تاکید بر تمامیت ارضی عراق و مخالفت با همه‌پرسی اقلیم کردستان

10:53 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۳۱۷
نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگویی تلفنی بر اهمیت تمامیت ارضی عراق و همچنین پیامدهای تنش‌زای برگزاری همه‌پرسی در منطقه کردستان عراق تأکید کردند.

اردوغانبه گزارش گروه بین‌الملل ، نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهور ترکیه ساعت‎های پایانی روز دوشنبه درباره تحولات اخیر منطقه تلفنی با هم گفتگو و رایزنی کردند.


بنا به گزارش پایگاه روزنامه «ینی‌شفق» منابع آگاه نزدیک به دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه این خبر را به رسانه‌های ترکیه اعلام کرده‌اند.


به گفته این منابع آگاه، حیدرالعبادی و اردوغان ضمن تأکید بر اهمیت تمامیت ارضی عراق تأکید کردند که پافشاری بر برگزاری همه‌پرسی در خاک عراق افزایش تنش‎ها در منطقه را در پی خواهد داشت.


منطقه اقلیم کردستان عراق علی‌رغم مخالفت کشورهای منطقه و جهان قصد دارد تا در روز 25 سپتامبر (3 شهریور) همه‌پرسی جدایایی این منطقه را از خاک عراق برگزار کند.

این دو مقام بلندپایه عراق و ترکیه همچنین رأی دادگاه عالی عراق به توقف همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان را مناسب و درست ارزیابی کردند.


از دیگر موضوع‌های مورد بحث در این گفتگو مبارزه دو کشور با تروریسم به ویژه «پ ک ک» و گروه داعش بوده‌ است.


ایران، ترکیه، آمریکا و سازمان ملل و دیگر کشورهای جهان از مخالفت عراق با برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان پشتیبانی می‌کنند چرا که برگزاری این همه‌پرسی را گمراه‌کننده توجه‌ها از مبارزه با داعش و افزایش بی‌ثباتی در منطقه می‌دانند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *