برانکو: شکست برابر پیکان؟ بارسلونا هم کاملاً اتفاقی ختافه را برد!/ دوست داریم در دبی‌ بازی کنیم

18:40 - 27 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۱۳۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید تقابل با الهلال جالب توجه و دراماتیک خواهد بود اما شاگردانش باید از حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا لذت ببرند.

به گزارش گروه ورزشی ، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین عصر امروز (دوشنبه) سرخپوشان در خصوص پایان یافتن رکورد شکست‌ناپذیری تیمش در ورزشگاه آزادی پس از 505 روز گفت: بعد از مدت‌ها اولین شکست خانگی ما مقابل پیکان رقم خورد. شکستی که انتظارش را نداشتیم اما برای ما مفید بود.

وی تصریح کرد: می‌دانیم مسابقات لیگ برتر یک نوع ماراتن هست و قطعاً باز هم این نتایج را مشاهده خواهیم کرد، ما روز گذشته انتظار برد مقابل پیکان را داشتیم و دوست داشتیم برنده باشیم. دلیل این دوست‌داشتن این است که هواداران ما که ما را دوست دارند از ما چنین انتظاری داشتند. بیشتر از همه برای هواداران‌مان متأسف هستیم که از باخت ما ناراحت شدند اما انتظارمان این است که این امتیاز از دست رفته را جایی دیگر جبران کنیم.

برانکو در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز باید بگویم ما مقابل پیکان آنگونه که انتظار داشتیم بازی نکردیم و به روش بازی حریف جواب ندادیم. بیش از حد به ارسال توپ‌های بلند روی آوردیم، حرکات انفرادی داشتیم، پاس‌های کمی دادیم و جناح بازی را کند عوض کردیم. در کنار آن به تیم پیکان بیش از اندازه زمان و فضا دادیم که این مسئله در مسابقات پیش می‌آید. در شش هفته گذشته 5 امتیاز به حریفانی دادیم که اصلاً نباید امتیازی به آنها می‌دادیم.

سرمربی سرخپوشان در پاسخ به این موضوع که پرسپولیس در 20 بازی لیگ برتری که مقابل رقبای خود عقب افتاده تنها در یک دیدار به پیروزی رسیده است، گفت: باید اعتراف کنم چنین آماری را دنبال نکردم و از آن خبر ندارم. فقط می‌دانم خیلی از نتایجی که عقب بودیم به سود خود برگرداندیم، روی این قضیه فکر نکردم و می‌دانم باید تمرکز خود را برای آماده‌سازی تیم بگذاریم تا 90 دقیقه بجنگیم.

وی یادآور شد: قطعاً این مسئله یکی از مشکلات تیم ما است و هیجان و انگیزه صرف بین اکثر بازیکنان ایرانی دیده می‌شود، آنها دوست دارند عجولانه بازی عقب‌افتاده را برگردانند و برخی مواقع این هیجان صرف جوابگو نیست، باید در کل 45 دقیقه صبور باشیم و با تمرکز فوتبال بازی کنیم. طبیعی است که انتظار 10 موقعیت گل در هر نیمه را نداشته باشیم و باید از 3 ، 4 موقعیت خود بهترین استفاده را ببریم.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که «در آستانه دیدار با سپاهان و الهلال توانایی برگرداندن شرایط روحی و روانی بازیکنان بعد از باخت مقابل پیکان را دارید؟»، عنوان کرد: در فوتبال دنیا این اتفاقات می‌افتد که بعد یا قبل از مسابقات لیگ قهرمانان بحران‌هایی پیش بیاید. در لیگ اسپانیا هم رئال مقابل حریفان معمولی خود 2-2 یا یک-یک کرده است و بارسلونا نیز کاملاً اتفاقی ختافه را برد. این مشکلات در همه جای دنیا پیش می‌آید، در کنفرانس خبری قبل از بازی نیز به این مسئله اشاره کردم که این بازی می‌تواند هشدار دهنده و خطرناک باشد که اینطور هم شد.

برانکو در بخش دیگری از اظهاراتش یادآور شد: بدتر و سخت‌تر از همه این که دیدارهایی که فکر می‌کنید در آن برنده هستید را واگذار می‌کنید، روز قبل از بازی با پیکان نیز همه فکر می‌کردند ما بازی را بردیم اما من تجربه چنین مسابقاتی را داشتم و سخت می‌شود ذهن بازیکنان را در این مواقع تغییر داد.

وی درباره اظهار نظر پروین، مبنی بر این که در صورت عبور پرسپولیس از سد الهلال توانایی قهرمانی در آسیا را دارد، گفت: ابتدا باید از علی پروین تشکر کنم و بگویم من نیز موافق نظر او هستم، اگر یادتان باشد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قبل از دیدار با این تیم گفتم الهلال بهترین تیم آسیاست و قطعاً به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کند. دیدار نیمه‌نهایی مقابل این تیم نیز جالب توجه و دراماتیک خواهد بود و باید مفتخر باشیم در نیمه نهایی قهرمانان آسیا بازی می‌کنیم و از آن لذت ببریم.

برانکو در خصوص وضعیت سیدجلال حسینی اظهار داشت: در دیدار با سپاهان حسینی را نخواهیم داشت، اما با تمریناتی که با او انجام خواهیم داد، قطعاًٌ سیدجلال تا روز جمعه در آمادگی کامل قرار می‌گیرد و خود را برای دیدار با الهلال آماده می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به غیبت کمال کامیابی‌نیا و محمدانصاری در دیدار با الهلال عنوان کرد: می‌دانیم فقدان عدم حضور کامیابی‌نیا و انصاری را در دیدار با الهلال احساس می‌کنیم اما امیدواریم با آماده شدن حسینی در فاز دفاعی مشکلی نداشته باشیم. در خط میانی نیز ربیع‌خواه را جایگزین کامیابی‌نیا خواهیم کرد.

وی در خصوص وضعیت احمد نوراللهی برای دیدار با الهلال گفت: اگر تا آن زمان نوراللهی اجازه بازی داشته باشد قطعاً تقویت خواهیم شد اما مسئله پاسپورت و اجازه خروج او نیز وجود دارد که باید ببینیم سرانجام آن چه می‌شود.

ایوانکوویچ در خصوص دیدار با سپاهان و صحبت‌هایی که مبنی بر دادن اولتیماتوم باشگاه سپاهان به این مربی شنیده می‌شود، تاکید کرد: نظر خوبی روی اولتیماتوم ندارم. نمی‌شود بعد از دو هفته پیروزی یک مربی خوب باشد اما با چند شکست بگوییم آن مربی بد است، همیشه راحت‌ترین کار تعویض مربی است تا بازیکن و این اتفاق در فوتبال دنیا وجود دارد.

برانکو در خصوص تفاوت بازیکنان نیمکت نشین پرسپولیس مانند بشار رسن و سیامک نعمتی با بازیکنان اصلی این تیم اظهار داشت: اصلاً هیچ توجیهی برای شکست مقابل پیکان وجود ندارد، اما در تیمی که در دیدار با پیکان به میدان رفت همه بازیکنان پرسپولیس وجود داشتند که این بازیکنان نشان دادند در پرسپولیس بازی کنند. اما باید به آنها زمان داد، بشار رسن تنها چند روز با ما تمرین کرده بود که به اردوی تیم ملی عراق ملحق شد و بازیکن جوانی است. من به بشار و سیامک نعمتی اعتقاد و اعتماد دارم و معتقدم نعمتی نیز به زمان نیاز دارد تا خواسته‌ها و معیارهای من را بپذیرد و راه بیفتد.

وی در پایان در خصوص این که نا مشخص بودن میزبان دیدار برگشت در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا باعث برهم خوردن بازیکنان پرسپولیس نخواهد شد، گفت: دیدار برگشت یک ماه آینده برگزار خواهد شد و ما قبل از دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیدارهای دیگری نیز در پیش داریم، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال حاضر کشور عمان را به عنوان محل برگزاری دیدار برگشت اعلام کرده اما ما به خاطر هواداران‌مان دوست داریم در دبی‌ بازی کنیم. هواداران ما در دیدار با الاهلی در ابوظبی نشان دادند که در کشور امارات ما را تنها نخواهند گذاشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *