کاهش 5 دقیقه ای رسیدن اورژانس به حوادث/ ماموریت های اورژانس 20 درصد افزایش یافت

7:10 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۰۷۱
معاون عملیات اورژانس تهران گفت: زمان رسیدن به عملیات های اورژانس با بکارگیری موتورلانس ها 5 دقیقه کاهش یافته است.

کاهش 5 دقیقه ای رسیدن اورژانس به حوادث/ ماموریت های اورژانس 20 درصد افزایش یافتاسماعیل فراهانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به نتایج بکارگیری موتورلانس در تهران از 10 مرداد تا 20 شهریور،اظهار داشت: 220 نیروی اورژانس به عنوان نیروهای موتور لانس در تهران بکارگیری شده و در 150 نقطه سطح شهر مستقر می شوند. این نیروها از ساعت 7 صبح تا 22 مستقر بوده و در سه شیفت مشغول امدادرسانی به شهروندان هستند.

وی ادامه داد: در ایام دهه اول محرم، طرح ویژه امدادرسانی توسط موتورلانس ها تا ساعت 23:30 ادامه دارد و همزمان با پایان مراسمات شیفت نیروهای اورژانس به اتمام می رسد.

معاون عملیات اورژانس تهران از کاهش5 دقیقه ای زمان امدادرسانی در پایتخت همزمان با بکارگیری موتور لانس ها خبر داد و افزود: این موتور سیکلت ها 550 ماموریت در روز انجام می دهند که 30 درصد ماموریت های اورژانس تهران را شامل می شود. در 17 درصد ماموریت های موتورلانس ها درخواست اعزام آمبولانس می شود و ما بقی توسط تکنسین های موتور سوار در منزل درمان یا نیازی به اعزام نیست.

به گفته فراهانی، با ورود موتورلانس ها سطح پوشش مناطق مختلف شهر افزایش یافته و مناطقی که پیش از این اورژانس در آنجا حضور نداشت، موتورلانس ها مستقر می شوند.خدمات پزشکی در تمام سطح شهر تهران، ری و اسلامشهر در حال ارائه است.

وی با اشاره به اینکه میزان ماموریت های اورژانس 20 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: استفاده از موتورلانس ها باعث شده است تا هزینه نیرو، خودرو و پایگاه ها کاهش یابد.

معاون عملیات اورژانس تهران با بیان اینکه این ناوگان تاکنون 3 مورد تصادف داشته است، تاکید کرد: با این حجم ماموریت تنها 3 مورد تصادف به ثبت رسیده است که در هیچکدام نیروهای اورژانس مقصر نبودند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *