رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمانو برای یک دوره دیگر مدیر کل آژانس بین‎المللی انرژی اتمی انتخاب شد

13:58 - 27 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۰۰۱
اعضای شورای حکام آژانس بین‎المللی انرژی اتمی برای یک دوره چهار ساله دیگر یوکیا آمانو را به عنوان مدیر کل آژانس انتخاب کردند.

یوکیا آمانوبه گزارش گروه بین‌الملل ، اعضای شورای حکام آژانس بین‎المللی انرژی اتمی روز دوشنبه برای یک دوره چهار ساله دیگر یوکیا آمانو را به عنوان مدیر کل آژانس انتخاب کردند.

اعضای آژانس بین‌االمللی انرژی اتمی روز دوشنبه در شصت‌ویکمین نشست عمومی سالانه خود در وین یوکیا آمانو را بار دیگر به عنوان مدیر کل آژانس انتخاب کرد.

نشست عمومی عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که از نمایندگان همه 168 کشور عضو تشکیل شده و هر سال معمولا در ماه سپتامبر برای بررسی و تایید برنامه و بودجه آژانس و همچنین بررسی سایر موضوعاتی که شورای حکام و مدیرکل یا کشورهای عضو به آن ارجاع کرده‌اند، تشکیل جلسه می‌دهد.

یوکیا آمانو نیز در واکنش به انتخاب مجدد خود پیامی را خطاب به اعضای شورای حکام قرائت کرد که در ادامه می‌آید.

 تصمیم نشست عمومی برای انتخاب مجدد اینجانب به عنوان مدیر کل آژانس عمیقا باعث افتخار من است.در شصتمین سال تأسیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اینجانب با کمال فروتنی و قدردانی انتخاب شما را می‌پذیرم و صادقانه مراتب قدردانی خود را از همه اعضای شورای حکام به خاطر اعتمادشان به اینجابت را اعلام می‌کنم. انجام خدمت در سمت مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امتیازی بزرگ است.

با نگاهی به گذشته و به موجب پشتیبانی مداوم کشورهای عضو و تلاش و کوشش صادقانه همه کارکنان آژانس هم‌اکنون می‌توانیم با اقتخار اعلام کنیم که در این سالها دست‌آوردهای چشمگیری داشته‌ایم.

اینجانب اعتقاد راسخ دارم که با تکیه بر توانمندیهای فنی خود می‌توانیم در به راحتی چالشهای پیش‌رو را پشت سر بگذاریم.در سالهای آینده نیز اینجانب همچنان پُرانرژی، به گونه‌ای شفاف و بی‌طرفانه، و با هدایت شورای حکام و با در نظرگرفتن منافع همه کشورهای عضو به اجرای برنامه «اتم برای صلح و توسعه» ادامه خواهم داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *