شرایط بدن وقتی تنها آب بنوشید

15:29 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۴۱۹
زمانی که برای ۳۰ روز تنها نوشیدنی شما آب باشد، مغز سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد. از آنجایی که مغز به مقدار بسیار زیادی اکسیژن نیاز دارد تا عملکردی بهینه ارائه کند و آب یکی از بهترین منابع برای آن محسوب می‌شود، قدرت مغزی شما تقویت خواهد شد.

شرایط بدن وقتی تنها آب بنوشیدبه گزارش گروه فضای مجازی و به نقل ایسنا،«بدن انسان - هر سلول، بافت و اندام - برای بقا و ارائه عملکرد درست به آب وابسته است. آب یک نوع درمان برای بهبود سلامت را ارائه می‌کند و در حفظ زندگی انسان نقش دارد. مایع حیات به طور قابل توجهی در عملکردهای بدن و حفظ شرایط خوب سلامت تاثیرگذار است.

هنگامی که آب به عنوان تنها نوشیدنی اصلی شما مصرف شود، اتفاقات جالب توجهی رخ می‌دهند. دنبال کردن یک رژیم ویژه آبی برای برخی افراد به راحتی امکان‌پذیر نیست اما پیامدهای مثبت آن واقعی هستند. بدون این که تغییری در رژیم غذایی یا روتین ورزشی خود ایجاد کنید، در ادامه با اتفاقاتی که به واسطه نوشیدن آب برای ۳۰ روز رخ دهند، بیشتر آشنا می‌شویم.

خلاقیت و عملکرد روانی شما تقویت خواهد شد

زمانی که برای ۳۰ روز تنها نوشیدنی شما آب باشد، مغز سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد. از آنجایی که مغز به مقدار بسیار زیادی اکسیژن نیاز دارد تا عملکردی بهینه ارائه کند و آب یکی از بهترین منابع برای آن محسوب می‌شود، قدرت مغزی شما تقویت خواهد شد.

نوشیدن آب به تفکر و تمرکز بهتر کمک می‌کند. همچنین این کار شما را مشتاق، باهوش و سریع می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن هشت تا ۱۰ لیوان آب در روز می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی تا ۳۰ درصد منتج شود.

نسبت به همسالان خود با آهنگی کندتر پیر می‌شوید

نوشیدن آب در کاهش سرعت روند پیری به واسطه تامین آب مورد نیاز پوست نقش دارد. آب پوست شما را مرطوب می‌کند و آن را سالم، نرم، درخشان، جوان و بدون چروک نگه می‌دارد. آب به حفظ بافت عضلانی نیز کمک می‌کند. برای بهره‌مندی از این فواید باید آب خالص بنوشید.

سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد

یک ضرب‌المثل اسلواکی می‌گوید: «آب خالص نخستین و اصلی‌ترین دارو در جهان است.» این ضرب‌المثل چندان هم اغراق‌آمیز نیست! آب به عنوان یک کاتالیزور برای نوسازی کارکردهای بدن عمل می‌کند. نوشیدن آب به میزان کافی از عملکرد بهینه کبد و کلیه‌ها پشتیبانی می‌کند. این اندام‌ها مواد سمی، مواد زائد و نمک را از بدن دفع می‌کنند.

نوشیدن آب به میزان کافی خنثی‌سازی سطوح PH، تقویت سیستم ایمنی در برابر سنگ‌های کلیه و دیگر بیماری‌ها و همچنین کمک به مدیریت درد را موجب می‌شود.

قلب قوی‌تری خواهید داشت

آب به شما در بهره‌مندی از قلبی سالم‌تر کمک می‌کند. نوشیدن آب به میزان کافی با پیشگیری از افزایش غلظت خون و کاهش فشار خون خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد. گفته شده است نوشیدن یک لیوان آب یک ساعت پیش از خواب از بروز حمله قلبی یا سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

نوشیدن آب کار قلب برای ارسال خون اکسیژن‌دار تازه به اندام‌های دیگر بدن را تسهیل می‌کند. نتایج یک مطالعه شش ساله که در نشریه American Journal of Epidemiology منتشر شد، نشان داد، افرادی که بیش از پنج لیوان آب در روز مصرف می‌کردند، نسبت به آنهایی که کمتر از دو لیوان آب در روز می‌نوشیدند، ۴۱ درصد احتمال کمتری داشت به واسطه سکته قلبی جان خود را از دست بدهند.

استخوان‌های شما تقویت خواهند شد

آب به بازسازی غضروف‌های جاذب شوک کمک می‌کند. از این رو مفاصل می‌توانند به نرمی حرکت کرده و آسیب‌های مفصلی ناشی از تنش کاهش یابند. شواهد نشان می‌دهند که انعطاف‌پذیری مفصل با مصرف آب به میزان کافی افزایش می‌یابد.

چربی از دست خواهید داد

هنگامی که به مدت ۳۰ روز تنها نوشیدنی شما آب باشد، بدن سموم و مواد زائد محرک و مضر را از اندام‌های حیاتی دفع می‌کند. این شرایط بدن را پاکسازی کرده و به کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

در ابتدا اگر بدن پیش از سازگاری با افزایش آب مصرفی اقدام به حفظ آن در بدن کند، افزایش وزن می‌تواند موجب نگرانی شود.

با این وجود آب به عنوان یک سرکوب‌کننده اشتها به کمک شما می‌آید. شما در مدت زمانی کوتاه کالری کمتری مصرف خواهید کرد، وزن از دست خواهید داد و وزن خود را حفظ می‌کنید، زیرا آب از سیستم بدن شما خارج می‌شود، بدن را پاکسازی می‌کند و گرسنگی را کاهش می‌دهد.

نوشیدن یک یا دو لیوان آب پیش از یک وعده غذایی می‌تواند به طور طبیعی احساس سیری را در شما ایجاد کرده و از این رو کمتر غذا بخورید. مصرف آب در فواصل منظم به مدیریت وزن کمک خواهد کرد.

سوخت و ساز شما بهبود خواهد یافت

مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن آب به طور مداوم در طول روز بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی، سوخت‌ و سازی پویاتر را موجب می‌شود. نوشیدن ۱۶ اونس (۴۷۳ میلی لیتر) آب پس از بیدار شدن از خواب در صبح می‌تواند سوخت و ساز را تا ۲۴ درصد افزایش دهد.

 

 

 

 

منبع: عصر ایران



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *