با این شیوه‌های خانگی هرگونه خون ریزی را متوقف کنید/شاخصه‌های یک کوله پشتی مناسب چیست؟ /چرا عمق دریاچه ورزشگاه آزادی روز به روز کمتر می‌شود؟ /خطاب تمسخرآمیز سناتورآمریکایی به ترامپ/تکویری‌ها و تروریست‌ها بمب‌ها را درچه محل‌هایی جاسازی می‌کنند؟ /ارادت قلبی سفیر ونزوئلا به رهبر انقلاب

15:33 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۴۵۹
ناهنجاری‌های قامتی از عوارض کوله‌پشتی‌های نامناسب است،دریاچه کم عمق آزادی و مشکلات قایقران‌ها و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

۸ روش خانگی برای توقف خونریزی

ایسنا: به چند روش خانگی و مفید برای متوقف کردن خونریزی‌های جزئی اشاره می کنیم

فشار دادن محل جراحت: فشار مداوم زخم بهترین روش برای متوقف کردن خونریزی است. می‌توان بانداژ، حوله یا پارچه تمیز و خشکی را روی زخم قرار داد و با هر دو دست به زخم فشار وارد کرد.

بلند کردن محل آسیب دیده: کاهش جریان خون به متوقف کردن خونریزی کمک می‌کند بنابراین محل جراحت را در صورت امکان بالاتر از سطح بدن قرار دهید. در صورتی که دست یا شانه آسیب دیده می‌توان آن را بالای سر نگه داشت. همچنین در صورتی که اندام‌های تحتانی دچار آسیب شده‌اند باید دراز بکشند و محل آسیب دیده را به بالاتر از سطح قلب بلند کنند.

قرار دادن یخ در محل زخم: گذاشتن یخ روی محل زخم رگ‌های خونی را منقبض کرده و اجازه می‌دهد لخته خون سریع‌تر شکل بگیرد و خونریزی متوقف شود.

چای: چای روش درمانی شناخته شده برای متوقف کردن خونریزی پس از جراحی دندان است و به افراد توصیه می‌شود چای کیسه‌ای که حاوی تانن است و موجب لختگی خون می‌شود را روی محل زخم قرار دهند.

ژلۀ پترولیوم با نام تجاری وازلین: این ماده بهترین ترکیب برای متوقف کردن خونریزی ناشی از زخم‌های عمیق است.

فندق افسون‌گر: فندق افسون‌گر گونه گیاهی بومی آمریکای شمالی است که خاصیت آن در متوقف کردن خونریزی شناخته شده است.

دئو دورانت (ضد عرق): دئو دورانت علاوه بر خاصیت ضد عرق به دلیل دارا بودن آلومینیوم کلرید رگ‌های خونی را منقبض کرده و به لخته شدن خون کمک می‌کند.

دهان شویه: الکل موجود در دهان شویه همچون داروی قابض خون عمل می‌کند و قرار دادن آن روی زخم به لخته شدن سریع خون کمک می‌کند.

با این شیوه های خانگی هرگونه خون ریزی را متوقف کنید/شاخصه های یک کوله پشتی مناسب چیست؟/چرا عمق دریاچه ورزشگاه آزادی روز به روز کمتر می شود؟/خطاب تمسخرآمیز سناتورآمریکایی به ترامپ/تکویری ها و تروریست ها بمب ها را درچه محل هایی جاسازی می کنند؟

 

ناهنجاری‌های قامتی از عوارض کوله‌پشتی‌های نامناسب است

مهدی زارع‌مسلمان کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه در چند سال اخیر استفاده از کوله‌پشتی در بین دانش‌آموزان مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است، اظهار کرد: استفاده دانش‌آموزان از کوله‌پشتی‌های غیراستاندارد عوارض زیادی را بدنبال دارد.

وی با بیان اینکه کسب اطلاعات از مشخصات یک کوله‌پشتی مناسب در این خصوص لازم و ضروری است،‌افزود:
کوله‌پشتی مزایای بیشتری نسبت به کیف‌های دستی دارد؛ چرا که کیف‌های دستی باعث فشار به یک سمت بدن و ایجاد درد شانه و گردن می‌شود.

زارع‌ مسلمان با اشاره بر اینکه کوله‌پشتی وزن و فشار را در دو سمت بدن تقسیم می‌کند، خاطرنشان کرد: کوله‌پشتی باید چرمی و برزنتی باشد که به راحتی تغییر شکل ندهد.

وی با تاکید بر اینکه اندازه کوله‌پشتی باید به اندازه جثه دانش‌آموز تهیه شود و به والدین نیز توصیه می‌شود که از خرید کوله‌پشتی‌های بزرگ برای کودکان خودداری کنند، گفت: کوله‌پشتی و محتویات آن باید کمترین وزن را به دانش‌آموز وارد نمایدیعنی جنس کوله‌پشتی باید سبک باشد.

زارع‌مسلمان با بیان اینکه باید از قرار دادن وسایل اضافی در کوله‌پشتی که باعث افزایش وزن کوله‌پشتی می‌شود خودداری شود، ادامه داد: وزن کوله‌پشتی حدودا باید ده الی ۱۵درصد وزن دانش‌آموز باشد.
وی با بیان اینکه حداکثر زمان استفاده از کوله‌پشتی ۳۰دقیقه است،‌تصریح کرد:‌اگر زمان استفاده از آن بیش از ۳۰دقیقه است باید از وزن کوله‌پشتی کم شود.

زارع‌مسلمان یادآور شد: استفاده از کوله‌پشتی‌هایی که بیش از ۱۵درصد وزن دانش‌آموز باشد به مرور زمان باعث ایجاد کمردرد‌های مزمن، خمیدگی، انحنای ستون فقرات و ناهنجاری‌های قامتی می‌شود.

کارشناس تربیت‌بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه در حالت طبیعی کوله‌پشتی پس از آویزان کردن باید حدود سه سانتی‌متر بالاتر از گودی کمر باشد، اظهار کرد: طبق آمار ۴۰درصد از کسانی که از کوله‌پشتی استفاده می‌کنند از درد ناحیه کمر شکایت دارند که از دلایل این مشکل می‌توان به وزن زیاد کوله‌پشتی و یا دلیل عدم تنظیم مناسب کوله‌پشتی از آن به شکل کوله کمری استفاده می‌شود.

با این شیوه های خانگی هرگونه خون ریزی را متوقف کنید/شاخصه های یک کوله پشتی مناسب چیست؟/چرا عمق دریاچه ورزشگاه آزادی روز به روز کمتر می شود؟/خطاب تمسخرآمیز سناتورآمریکایی به ترامپ/تکویری ها و تروریست ها بمب ها را درچه محل هایی جاسازی می کنند؟

 

دریاچه کم عمق آزادی و مشکلات قایقران‌ها

به دلیل برداشت بیش از اندازه آب از دریاچه آزادی سطح آب این مجموعه ورزشی به شدت پایین آمده و مشکلات زیادی را برای قایقران‌ها ایجاد کرده‌است.

آنطور که عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد کاهش سطح آب زیاد و مستمر است و همین مساله در کنار ایجاد مشکلات تمرین اهالی این رشته را نگران نیز کرده‌است.

با این حال سیدحسن طباطبایی تاکید کرده که مشکلی وجود ندارد. با اینکه مدیر مجموعه ورزشی آزادی در ابتدای گفت و گوی خود برداشت از آب دریاچه را رد کرده اما در ادامه وجود دو پمپ برداشت آب در دریاچه برای آبیاری اراضی اطراف را تایید کرده‌است.

او گفته که افزایش فدراسیون‌ها در مجموعه و خوابگاه‌ها مصرف آب چاه‌های مجموعه را زیاد کرده و کاهش آب چاه‌ها و تابستان در کاهش آب دریاچه تاثیرگذار بوده است.

همچنین به دلیل اینکه اراضی مجموعه دچار خشکسالی نشود دو پمپ نیز از آب دریاچه برای اراضی اطراف استفاده می‌کند.

این مساله باعث پایین آمدن سطح آب شده که تاثیر مستقیم بر تمرینات ملی‌پوشان قایقرانی گذاشته‌است چرا که پارو زدن در ارتفاع کم آب سخت می‌شود و همچنین تعداد لاین‌ها نیز کاهش پیدا کرده‌است.
طباطبایی تاکید داشته که با آمدن فصل پاییز و شروع بارندگی‌ها قطعا آب دریاچه به میزان مطلوب بازخواهد

گشت اما سوال اینجاست که این بازگشت آب در آن زمان چه سودی برای قایقران‌ها دارد؟

ملی‌پوشان آب‌های آرام مهرماه و ملی‌پوشان کانوپولو آبان‌ماه راهی قهرمانی آسیا می‌شوند و این روزها باید بدون دغدغه تمرین کنند. اینکه آب دریاچه فصل دیگر سال به شرایط طبیعی بازمی‌گردد چه سودی برای قهرمانان دارد؟ این سوالی است که باید مسئولان مجموعه ورزشی آزادی پاسخ آن را بدهند اما قبل از آن برداشت بی‌رویه از آب دریاچه را متوقف کنند.

با این شیوه های خانگی هرگونه خون ریزی را متوقف کنید/شاخصه های یک کوله پشتی مناسب چیست؟/چرا عمق دریاچه ورزشگاه آزادی روز به روز کمتر می شود؟/خطاب تمسخرآمیز سناتورآمریکایی به ترامپ/تکویری ها و تروریست ها بمب ها را درچه محل هایی جاسازی می کنند؟

 

سناتور آمریکایی خطاب به ترامپ: «بزرگ شو»

تسنیم: دیانا فاین‌اشتاین، سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به اقدام ترامپ در انتشار ویدئویی در تمسخر هیلاری کلینتون، خطاب به وی گفت: «بزرگ شو و به کارت برس»

در این ویدئو مونتاژ شده که روی صفحه شخصی ترامپ در تویئتر منتشر شده است، ابتدا ترامپ با استفاده از چوب گلف، توپ گلفی را با ضربه‌ای محکم پرتاب می‌کند، در ادامه ویدئو نیز صحنه‌ای از هیلاری کلینتون هنگام سوار شدن به هواپیما و افتادنش به درون کف هواپیما الصاق شده است، با این تفاوت که توپ گلف (همانی که ترامپ پرتاب کرد) به صورت مونتاژ شده به پشت کلینتون می‌خورد و اینگونه وانمود می‌شود که کلینتون بر اثر برخورد ضربه توپ به کف هواپیما می‌افتد.

دیانا فاین‌اشتاین این توئیت را«مخوف و حال‌بهم زن» توصیف کرد. این سناتور منتخب از ایالت کالیفرنیا گفت که اقدام رئیس جمهوری در انتشار پیام‌های کینه‌توزانه و آشکارا خطرناک موجب رنجش تمامی آمریکایی‌ها می‌شود. وی گفت که این پیام‌ها نه تنها کلینتون که تمامی زنان را تحقیر می‌کند.

این سناتور دموکرات در بیانیه خود آورده است که ترامپ «به صورت مکرر به حملات علیه وی (کلینتون) - در راهپیمایی‌ها، با کلمات و هم‌اکنون از طریق شبکه‌های اجتماعی - ادامه می‌دهد، به شیوه‌ای که برای رئیس جمهوری ایالات متحده کاملا ناشایست است.

با این شیوه های خانگی هرگونه خون ریزی را متوقف کنید/شاخصه های یک کوله پشتی مناسب چیست؟/چرا عمق دریاچه ورزشگاه آزادی روز به روز کمتر می شود؟/خطاب تمسخرآمیز سناتورآمریکایی به ترامپ/تکویری ها و تروریست ها بمب ها را درچه محل هایی جاسازی می کنند؟

بمب‌های تروریستی دقیقا چه شکلی هستند؟ 

مهر:هرچیزی قابلیت بمب شدن دارد. این قانون داعشی‌هاست و مغزهای متفکر داعشی همه فکر و ذکرشان این است بمب تازه‌ای رو کنند تا بتواند آدم‌های بیشتری را به یک‌باره منفجر کند.
بمب‌های داعشی آنقدر با تنوع‌های مختلف تابه‌حال توانسته‌اند ویرانه‌های زیادی را به بار بیاورند که شکل و شمایل آنها موردتوجه قرار گرفته‌است.

شکل و شمایل بمب‌هایی که ممکن است به هرچیزی شبیه باشد به جز یک بمب دست ساز ویران کننده! طوری که حتی اخبار ضدونقیضی از جاگذاری بمب‌های داعش در دام نیز گزارش شده‌است.
اربعین دوسال قبل در خبری اعلام شد زائران شرکت کننده در راهپیمایی بزرگ اربعین به هیچ عنوان عروسکی برای کودکانشان خریداری نکنند.

چون طبق اخبار رسیده داعش در تعداد زیادی عروسک بمب جاگذاری کرده تا بتوانند از طریق فروش آنها به زائران راهپیمایی را تحت شعاع حملات تروریستی خود قرار دهند.

بعد از این خبرتعداد قابل توجهی از زائران به استانداری‌ها مراجعه کرده‌اند و بنابر اظهارات زائران این عروسک‌های جاسازی شده با پافشاری به آنان هدیه داده شده است. راشاتودی بعد از این اتفاق اعلام کرد که داعش قصد داشت با توزیع این عروسک ها در میان عزاداران اربعین انفجارهای گسترده ای را در میان جمعیت شیعه‌ای که برای حضور در مراسم اربعین به کربلا می روند ترتیب دهد.

تمامی این عروسک ها در منطقه ای به نام «حسینیه» در شمال شرقی بغداد کشف و خنثی شده اند.

روز گذشته 26 شهریورماه خبر بمب‌گذاری در مترو لندن یکی از چندخبر اول جهان شد که جوان 18 ساله‌ای به عنوان مظنون این اتفاق دستگیرشد.

این بمب که ناقص عمل کرد. طبق عکس‌های منتشرشده در یک سطل جاگذاری شده بود.به گفته پلیس لندن بمب دست سازی که دیروز در متروی لندن به طور کامل عمل‌ نکرد حاوی ماده منفجره خطرناک (تری استون تری پروکسید) معروف به مادر شیطان بود.

پلیس لندن در سال 2015 یک عضو داعش را که در خانه مشغول ساخت بمب های دست ساز و جاسازی آنها در لوازم مختلف بود دستگیر کرد و عکس‌ بمب‌های این تروریست‌ها در رسانه‌ها منتشر شد.

ابزارها و وسایل مختلف به خصوص ماشین‌های اسباب بازی هم از اقلام مورد علاقه‌ داعشی‌ها برای جاسازی بمب است. که حسابی دردسرساز نیز شده‌است. چون این اقلام اسباب بازی برای کودکان بسیار جذاب است و ممکن است جان شان را با یک بازی کودکانه از دست بدهند.

ورقه‌های بازی پاسور، میخ، ساعت مچی، چاقو از جمله وسیله‌هایی ست که تاکنون از تروریستی‌های تکفیری کفش و ضبط شده‌است تا بگوییم تروریستی‌ها به هر وسیله‌ای که نگاه می‌کنند ابتدا به این موضوع فکر می‌کنند که قابلیت جاگذاری بمب هایشان را دارد یا نه!

ماجرای علاقه قلبی سفیر ونزوئلا به رهبر انقلاب

فارس: مجتبی بختیاری مسئول سیاسی تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در مورد دیدار روز گذشته جمعی از فعالان دانشجویی با «خسوس گونسالس» سفیر ونزوئلا گفت: تمام انقلاب‌هایی که به دور از سیاست‌زدگی و دارای تفکر آزادی خواهی و متکی به استفاده از ظرفیت‌های داخلی باشد از سوی جوانان به وجود می‌آید.

مسئول سیاسی تشکیلات دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: اصولا اینگونه انقلاب‌ها نیز توسط جوانان به کشورهای دیگر دنیا تسری می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه سفیر ونزوئلا بر نقش جوانان تأکید داشت، خاطرنشان کرد: سفیر ونزوئلا گفت فقط از طریق جوانان می‌توان به اهداف اصلی کشورها رسید و با تکیه بر جوانان می‌توان به تفکر آزادی خواهانه رسید.

بختیاری در مورد تصویر منتشر شده از سفیر ونزوئلا که در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی عکس رهبری را به سینه خود چسبانده بود، گفت: نکته‌ای که در این دیدار وجود داشت این بود که سفیر ونزوئلا عکسی از رهبری را که بر روی صفحه یک روزنامه بود به سمت قلبش گرفت و پس از اینکه ما از وی در این باره سوال کردیم بیان داشت که من خیلی آقای خامنه‌ای را دوست دارم.

مسئول سیاسی دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: سفیر ونزوئلا تاکید کرد از 17 سالگی با آقای چاوز دوست بوده است و در این مدت شاهد بوده است چاوز علاقمند به مطالعه در مورد رهبران تاثیرگذار جهان است لذا از همان زمان علاقه من به این نوع تفکر شروع شد و من نیز علاقمند به آقای خمینی و سپس آقای خامنه‌ای شدم.

 

 با این شیوه های خانگی هرگونه خون ریزی را متوقف کنید/شاخصه های یک کوله پشتی مناسب چیست؟/چرا عمق دریاچه ورزشگاه آزادی روز به روز کمتر می شود؟/خطاب تمسخرآمیز سناتورآمریکایی به ترامپ/تکویری ها و تروریست ها بمب ها را درچه محل هایی جاسازی می کنند؟

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *