مردم باید به کیفیت فرآورده‌های بهداشتی تولید داخل اعتماد کنند

12:03 - 27 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۸۹۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان غذا و دارو، بر ضرورت تولید محصولات با کیفیت آن هم در بسته بندی مطلوب برای اعتماد آفرینی مردم به فرآورده‌های بهداشتی داخلی تاکید کرد.

نشست سازمان غذا و دارو به گزارش گروه جامعه ، غلامرضا اصغری در دیدار هئیت مدیره صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که واردات محصول دارای امکان تولید در کشور را حرام می‌داند، گفت: در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، هر ارزی که بی توجیه عقلانی از کشور خارج شود، خیانت به ملت تلقی می‌گردد.

وی ادامه داد: وجدان ملی هرگز به ما اجازه نمی‌دهد سرمایه‌ای که باید برای بالیدن جوانان و هموطنان بکار رود را صرف واردات کالا‌های غیر ضروری کنیم.

اصغری افزود: اینکه غایت استدلال ما برای ارائه مجوز به برخی کالا‌های بی ارزش، صرفا رخ ندادن قاچاق آن محصول باشد، اصلا استدلال منطقی نیست.

وی با مخاطب قرار دادن صدا و سیما، گفت: این سازمان باید مروج استفاده مردم از محصولات داخلی باشد اگر می‌خواهیم بیکاری، طلاق، اعتیاد و بطور کلی معضلات اجتماعی کاهش یابد، صدا و سیما باید حامی رونق اقتصاد کشور بوده و برند‌های داخلی را تقویت کند.

اصغری همچنین از اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی به عنوان افرادی ریشه دار در صنعت کشور و کسانی که با تکیه بر کار تشکیلاتی مناسب موفق به ایجاد اشتغال فراوان شده اند خواست برای تدوین ضوابط، ساماندهی و نظارت بر چرخه توزیع به سازمان غذا و دارو کمک کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تولید محصولات با کیفیت آن هم در بسته بندی مطلوب برای اعتماد آفرینی مردم به فرآورده‌های بهداشتی داخلی عنوان کرد: اگر نیاز‌ی به واردات بوجود آید باید محصولات به اصطلاح «تاپ برند»‌ی وارد شود که مشابه داخلی نداشته باشد و نیکوتر آنکه سرمایه گذاران خارجی را برای تولید آن محصول در ایران ترغیب کنیم.

معاون وزیر بهداشت با تمجید از حال و هوای اقتصاد مقاومتی ایجاد شده در کشور، خاطر نشان کرد: باید به گونه‌ای از تولید حمایت کنیم که هرکس پول مملکت را بیرون می‌برد سرش پائین و شرمنده باشد لذ ا. امیدواریم به کمک یکدیگر قدم‌های حساب شده‌ای را در مسیر تولید برداریم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *