هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه خطرناک است

8:50 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۲۱۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس جمهور هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه را خطرناک خواند و گفت: نگرانی جدید، طرح همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق است که می تواند یک تنش و درگیری جدید و بسیار خطرناک ایجاد کند.

هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه خطرناک استبه گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در نیویورک و در دیدار رئیس جمهور اتریش گفت: در دوره پسابرجام، فرصت و فضای مناسبی برای تحکیم هر چه بیشتر روابط با همه کشورهای اروپایی بوجود آمده و با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که دو کشور در عرصه‌های مختلف بویژه از لحاظ سرمایه‌گذاری، تجارت، علمی و فناوری‌های نو دارند، باید سطح همکاری‌ها را به نفع دو ملت بیش از پیش ارتقاء بخشید.

روحانی اظهار داشت: هر حرکت اقتصادی نیازمند محیط مناسب است و در طول سالهای گذشته هیچ کشور و شرکتی که با ایران کار و یا در کشورمان سرمایه گذاری کرده، پشیمان نیست.

رئیس جمهور افزود: فرصت های فراوان سرمایه گذاری در ایران از جمله در حوزه انرژی، راه و راه آهن، بانک و بیمه، گردشگری، تحقیقات و فناوری وجود دارد که اتریش نیز می تواند از این فرصت ها بهره بگیرد.

وی همچنین به نقش برجام در توسعه همکاری های مشترک اشاره و تصریح کرد: اجرای کامل توافق برجام به نفع اتحادیه اروپا و منطقه است؛ لذا ضرورت دارد اتحادیه اروپا تلاش‌ها و نقش‌آفرینی خود را در این زمینه همسو با منافع خود و شرکتهای اروپایی، افزایش دهد.

روحانی در ادامه به موضوعات منطقه ای و از جمله مبارزه ملت های منطقه با تروریسم اشاره کرد و گفت: ایران در مبارزه با تروریسم و به درخواست دولت های عراق و سوریه پاسخ مثبت داده است و تا موفقیت نهایی ، به مبارزه خود ادامه می دهد.

رئیس جمهور هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه را خطرناک خواند و گفت: نگرانی جدید، طرح همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق است که می تواند یک تنش و درگیری جدید و بسیار خطرناک ایجاد کند.

'آلکساندر فان در بلن' رئیس جمهوری اتریش نیز در این دیدار خواهان گسترش و تعمیق همکاری های تهران و وین در همه عرصه ها شد و گفت: ما علاقه مند به روابط خوب و سرمایه گذاری مستقیم در ایران هستیم.

وی همچنین به آمارهای امیدوار کننده در ارتباط با اقتصاد ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: این آمارها بسیار امیدوارکننده است و شرکتهای اروپایی و اتریشی را بیش از پیش برای مشارکت در بازار ایران تشویق می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *