پرداخت وام اشتغال خانگی به زنان سرپرست خانوار/ آغاز ارائه وام‌های ۵ میلیون تومانی در ۶ ماهه دوم سال

6:24 - 04 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۰۳۵۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت وام اشتغال خانگی به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

زن سرپرست خانوار علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگارگروه جامعه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های ویژه‌ای به منظور کمک به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهاد‌های حمایتی دارد.

وی افزود: برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد مقرر شده وام اشتغال خانگی به زنان پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از تولیدات خانگی را یکی از سیاست‌های وزارت تعاون دانست و تصریح کرد: حمایت از تولیدات خرد خانگی در استان‌های محروم از سیاست‌های اصلی وزارت رفاه در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار است.

ربیعی با اشاره به رقم در نظر گرفته شده برای ارائه وام اشتغال به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد خاطرنشان کرد: رقم وام به تعداد اعضا خانواده بستگی دارد، اما سقف تعیین شده برای آن ۵ میلیون است.

وی در رابطه با زمان پرداخت این وام به زنان سرپرست خانوار اذعان کرد: سود این وام ۴ درصد خواهد بود و تلاش شده در ۶ ماه دوم سال جاری پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد اشتغال‌های خرد برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای برای ایجاد کسب و کار تعامل خوبی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد دارد و تلاش شده از ظرفیت این سازمان نیز برای اشتغال هر چه بیشتر زنان استفاده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *