چسبندگی توسعه به دولت سبب افزایش فقر شده است/ آثار پرداخت یارانه در مناطق محروم قابل رویت نیست

6:24 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۳۳۰
استاندار کرمان گفت: در شرایطی که از ابتدای پرداخت یارانه‌ها مبالغ قابل توجهی هر ماه به مردم پرداخته شده، اما آثار این پرداخت‌ها را در زندگی اقشار ضعیف جامعه نمی‌توان مشاهده کرد.

کرمانعلیرضا رزم حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: برای کاهش فقر و بیکاری در روستا‌های محروم استان کرمان، استان را به ۸ منطقه اقتصادی تقسیم کرده ایم.

وی افزود: ۲۲ موسسه ملی و استانی ماموریت توسعه در مناطق محروم استان کرمان را برعهده گرفته و در این زمینه اقداماتی را داشته اند.

استاندار کرمان با بیان اینکه " چسبندگی توسعه به دولت سبب افزایش فقر شده است" اظهارکرد: کار دولت اقدام برای توسعه یافتگی نقاط محروم نیست و در این رابطه سایر نهاد‌ها و بخش خصوصی باید ورود پیدا کنند.

رزم حسینی با اشاره به توزیع بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه در سراسر کشور خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه در سراسر کشور توزیع شده، اما آثار این پرداخت یارانه را شاهد نبوده ایم.

وی ادامه داد: با پرداخت یارانه‌ها تفاوتی در نیازمندی مردم در نقاط محروم ایجاد نشد، زیرا سیاست‌های اتخاذ شده برای پرداخت یارانه با ضعف‌هایی همراه بود.

استاندار کرمان توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را یک الزام دانست و تصریح کرد: توجه به مسئولیت اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد. بیش از ۴۰ سال است که از معادن مس کرمان استخراج مس داشته ایم و در این شرایط نمی‌توانیم تنها مس را استخراج، اما به فکر مردم محروم منطقه نباشیم.

رزم حسینی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش فقر در روستا‌های محروم استان کرمان اذعان کرد: در منطقه محرومی نظیر قلعه گنج، پس از اقدامات صورت گرفته به منظور بهبهود شرایط زندگی شهروندان، نرخ بیکاری از ۲۸ درصد به ۷ درصد کاهش یافت و در سایر مناطق محروم استان کرمان نیز اقداماتی برای کاهش فقر در دستور کار قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *