امتناع پسر ارشد ترامپ از پذیرش محافظان سرویس امنیتی آمریکا

13:18 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۳۹۴
«دونالد ترامپ جونیور» در یک هفته گذشته از پذیرش محافظان سرویس امنیتی آمریکا سر باز زد و خواستار حفظ حریف خصوصی‌اش شد.
امتناع پسر ارشد ترامپ از پذیرش محافظان سرویس امنیتی آمریکابه گزارش گروه فضای مجازی و به نقل از نیویورک تایمز؛ «دونالد ترامپ جونیور»، پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا، که ارتباط وی با برخی مقامات ارشد روسیه در حال بررسی است، در یک هفته گذشته از پذیرش محافظان سرویس امنیتی سر باز زد و گفت: خواستار حفظ حریم شخصی اش است.

یک مقام ارشد کابینه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، و یکی از کارمندان عالی رتبه کاخ سفید، این خبر را تایید کرده اند.

دونالد ترامپ جونیور در نیویورک زندگی می‌کند و مدیر اجرایی سازمان بزرگ ترامپ است. ترامپ جونیور از هفته گذشته حاضر به پذیرش محافظان سرویس امنیتی آمریکا نشد و گفت: مایل نیست هر جا که می‌رود، عده‌ای همراهش باشند؛ زیرا این موضوع به حریم خصوصی وی آسیب می‌رساند.

البته هنوز مشخص نیست حذف محافظان سرویس امنیتی آمریکا برای دیگر اعضای خانواده ترامپ جونیور نیز اعمال می‌شود یا نه. وی دارای همسر و ۵ فرزند است. ترامپ جونیور برای توضیح در این باره در دسترس نبود و کاخ سفید نیز به درخواست نیویورک تایمز برای ارائه توضیحی در این باره پاسخ نداد.

حذف محافظان دولتی منحصر به پسر ترامپ نمی‌شود؛ زیرا «کلیان کانوی»، مشاور رئیس جمهور، نیز مدتی است که از پذیرش محافظ امتناع می‌کند. البته مورد ترامپ جونیور و کلیان کانوی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد.
 
سرویس امنیتی آمریکا فقط وظیفه محافظت از رئیس جمهور، خانواده وی و دایره نزدیکان او را بر عهده دارد.

برخلاف ترامپ جونیور، دیگر اعضای خانواده رئیس جمهور آمریکا در هر مکان و زمانی که باشند، از جمله سفر‌های تفریحی خارج از کشور، از ماموران سرویس امنیتی آمریکا استفاده می‌کنند. این موضوع انتقادات زیادی را متوجه خانواده ترامپ کرده است؛ زیرا در اختیار داشتن دائم تعداد زیادی از محافظان دولتی و درخواست همراهی آن‌ها در سفر‌های خارجی، هزینه سنگینی را بر مالیات دهندگان آمریکایی تحمیل می‌کند.

«دایان فاینستاین»، دموکرات ارشد ایالت کالیفرنیا، اخیرا اعلام کرده بود ترامپ جونیور پاییز امسال باید برای شهادت علنی درباره دیدار با یک وکیل روس، در کنگره حاضر شود. حذف محافظان شخصی ترامپ جونیور، تردید‌هایی را درمورد اقدامات او تا روز شهادت در کنگره بوجود آورده است.


 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ترامپ میزان محافظ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *