اهدا بسته‌های تحصیلی ۷۰ هزار تومانی به دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم

12:32 - 27 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۹۱۴
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از اهدا بسته‌های تحصیلی ۷۰ هزار تومانی به همه دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم پیش از بازگشایی مدارس خبر داد.

دانش آموز به گزارش گروه جامعه ، فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس سنت حسنه «جشن عاطفه‌ها» با شعار «مهر در انتظار همدلی» برگزار می‌شود گفت: مشارکت مردم در جشن عاطفه‌های سال گذشته 53 میلیارد تومان بود که امسال این رقم حدود 30 درصد افزایش داشته است.

رهبر با اشاره به اینکه هم اکنون 312 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: 228 هزار نفر از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی، 63 هزار نفر در مقطع دبیرستان و 15 هزار نفر نیز در مقطع پیش دانشگاهی از خدمات این نهاد به طور مستمر بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به کمک‌های این نهاد پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان نیازمند گفت: کمیته امداد پیش از بازگشایی مدارس برای هر دانش‌آموز نیازمند در مناطق محروم بسته تحصیلی 70 هزار تومانی تهیه کرد که این کمک‌ها علاوه بر کمک‌هایی است که با مشارکت خیران و مردم نیکوکار در جشن عاطفه‌ها و کمک حامیان ایتام و فرزندان محسنین به هر دانش‌آموز نیازمند اهدا می‌شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته متوسط سرانه پرداخت کمک‌های تحصیلی این نهاد به هر دانش آموز تحت حمایت 65 هزار تومان بود گفت: امسال این رقم به ازای هر دانش‌آموز تحت حمایت به 102 هزار تومان افزایش یافته است.

رهبر درباره خدمات و حمایت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد گفت: با توجه به وضعیت هر دانش‌آموز نیازمند و نظر مددکارخانواده، دانش آموز از یک یا چند مورد از خدمات تامین هزینه نوشت افزار و کتب درسی، تامین پوشاک دانش‌آموزی، تقویت بنیه تحصیلی (شرکت در کلاسهای تقویتی)، معرفی به سایر خوابگاه‌ها، کمک هزینه راهیابی به دانشگاه، تامین تجهیزات آموزشی رشته های فنی‌وحرفه‌ای ، هزینه رفت و آمد به مدرسه، هزینه ثبت نام در مدارس و ارائه خدمات مشاوره شغلی و تحصیلی بهره مند خواهند شد.

وی گفت: امسال با مشارکت 50 درصدی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موسسه خیریه حضرت رقیه، 100 هزار بسته نوشت افزار به ارزش هفت میلیارد و 500 میلیون تومان تهیه و بین دانش آموزان نیازمند با اولویت مناطق محروم با ضریب محرومیت 8 و 9 در سراسر کشور توزیع شد.

رهبر با اشاره به اینکه سرانه نقدی تحصیلی کمیته امداد از محل کمک‌های خیران و مردم نیکوکار در جشن عاطفه‌ها و کمک حامیان ایتام محصل تامین می‌شود افزود: هر یک از ایتام تحت حمایت کمیته امداد حداقل پنج حامی دارند که با کمک‌های نقدی و غیر نقدی آنها سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به شیوه‌های آسان پرداخت کمک به جشن عاطفه‌ها توضیح داد: مردم می توانند با مراجعه به سایت emdad.ir و یا از طریق شماره گیری کد #1*8877* کمک های نقدی خود را به دانش آموزانی نیازمند اختصاص دهند.

شایسته ذکر است، مرحله نخست جشن عاطفه ها 23 و 24 شهریور ماه در پایگاه‌های عمومی و مصلی‌های نماز جمعه برگزار شد. مرحله دوم این جشن نیز 19 مهر ماه در مدارس سراسر کشور با هدف تقویت روحیه ایثار و انفاق در بین دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *