ترتیب برای ویروس‌یابی آنلاین این فایل باید حتما آدرس لینک دانلود فایل مورد نظر را داشته باشید. برای تشخیص مستقیم بودن لینک دانلود یک فایل می‌توانید با موس بر روی لینک مورد نظر رفته و آدرس این فایل را در مروگر بررسی کنید.

راست کلیک بر روی آدرس لینک فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Copy Link address در مرورگر کروم یا گزینه Copy link Location در مروگر فایرفاکس یا گزینه Copy Link در مرورگر اج باعث می‌شود تا آدرس فایل به حافظه موقت منتقل شود.

سپس آدرس وب‌سایت VirusTotal.com را در مرورگر خود وارد کرده و دکمه اینتر را بفشارید. این ابزار آنلاین امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و حدود ۵ سالی است که گوگل آن را خریده و مدیریت می‌کند.

پس از ورود به VirusTotal بر روی تب URL کلیک کرده و سپس آدرس فایلی که قصد دانلود آن را دارید و در حافظه موقت نگه داشته‌اید را وارد کنید. در نهایت نیز انتخاب گزینه search یا فشردن دکمه اینتر باعث می‌شود تا فرآیند ویروس‌یابی فایلی که در آدرس اینترنتی قرار دارد شروع شود.

اگر برای شما جالب است که VirusTotal به چه صورت کار می‌کند باید بگوییم ابتدا فایل مورد نظر بر روی سرورهای VirusTotal دانلود می‌شود، سپس به روی راحتی VirusTotal با چندین موتور ضدویروس مختلف، فرآیند ویروس‌یابی فایل را انجام می‌دهد. جالب است بدانید اگر سایر کاربران پیش از این فایل مورد نظر را با همان آدرس اینترنتی از طریق VirusTotal، ویروس‌یابی کرده باشند، نتیجه این ویروس‌یابی‌ها نیز برای شما نمایش داده خواهد شد.

پس از اتمام فرآیند ویروس‌یابی اگر با پیام No Engines detected this URL روبرو شدید به این معناست که موتورهای ضدویروس VirusTotal به مشکلی با فایل مورد نظر شما برنخورده‌اند.

پیام 0/65 نیز به این معناست که هیچکدام از 65 موتور جستجوی VirusTotal نتوانسته‌اند بدافزار مخربی را در فایلی که آدرسش را وارد کرده‌اید پیدا کنند. این پیام به این معناست که فایل شما سالم و سلامت است و خبری از بدافزارهای اینترنتی در آن نیست.

البته به این نکته هم اشاره کنیم که گاهی اوقات ممکن است بدافزار به اندازه‌ای جدید و تازه باشد که موتورهای ویروس‌یاب هنوز برای شناسایی آن آپدیت نشده باشند، با این حساب پیشنهاد می‌کنیم همیشه فایل‌های خود را از وب‌‌سایت‌های قابل اعتماد دانلود کنید.

اگر هم یک یا چند موتور ویروس‌یاب موفق به پیدا کردن بدافزار در فایل مورد نظر شما شد، پیامی مبنی بر تشخیص بدافزار در آدرس اینترنتی که وارد کرده‌اید نمایان می‌شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که رفتار موتورهای تشخیص ویروس و بدافزار با یکدیگر تفاوت دارد و گاهی اوقات ممکن است فایلی که توسط یک موتور ویروس یاب سالم تشخیص داده شده است توسط موتورهای دیگر مخرب شناسایی شود.

اگر با چنین موردی در VirusTotal روبرو شدید می‌توانید صفحه گزارش ویروس‌ها را به پایین اسکرول کرده و در جریان جزئیات بیشتر فایل ویروس‌یابی شده قرار بگیرید. گاهی اوقات سایر کاربران نیز به فایل‌هایی که در آدرس‌های اینترنتی قرار گرفته‌اند امتیاز می‌دهند، این قسمت را تحت عنوان Community Score می‌توانید مشاهده کنید.

با توجه به وسواس زیادی که موتورهای ویروس‌یاب دارند، بسته به نوع فایل و مقدار خطری که موتور جستجو تشخیص داده است، می‌توانید از هشدار چشم‌پوشی کرده و فایل مورد نظر را دانلود کنید.

اگر هم به جای صفحه‌ دانلود فایل با صفحه اسکن فایل مواجه شدید، پیامی را برای لینک دانلود فایل تحت عبارت Downloaded File مشاهده خواهید کرد. در این قسمت با کلیک بر روی گزینه Downloaded File می‌توانید نتایج بیشتری را از بررسی وضعیت فایل مورد نظر مشاهده کنید.

تعبیه کردن VirusTotal در مرورگری که از آن استفاده می‌کنید

برای ساده‌تر شدن این فرآیند، VirusTotal یک افزونه را جهت مرورگرها منتشر کرده است. با اضافه کردن افزونه VirusTotal به مرورگری که از آن استفاده میکنید، به راحتی می‌توانید بر روی آدرس لینک فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه VirusTotal را انتخای کنید. با انجام این کار دیگر نیازی به مراجعه به وب‌سایت VirusTotal نیست.

در حال حاضر افزونه VirusTotal برای مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر موجود است. با این حساب با توجه به مرورگری که از آن استفاده می‌کنید افزونه VirusTotal را دانلود کنید و پس از نصب با راست کلیک کردن بر روی لینک فایل مورد نظر، به سرعت آن را اسکن کنید.

پس از اسکن اگر در نمایش نتایج VirusTotal متوجه شدید که فایل مورد نظر ممکن است به کامپیوتر شما آسیب وارد کند، از دانلود آن صرف نظر کنید. اگر هم متوجه شدید Virustotal پس از بررسی فایل، نتایج مختلفی را برای میزان خطرناک بودن فایل گزارش داده، بهتر است جوانب احتیاط را در خصوص این فایل در نظر داشته باشید.

در پایان این نکته را خاطر نشان کنیم که در کنار استفاده از این روش‌ برای اطمینان خاطر حاصل کردن از امن بودن یک فایل، پیشنهاد می‌کنیم همیشه فایل‌ها را از منابع مطمئن دانلود کنید.

قاب‌های اصلی نیلکین برای آیفون 8 و آیفون X اپل را از کجا بخریم؟

اپل جدیدترین آیفون‌های خود را با نام‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X چند روز پیش معرفی کرد و قرار است این گوشی‌ها را از مهرماه و آبان‌ماه وارد بازار کند. حالا سایت اپل 360 کیس‌های اصلی شرکت نیلکین را برای خرید در ایران عرضه کرده است.

به طور میانگین تنها چند شرکت مرتبط با اپل هستند که می توانند با طرح اولیه که دریافت می‌کنند نسبت به ویژگی های ظاهری این گوشی عکس العمل نشان داده و برای طراحی و ساخت قاب و کاور های آن دست به کار شوند. یکی از این شرکت‌ها Nillkin است که یک شرکت پیشرو در زمینه ساخت و تولید محافظ گوشی های هوشمند در بازار جهانی شناخته می‌شود. این شرکت پیش از معرفی آیفون‌های جدید طرح‌های اولیه خود برای این گوشی‌ها را برای توسعه‌دهندگان و فروشندگان خود ارسال کرده تا با سفارشات پیش از موعد تولید بتواند از رقیبان خود پیشی گرفته و شاید با این کار حتی آیفون 8 و آیفون X را بدون قاب های زیبای این شرکت نتوان تصور کرد .

در راستای همین ایده سایت اپل 360 که وارد کننده ی اصلی و مستقیم لوازم جانبی اپل در ایران است برای رساندن هرچه بهتر این محصولات به مشتریان داخلی و جلوگیری از واردات غیرقانونی و تولیدات تقلبی و عزل واسطه در این راه در اولین فرصت برای دریافت طرح های آماده ی شرکت نیلکین اقدام کرده که به طور تقریبی می توان گفت با حضور آیفون 8 و 8 پلاس در مهرماه و آیفون X در اواسط آبان ماه در بازار ایران همزمان این محصولات نیز از طریق این شرکت به دست دوستداران آیفون خواهد رسید .

سایت اپل 360 پیشرو در ارائه لوازم جانبی گوشی ، تبلت ، ساعت های اپل و سایر لوازم مورد نیاز در ارتباط با تلفن همراه و کامپیوتر است که از سال 1393 پا در عرصه توضیع مستقیم محصولات با کیفیت و درجه یک شرکت‌های مرتبط با اپل گذاشته و امروز یکی از اصلی‌ترین ارائه دهنده‌های کشور محسوب می‌شود.

به طور مثال کارایی و مشخصات چند نمونه محصول از برند نیلکین :

قاب ضد ضربه Defender 2 دارای مقاومت بسیار بالا در برابر سخت‌ترین ضربات، شامل دو لایه محافظ از جنس پلاستیک نرم و سخت، طراحی زیبا و منحصر به فرد، ظریف و کارآمد، پوشش کامل و در عین حال در دسترس بودن پورت ها و کلیدها، محافظی بی‌بدیل برای آیفون می باشد که در این سری جدید برای آیفون 8 و X هم وجود دارد.

کاور چرمی Englon کلاسیک خوش دست و شیک، دارای پوشش داخلی میکرو فایبر، ضد گرد و غبار، ضد خط و خش، ساخته شده از چرم باکیفیت، محافظت از دوربین پشت، قابلیت استفاده به همراه هلدر آهنربایی که برای آیفون های سری پیشین و در آینده برای آیفون‌های جدید هم عرضه می شود .

قاب محافظ 360 درجه ای Eton که تمام محدوده دور گوشی را پوشش می‌دهد ، ضدضربه ، ضد غبار ، خط و خش و ساخته شده از پلاستیک فشرده و منعطف نرم که مانند سایر قاب های شرح داده شده برای آیفون‌های قبلی و آیفون‌های آینده موجود می باشد.

قاب فیبر کربنی مدل Synthetic ساخته شده از الیاف کربن، بسیار سبک و بسیار مقاوم، ظریف و خوش دست، امکان استفاده به همراه هلدر آهنربایی، محافظت کامل و 360 درجه، قابی جالب و مطابق با تکنولوژی روز دنیا که در رنگ های مختلفی همچنان برای آیفون‌های سری قبل و سری جدید عرضه می شود.

 پنج دلیل برای اینکه V30 ال‌جی گوشی هوشمند بهتری نسبت به گلکسی نوت 8 سامسونگ است

ال‌جی به تازگی گوشی V30 را به کارزار گوشی‌های پرچمدار فرستاده است، V30 امکانات ویژه‌ای دارد که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار ندارند، به همین دلیل در ادامه با هم به پنج دلیلی اشاره می‌کنیم که ال‌جی V30 نسبت به گلکسی نوت 8 گوشی بهتری است.

سامسونگ و ال‌جی هر دو به تازگی پرچمداران تازه نفس خود را معرفی کرد‌ند، از یک طرف گلکسی نوت 8 تا دندان مسلح شده را داریم و از طرف دیگر V30 ال‌جی که چیزی کم و کسر از پرچمداران بزرگ 2017 ندارد، از آنجایی که این گوشی‌های پرچمدار سلانه‌سلانه راهی بازار خواهند شد بد نیست به ۵ ویژگی اشاره کنیم که V30 ال‌جی را در مقام بهتری نسبت به گلکسی نوت 8 سامسونگ قرار می‌دهد.

تراشه صوتی Quad DAC و پشتیبانی از MQA

به جرات می توان گفت ال‌جی V30 به لحاظ کیفیت صدا تمامی گوشی‌های پرچمدار 2017 را کنار می‌زند. تجربه نشان داده است سامسونگ علاقه زیادی به استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند برای افزایش کیفیت گوشی‌های پرچمدار گلکسی خود ندارد و گلکسی نوت 8 نیز به لحاظ کیفیت پخش صدا تفاوت زیادی با سایر گلکسی‌های تراز اول سامسونگ ندارد.

از طرف دیگر ال‌جی، V30 را به مبدل صوتی 32bit Hi-Fi quad DAC مجهز کرده است، این سخت‌افزار را در V20 ال‌جی نیز پیش از این شاهد بودیم اما این بار ال‌جی در V30 امکان شخصی‌سازی‌های بیشتری را به کاربر برای پخش صدا داده است.

برای آن دسته از کاربرانی که با ویژگی‌های quad DAC آشنایی کاملی ندارند باید بگوییم حضور این تجهیزات سخت‌افزاری در گوشی‌ نوید کیفیت بالای صدا و نویز کم را می‌دهد. تفاوت کیفیت صدا در این حالت به اندا‌زه‌ای است که با هدفون‌های معمولی نیز می‌توان کیفیت بالاتر پخش صدا را متوجه شد، اما این کیفیت به‌وسیله هدفون‌های حرفه‌ای تفاوت خود را بیشتر نشان خواهد داد. علاوه بر این یک آمپلی‌فایر مجزا برای درایو هدفون‌های فول سایز و با امپدانس بالا درون V30 وجود دارد که نمی‌توانید آن را با رقبا مقایسه کنید.

از طرف دیگر در V30 شاهد شخصی‌سازی‌های ویژه‌ای برای بهینه‌تر کردن کیفیت پخش صدا نیز هستیم. ال‌جی فیلترهای صوتی مختلفی را نیز برای دسترسی سریع کاربر به تنظیمات پخش صدا در V30 تعبیه کرده است. در V30 کاربر می‌تواند تنظیم‌های لازم را برای پخش صدا در باند چپ و راست داشته باشد.

پشتیبانی از فرمت صوتی MQA، فرمت صوتی MQA که اختصار عبارت Master Quality Authenticated است، به عنوان یکی از جدیدترین فرمت‌های باکیفیت برای صدا شناخته میشود، این فرمت در کنار کیفیت صدای بالایی که دارد از حجم کمتری نیز برخوردار است، این امر باعث می‌شود تا استریم کردن فایل‌های صوتی MQA راحت‌تر انجام شود.

در حال حاضر Tidal پشتیبانی جامع و کاملی را از این فرمت صوتی جدید انجام می‌دهد و انتظار داریم سایر سرویس‌های استریم موسیقی نظیر اسپاتیفای و گوگل پلی موزیک نیز از این فرمت در آینده پشتیبانی کنند.

مکان قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت

حتماً به خوبی در جریان هستید که هر دو گوشی V30 و Note 8 دارای سنسور تشخیص اثر انگشت هستند، اما انصافا باید گفت سنسور تشخیص اثر انگشت در V30 در قسمت بهتری قرار گرفته است.

در V30 شاهد حضور سنسور تشخیص اثر انگشت در قسمت مرکز پشت گوشی هستیم، این کار باعث می‌شود کاربر راحت‌تر فرآیند تشخیص اثر انگشت را با سنسور V30 انجام دهد، از طرف دیگر سنسور تشخیص اثر انگشت در نوت 8 در سمت راست لنز دوربین گوشی قرار گرفته است. این مکان برای قرار گرفتن تشخیص اثر انگشت جای مناسبی نیست و کاربر فرآیند تشخیص اثر انگشت را با دشواری انجام خواهد داد.

از طرف دیگر ال‌جی در ساخت V30 خلاقیت به خرج داده است و سنسور تشخیص اثر انگشت عملاً کار دکمه پاور را نیز انجام می‌دهد. این کار باعث حذف دکمه مستقل پاور شده است. ناگفته نماند که سونی نیز سنسور تشخیص اثر انگشت و دکمه پاور را با هم یکی کرده است و در قسمت کنار گوشی‌های تراز اول اکسپریا شاهد حضور آن هستیم.

با این حساب باید گفت بدون شک کاربر در حین تعامل با سنسور تشخیص اثر انگشت در نوت 8 با مشکل روبرو خواهد شد. البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که سنسور تشخیص اثر انگشت در گلکسی اس 8 هم در جای خوبی قرار نگرفته است و در این زمینه گلکسی نوت 8 نسبت گلکسی اس 8 بهینه‌تر شده است.

کاربر در گلکسی نوت 8 راحت‌تر می‌تواند سنسور تشخیص اثر انگشت را پیدا کند. سنسور تشخیص ضربان قلب و همچنین فلش دوربین نیز در گلکسی نوت 8 نسبت به گلکسی اس 8 تغییر مکان داده است تا کاربر تعامل راحت‌تری با این سنسورها داشته باشد. در مجموع باید گفت امیدواریم ساسمونگ در پرچمداران بعدی خود جای راحت‌تری را برای تعامل با سنسور اثر انگشت پیدا کند.
 

قابلیت‌های بیشتر ویدئویی

ویژگی‌های ضبط ویدئو در V30 نیز به یکی از نقاط قوت این گوشی دربرابر سایر پرچمداران 2017 تبدیل شده است. ال‌جی در گوشی V10 از قابلیتی شبیه به دوربین‌های DSLR به همراه تنظیمات دستی برای ویدئو‌ها تعبیه کرده بود. این قابلیت‌ اکنون در V30 بهینه‌سازی‌های زیادی را شاهد است.

مهمترین ویژگی که به لحاظ ضبط ویدئویی در V30 به چشم می‌خورد قابلیتی است با نام Cine-log. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد ویدئو‌های خود را با فرمت خام Log ذخیره کند. جالب است بدانید فرمت log در دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه استفاده می‌شود.

تصویری که در فرمت log گرفته شده است رنگ‌ کمی دارد، در نتیجه می‌توان پس از عکس و فیلم‌برداری، رنگ‌های بیشتری را به عکسی که گرفته شده است اعمال کرد. از طرف دیگر فرمت log به کاربر اجازه می‌دهد تا طیف دینامیک بیشتری در عکس‌برداری داشته باشد و سایه‌ها و هایلایت‌ها را با جزئیات بیشتری به تصویر بکشد.

در کنار این موارد دوربین V30 به قابلیت جدیدی با نام Cine video نیز مجهز است. ویژگی‌های فیلمبرداری دوربین V30 به همین‌جا ختم نمی‌شود و در این گوشی شاهد ویژگی با نام point zoom نیز هستیم، این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا با حالتی بسیار نرم بر روی قسمت‌های خاصی از تصویر زوم کند، در صورتی که دوربین بیشتر گوشی‌های هوشمند در قسمت مرکز تصویر بزرگنمایی می‌شود. علاوه بر این حتی در هنگام فیلمبرداری امکان تنظیم ISO و سرعت شاتر برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند وجود دارد.

این ویژگی‌ها گوشی V30 را به یک گوشی ایده‌آل برای تولید محتوای تصویری تبدیل کرده است. با این حساب می‌توان گفت نه تنها گلکسی نوت 8 که سایر پرچمداران فعلی 2017 نیز یارای رقابت با این امکانات جدید را در قسمت دوربین V30 ندارند.

لنزهای واید

دوربین‌های ال‌جی V30 به اندازه‌ای ویژگی‌های بارزی دارند که هر چه از آن‌‌ها بگوییم کم گفته‌ایم. در هر دو گوشی V30 و نوت 8 شاهد حضور دوربین‌ دوگانه هستیم، اما دوربین سلفی V30 لنز وایدی دارد که اجازه می‌دهد کاربر دید وسیع‌تری را در حین عکس‌برداری داشته باشد. از طرف دیگر نوت 8 از لنزهای تله‌فوتو بهره گرفته است که اجازه زوم اپتیکال را به میزان ۲ برابر می‌دهد.

کاملاً مشخص است که هر کدام از این لنزها ویژگی‌های خاص خود را دارند، اما انصافا باید گفت زاویه‌ دید بازتر در لنز دوربین‌ گوشی‌های هوشمند اهمیت بیشتری دارد. لنز واید در دوربین گوشی‌ هوشمند به کاربر اجازه می‌دهد نمای وسیع‌تری را به تصویر بکشد،‌ این لنز واید نیاز به میله‌های بلند سلفی را نیز مرتفع می‌کند. در V30 می‌توانید با افت نسبی کیفیت روی سوژه‌ها زوم کنید اما در گلکسی نوت 8 امکان عکاسی یا فیلمبرداری با زاویه دید گسترده را نخواهید داشت.

جالب است بدانید تا زمانی که Moto X4 رونمایی نشده بود، لنزهای واید V30 در هیچ‌ گوشی دیگری استفاده نشده است.
 

قیمت پایین‌تر، ارزش خرید بالاتر

به این نکته نیز باید اشاره کرد که سخت‌افزار و امکانات یک گوشی حرف اول و آخر را در خرید آن نمی‌زند و قیمت نیز نقش مهمی در اتخاذ تصمیم خریداران دارد. در حال حاضر ال‌جی رسما قیمت V30 را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود که این گوشی در کره با قیمتی حدود 700 دلار راهی بازار خواهد شد.

در جایی نیز گفته شده بود که ممکن است V30 ال‌جی قیمتی حدود 749 دلار داشته باشد. به این ترتیب می‌توان گفت ال‌جی V30 با توجه به ویژگی‌هایی که دارد به لحاظ قیمت نیز پایین‌تر از نوت 8 قرار می‌گیرد. گلکسی نوت 8 هم اکنون در ایران با قیمت 3 میلیون و 600 هزار تومان پیش‌فروش می‌شود درحالی‌که قیمت V30 کمتر از 3 میلیون تومان خواهد بود.

البته نوت 8 را هم نباید دست کم گرفت، قلم S pen حاضر در این گوشی امکانات بسیار متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، از طرف دیگر حضور این قلم نیز می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت نوت 8 نسبت به V30 ال‌جی باشد.

در مجموع باید گفت سامسونگ و ال‌جی سابقه درخشانی در ساخت گوشی‌های هوشمند دارند و نوت 8 و V30 ماحصل این سابقه و تجربه است. در نتیجه هر دو محصول به عنوان بهترین گوشی‌های هوشمند 2017 به حساب می‌آیند. اما با توجه به ویژگی‌هایی که اشاره شد، انصافا باید گفت V30 ال‌جی نسبت به نوت 8 سامسونگ قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و نسبت به قیمتی که دارد گزینه‌ بهتری به عنوان یک گوشی پرچمدار 2017 به حساب می‌آید.

 

سامسونگ به کاربران اجازه می دهد تا دکمه Bixby را غیر فعال کنند

کلیک:در به روز رسانی جدید Galaxy S8 و Note 8 کاربران می توانند دکمه بیکسبی (Bixby) را غیر فعال کرده و از مزاحمت های ناخواسته این دستیار صوتی خلاص شوند.

سامسونگ برای اولین بار دستیار صوتی Bixby را در اوایل سال جاری میلادی در گوشی Galaxy S8 معرفی کرد. بیکسبی درست همانند تمامی رقبای خود می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد و به لطف دسترسی آن به بانک اطلاعات عظیم

اینترنت مواردی همچون تبدیل واحدهای مختلف را به یکدیگر انجام می‌دهد.

این دستیار درست همانند Google Now به شما اطلاعاتی را در فرمت کارت، لیستی از کارت‌ها شامل اخبار و رویدادهای کنونی نشان می‌دهد، اطلاعات ذخیره شده در جدول شخصی شما را فرا می‌خواند و با وارد شدن به گوشی شما اطلاعات سلامتی شما را مس سنجد.

برای دسترسی به این دستیار یک کلید فیزیکی در کنار برخی گوشی های جدید سامسونگ تعبیه شده است. هرچند گلکسی S8 فاقد کلید هوم فیزیکی جلویی است، اما یک کلید در سمت چپ این گوشی تعبیه شده تا کاربران هر زمان که خواستند بتوانند با فشردن آن، سامسونگ Bixby را فرا بخوانند.

سامسونگ دکمه کناری را منحصرا برای این دستیار صوتی طراحی کرده بود و به کاربران اجازه نمی داد تا برای سفارشی کردن دکمه و تغییر آن از دستیار دیجیتال به کاربرد دلخواه یا حتی غیر فعال کردن این دکمه اقدام کنند که همین امر اسباب ناامیدی بسیاری از صاحبان S8 را فراهم کرد.

سامسونگ امروز اعلام کرد که صاحبان Galaxy S8 و Note 8 می توانند در به روز رسانی جدید، این دکمه را غیر فعال کنند. این امکان به خصوص برای کسانی که هنگام برداشتن گوشی خود به صورت تصادفی باعث فعال شدن دستیار می شدند، خبر خوبی است.

 1

 

گنجاندن مودم و شارژر بیسیم در یک دستگاه

ایسنا:محققان دانشگاه کارولینای شمالی موفق شدند سامانه‌ای طراحی کنند که به صورت بی‌سیم و همزمان هم داده ارسال کرده و هم وسایل الکترونیکی را شارژ کند.

استفاده از شبکه‌های بلوتوثی، وای‌فای و داده‌ همراه به یک موضوع سراسری تبدیل شده است و به تازگی شارژ بی‌سیم نیز از جمله مواردی است که کم‌کم در حال گسترش است هر چند که مهمترین چالش آن در حال حاضر عدم امکان شارژ از فاصله دور است.

سامانه‌های شارژ بی‌سیم از سیم‌پیچ‌هایی استفاده می‌کنند که با ایجاد میدان مغناطیسی و القای الکترومغناطیسی گوشی همراه را شارژ می‌کند اما گوشی باید در فاصله نزدیک و بر روی پد مخصوص قرار بگیرد تا شارژ شود.

در بسیاری از دانشگاه‌ها محققان در حال تلاش هستند تا بتوانند این فاصله را افزایش دهند و برد این امواج را بیشتر کنند اما کاری که محققان دانشگاه کارولینای شمالی کرده‌اند یک گام فراتر از افزایش برد شارژرهای بی‌سیم محسوب می‌شود.

در این پروژه محققان سامانه ارسال داده بی‌سیم(وای‌فای) را با شارژرهای بی‌سیم ترکیب کردند و عملا هر دو کار به صورت همزمان انجام می‌شود.

"دیوید ریکتس"(David Ricketts) محقق ارشد این پروژه گفت: بسیاری از محققان بر روی مسئله شارژ بی‌سیم متمرکز هستند و به داده‌ مورد نیاز دستگاه هوشمند بی‌توجه هستند و ما تلاش کردیم که این نیاز دو جانبه را با استفاده از یک وسیله برآورده کنیم.

تیم تحقیقاتی این پروژه معتقد است تجمیع این دو نیاز در یک وسیله سبب کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری می‌شود.

مهمترین چالش پیش روی این تیم برای ساخت این وسیله این بوده است که برای جلوگیری از نابودی سیگنال‌های شارژ، آنتن‌ها باید امواج را در پهنای باند فوق‌العاده کمی ارسال کنند که برای ارسال داده مناسب نیست.

برای حل این مشکل محققان سامانه‌ای طراحی کرده‌اند که بتوانند از مزایای باندهای پهن و محدود به صورت همزمان استفاده کنند، به این ترتیب که امواج شارژ در باند محدود ارسال می‌شود و داده‌ها به صورت همزمان در باند پهن ارسال می‌شوند.

همچنین برای حفظ کیفیت سیگنال‌ها محققان از تکنیک‌های مرسوم در این زمینه نظیر مقیاس‌بندی کانال استفاده کردند.

در آزمایش‌های انجام شده با این وسیله محققان دستگاه‌های فرستنده و گیرنده را در فاصله‌ای در حدود 16 سانتی‌متر قرار دادند و با موفقیت امواج شارژ و داده‌ را ارسال و دریافت کردند.

این سامانه در هر ثانیه 3 وات انرژی و 3.39 مگابایت داده ارسال می‌کند و تنها 2.3 درصد بهره‌وری آن نسبت به سیستم‌های شارژ بی‌سیم کمتر است.

 

انتقال وجه با امواج صوتی ممکن شد

گوگل در هند یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی تولید کرده است که برای انتقال وجه از تایید فراصوتی استفاده می‌کند.

مدتی پس از انتشار شایعاتی در رابطه با این اپلیکیشن، بالاخره گوگل این برنامه کاربردی را با نام Tez در سرویس گوگل پلی در هند منتشر کرد.

این اپلیکیشن یک برنامه رایگان است که به حساب‌های بانکی کاربران متصل شده و امکان خرید حضوری و آنلاین و جابجایی وجوه را به شیوه امن فراهم می‌کند.

نکته جالب توجه در رابطه با این اپلیکیشن استفاده از امواج فراصوت برای تایید انتقال وجه است است که کاربر را از استفاده از فناوری NFC بی‌نیاز می‌کند.

برای انتقال وجه در این روش کافی است گوشی‌های هوشمند دو فردی که قرار است انتقال وجه بین آنها انجام شود در نزدیکی هم بوده و Tez در هر دو گوشی نصب شده باشد تا با انتقال امواج فراصوت این انتقال صورت بگیرد.

این فناوری همانند QR کدهای تصویری عمل می‌کند با این تفاوت که این بار به جای تصویر از پردازش امواج فراصوت استفاده می‌شود و عملا یک QR صوتی این کار را انجام خواهد داد.

گوگل نسخه اندرویدی و iOS این برنامه را که به رابط انتقال وجه بانکی(UPI) متصل شده در اختیار کاربران قرار داده است.

استفاده از این اپلیکیشن رایگان است و گوگل هیچ هزینه‌ای از کاربران برای انجام تراکنش دریافت نمی‌کند.

در حال حاضر محدودیت‌هایی برای تعداد تراکنش‌ها و مبلغ پول به صورت روزانه قرار داده شده است و کاربران در روز می‌توانند 20 تراکنش تا سقف 100 هزار روپیه داشته باشند.

گوگل پیش از این از QR صوتی برای برقراری ارتباط بین وسایل هوشمند استفاده کرده بود اما این اولین بار است که از این فناوری برای انتقال وجه استفاده می‌شود.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این فناوری استفاده از امواج فراصوت است که نسبت به دیگر فناوری‌های ارتباطی مانند بلوتوث و یا QR تصویری پیچیدگی کمتری داشته و سریع‌تر نیز هست.

این اپلیکیشن در هند راه‌اندازی شده است اما گوگل نام آن را به عنوان یک برند تجاری در فیلیپین و اندونزی نیز ثبت کرده است تا هر چه سریع‌تر استفاده از آن را در دیگر کشورهای آسیایی گسترش دهد.

تخمین زده می‌شود در هند حدود 300 میلیون گوشی هوشمند وجود داشته باشد که این کشور تبدیل به یک بازار گسترده برای فناوری‌های موبایلی کرده است.

 

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *