هشدار؛ خطر سکته در کمین کارمندان جوان/۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی/ راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار

10:20 - 27 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۸۴۳
خطر سکته در کمین کارمندان جوان، ۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی، راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، خطر سکته در کمین کارمندان جوان، 6 صبح خطرناک ترین زمان برای حمله قلبی، راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار و .... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن ها پرداخته است.

علامت هایی که ناشی از کمبود کلسیم است!

تابناک: کلسیم به آزادسازی انرژی از غذایی که می‌خورید کمک می‌کند، بنابراین اگر به میزان کافی از این ماده معدنی استفاده نمی‌کنید، احتمالا بیش از اندازه احساس خستگی می‌کنید. کمبود کلسیم در زنان باردار یکی از عوامل خستگی مفرط است. استخوان‌ها در رحم مادر شروع به سخت شدن می‌کنند، پس اگر کودک به میزان لازم کلسیم دریافت نکند در آینده دچار مشکلات استخوانی خواهد شد. توصیه پزشکان برای مادران شیرده، مصرف کلسیم بیشتر، به میزان ۱۲۵۰ میلی‌گرم در روز است که تقریبا ۲ برابر بیشتر از مصرف عادی وضروری برای بزرگسالان است. ممکن است برای داشتن اندامی موزون، مصرف لبنیات پر چرب را از رژیم غذایی خود حذف کنید. اما خوب است بدانید که کلسیم موجود در شیر و پنیر برای سلامت و عملکرد بهتر عضلات و ضربان طبیعی قلب ضروری است. داشتن عضلات بیشتر بدین معناست که بدن در زمان استراحت، کالری بیشتری را می‌سوزاند. پس اگر به میزان کافی کلسیم مصرف نمی‌کنید، بهتر است بدانید که راه شما برای رسیدن به تناسب اندام کمی دشوار است. به محض اینکه پوستتان دچار زخم و یا جراحت شود پلاکت‌های خونی شما لخته می‌شوند تا به طور خودکار از خونریزی جلوگیری کنند. کلسیم عنصر مهمی در انعقاد خون است. خنده‌دار است اگر فکر کنیم با خونریزی یک زخم ساده ناشی از تیزی کاغذ خواهیم مرد! اما در صورت مصرف ناکافی کلسیم، بدن برای لخته شدن خون زمان بیشتری نیاز دارد و در نتیجه در خونریزی‌های جدی و شدیدتر بدن ما میزان بیشتری خون از دست خواهد داد. با بالا رفتن سن، از دست دادن تراکم استخوان‌‌ها و یا پوکی استخوان یک روند طبیعی است و این وضعیت به دلیل از دست دادن سریع‌‌ میزان کلیسم ذخیره شده در بدن است.

هشدار؛ خطر سکته در کمین کارمندان جوان/۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی/ راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار


6 صبح خطرناک ترین زمان برای حمله قلبی

العالم: خطرناکترین زمان برای حمله قلبی و برای تمام حالات اضطراری قلبی عروقی، شامل ایست ناگهانی قلب، پارگی یا اتساع آئورت، انسداد جریان خون ریوی و سکته، صبح و در طول آخرین مرحله خواب است. یک گروه از دانشگاه هاروارد این ریسک را تخمین زدند و متوجه شدند متوسط بیشترین حملات قلبی، آنفارکتوس قلبی بین ساعت ۶ صبح و ظهر، چیزی در حدود ۴۰ درصد است. اما اگر تنها سه ساعت اول پس از بیدار شدن را در نظر بگیریم، این ریسک سه برابر خواهد بود. سیستم قلبی عروقی از یک الگوی روزانه پیروی می کند که بصورت طبیعی، نوسان دارد. طرز عملکرد قلب، نشاندهنده تغییرات روزانه است. بدین شکل، یک حمله قلبی به عدم تعادل بین افزایش نیاز ماهیچه های قلب به اکسیژن بیشتر و نرسیدن اکسیژن کافی به قلب یا هر دو بستگی دارد. و متاسفانه بعضی از فعالیت های قلب در اولین ساعت های روز نیاز به رسیدن اکسیژن بیشتری دارند: از خواب بیدار شدن و آغاز فعالیت های فیزیکی، حداکثر هورمون آدرنالین، کریستول ( که باعث افزایش فشار خون و بالا رفتن سطح قند خون می شود) و یک افزایش دیگر در فشار خون و ضربان قلب در اثر کاته کولامینها (آدرنالین و نورادرنالین)، باعث یکباره بالا رفتن فعالیت قلب در هنگام از خواب برخاستن شما می شود. تمام این عوامل باعث افزایش ناگهانی مصرف اکسیژن شده، اما همزمان باعث تنگ شدن رگها نیز می شود. پس در اینجا شما رگهای تنگ شده ای دارید که جریان خون به سمت شرایین قلب را نیز کاهش می دهد.

هشدار؛ خطر سکته در کمین کارمندان جوان/۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی/ راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار


خطر سکته در کمین کارمندان جوان

باشگاه خبرنگاران: براساس پژوهش‌های صورت گرفته افرادی که درطول روز هفت الی ده ساعت را نشسته سپری می‌کنند درخطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته هستند. براین اساس محققان دانشگاه کلمبیا که برروی رابطه نشستن و بی تحرکی طولانی مدت و ابتلا به بیماری‌های قلبی پژوهش کرده اند به افراد توصیه می‌کنند هر نیم ساعت یک بار از جای خود بلند شده قدم بزنند و سعی کنند کار‌های خود را به صورت ایستاده انجام دهند. آمار‌ها نشان می‌دهند افراد بالای ۴۵ سال که دچار کم تحرکی هستند و ساعت‌های طولانی در روز را به صورت نشسته سپری می‌کنند با درصد بالایی دچار مرگ زودرس می‌شوند به ویژه اگر سابقه مصرف مواد دخانی را نیز داشته باشند. کارشناسان این نتیجه‌ها را با بررسی بر روی بیش از هفت هزار و نهصد فرد بزرگسال بالغ دررده سنی ۴۵ سال به بالا بدست آورده اند. در این تحقیق که ۴ سال به طول انجامیده است، حدود ۳۴۰ نفر از افرادی که ۷۷ درصد از زمان روزانه خود را به صورت نشسته و بدون تحرک سپری کرده اند دچار مرگ زودرس به ویژه در اثر سکته قلبی شده اند. تحرک و ورزش بهترین دارو برای حفظ سلامت قلب و جلوگیری از آسیب دیدن این عضو ارزشمند و حیاتی بدن است. تنها اندکی قدم زدن و تحرک داشتن مابین انجام فعالیت‌های کاری روزانه می‌تواند اثر‌های مخرب ساعت‌ها نشستن را از بین ببرد و سلامت فرد را تامین کند.

هشدار؛ خطر سکته در کمین کارمندان جوان/۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی/ راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار


راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار

باشگاه خبرنگاران: تا حد امکان از نشستن پشت میز خودداری کنید، به جز زمانی که مجبور به نوشتن یا انجام یک کار تخصصی با تمرکز بالا هستید. بهترین راه برای لاغری تحرک بالا است به همین دلیل هرچه بیشتر راه بروید و ایستاده کار انجام دهید بیشتر می‌توانید کالری بسوزانید. یکی از عادت‌های نادرست، اما رایج درمحل کار، پخش شیرینی و بستنی به مناسبت‌های مختلف است که می‌تواند سبب ابتلای کارکنان به دیابت و چاقی شود، درعوض شیرینی پخش میوه می‌تواند جایگزینی سالم و خوشمزه باشد. اگر پس از خوردن ناهار، دچار احساس گرسنگی می‌شوید می‌توانید مقداری آجیل مصرف کنید، دانه‌های آجیل از جمله بادام، فندق و پسته می‌توانند انرژی مورد نیازبدن شما را تامین کنند. مصرف آب می‌تواند سبب کاهش وزن در افراد شود، آب چربی‌های اضافی را از بدن دفع می‌کند به همین دلیل کارشناسان به افرادی که می‌خواهند لاغر شوند توصیه می‌کنند درطول روز به میزان کافی مایعات به ویژه آب بنوشند. سایر مواد نوشیدنی از جمله چای، قهوه و دمنوش‌ها نیز برای بدن مفید هستند، اما باید کم یا بدون شکر مصرف شوند تا اثردرمانی خود را ازدست ندهند. هر دو الی سه روز یک بار خود را وزن کنید، اگر وزن شما در حال افزایش باشد، نشانه خوبی نیست و نیاز دارید به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا راهکار‌های لازم را به شما ارائه کند.

هشدار؛ خطر سکته در کمین کارمندان جوان/۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی/ راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار


عوارض ناگوار داروهای لاغری

مهر: متاسفانه اکثر داروهایی که تبلیغ می شوند داروهایی هستند که دفع آب بدن را زیاد می کند و رژیم های غلطی که در باشگاه ها توصیه می شود یا در شبکه های مجازی تبلیغ می شود روش های غلطی است که فرد را با کاهش توده عضلانی دچار کاهش وزن می کنند و این می تواند تبعات جدی برای فرد داشته باشد. کاهش توده عضلانی در طولانی مدت یا کوتاه مدت می تواند باعث کاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شود اما به سرعت وزن از دست رفته برمی گردد و به طور مثال اگر فردی ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته است، ۲۵کیلوگرم وزن باز می گردد و دیگر امکان از دست دادن وزن از طریق توده چربی امکان پذیر نخواهد بود. هر فرد با مشورت با متخصص تغذیه و تنظیم برنامه غذایی که نیازهای بدنش تامین شود، می تواند در هفته حدود یک کیلوگرم وزن کم کند ولی کسانی که به دنبال کاهش وزن سریع هستند خود را در معرض کاهش توده عضلانی و کاهش آب بدن قرار می دهند که می تواند سبب بیماری های فراوانی شود.

هشدار؛ خطر سکته در کمین کارمندان جوان/۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی/ راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار


درمانی ساده برای درمان خر و پف

شفقنا: زبانتان را تا جایی که می توانید از دهان به طور صاف بیرون بیاورید. سعی کنید نوک زبانتان به سمت نوک بینی و بعد چانه تا آنجا که می شود حرکت دهید. سپس آن را به سمت گونه چپ و راست خود حرکت کنید. این حرکت یعنی بردن زبان به چهار جهت را 10 بار تکرار کنید. نوک زبان خود را در دهان به عقب ببرید، با این کار زبان به سمت نرم کام حلقه می شود. سپس آن را به جای اصلی بکشید و برگردانید تا جایی که پشت دندان های بالایی را لمس کند. این کار را 15 مرتبه با سرعت تکرار کنید. نوک زبان را به نرمی بین دندان ها فشار دهید. این کار صدای زمزمه ای تولید می کند، عمیق شروع کنید و سپس تعدادش را بیشتر کنید تا جایی که صدا بم شود. این کار را 10 بار انجام دهید. دهان را ببندید و نفس عمیقی با بینی بکشید. در یک ست چهارتایی، این حرکت را پنج بار تکرار کنید و بین هر ست 5 ثانیه توقف کنید. درحالی که دهانتان کاملاً بیرون است با بینی نفس های عمیق و طولانی بکشید. 20 مرتبه تکرارش کنید. هوا را به طور مرتب برای 10 مرتبه با دهان بسته از دماغ به درون فرو ببرید. درحالی که زبانتان تا آخرین درجه بیرون است نفس عمیق بکشید و صدای بم تولید کنید، مثل طوفان در هوا. این کار را 30 ثانیه انجام دهید.

هشدار؛ خطر سکته در کمین کارمندان جوان/۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی/ راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار


دلایل اصلی مرگ و میر در جهان

سیناپرس: میانگین امید به زندگی در جهان 72.5 سال (برای زنان 75.3 و برای مردان 69.8 سال) است. این شاخص در سال های 1990 و 1970 میلادی به ترتیب 65.1 و 58.4 سال بود. بالاترین میزان امید به زندگی در سال 2016 به کشور ژاپن با 83.9 سال و کمترین میزان نیز به جمهوری آفریقای مرکز با 50.2 سال اختصاص داشت. در سال 2016 میلادی 54.7 میلیون مرگ در جهان رخ داد. سه چهارم این مرگ ها (72.3 درصد) ناشی از بیماری های غیرمسری بود که شامل بیماری های قلبی، سکته و سرطان می شوند. حدود 19 درصد از مرگ و میرها در سال 2016 ناشی از بیماری های مسری، بیماری های دوران بارداری و هنگام زایمان، بیماری های نوزادان، بیماری های ناشی از سوء تغذیه، و حدود 8 درصد نیز ناشی از صدمات و جراحات بود. از سال 2006 تا 2016 تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری های مسری، بیماری مادران باردار، نوزادان و سوء تغذیه که اصطلاحا CMNN نامیده می شوند، نزدیک به 24 درصد کاهش پیدا کرد. این گزارش نشان می دهد، پیشرفت قابل توجهی در کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال که اغلب در اثر عفونت های تنفسی یا عوارض ناشی از زایمان زودرس می میرند، رخ داده است. براین اساس، تعداد مرگ و میر در بین این کودکان برای نخستین بار به کمتر از 5 میلیون نفر رسید؛ درحالیکه این میزان در سال های 1990 و 1970 میلادی به ترتیب 11 میلیون و 16.4 میلیون مرگ گزارش شده بود. مرگ و میر ناشی از ایدز در بین کودکان و بزرگسالان نیز با کاهش روبرو شده و از سال 2006، حدود 46 درصد کاهش پیدا کرده است. مرگ و میر ناشی از مالاریا در مدت مشابه نیز 26 درصد کاهش را نشان می دهد. با این حال، تعداد کل مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرمسری از سال 2006 تا 2016 به افزایش 16 درصدی مواجه شده است که به معنای 5.5 میلیون مرگ بیشتر در سال 2016، در مقایسه با 10 سال قبل است. بیماری قلبی ایسکمیک (IHD) اصلی ترین علت مرگ بوده و باعث مرگ 9.5 میلیون نفر در سال 2016 شد که افزایش 19 درصدی در مقایسه با سال 2006 را نشان می دهد. دیابت نیز عامل 1.4 میلیون مرگ در سال گذشته بود که در این بخش نیز افزایش 31 درصدی در مقایسه با 10 سال قبل مشاهده می شود.

هشدار؛ خطر سکته در کمین کارمندان جوان/۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی/ راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار


عادت هایی که شما را پیر می‌کند!

مجله سلامت: اگر کارهایی که باید انجام دهید، هرگز پایان ندارد، پس استرس زیادی روی بدن شما خواهد بود. مردم فکر می‌کنند انجام چند کار با هم خوب است اما در واقع هیچ کاری سر جای خودش انجام نمی‌شود. تنها اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد، ایجاد استرس است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که استرس مزمن باعث تحریک رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این مولکول‌های ناپایدار به سلول‌های سالم بدن آسیب وارد می‌کنند و مسئول پیری در انسان هستند. به جای این که همه کارها را با هم انجام دهید، در یک زمان مشخص روی انجام یک کار تمرکز و سعی کنید آن را به پایان برسانید. دسرهای شیرین و خوشمزه علاوه بر این که باعث چاق شدن شما می‌شوند، می‌توانند دندان‌های شما را نیز خراب کنند. همان طور که خودتان نیز می‌دانید دندان خراب باعث می‌شود، چهره زیبایی نداشته باشید. مولکول‌های شکر خودشان را به فیبرهای پروتئینی در هر کدام از سلول‌ها متصل می‌کنند. این فرآیند آسیب‌رسان به عنوان گلیکوزیله شدن شناخته شده و می‌تواند باعث از دست رفتن درخشندگی، ایجاد حلقه‌های سیاه دور چشم، پف شدن زیر چشم، افزایش خطوط و چین و چروک، از دست رفتن برآمدگی‌های زیبای صورت و افزایش اندازه منافذ گردد. اگر شما هم دوست دارید تمامی برنامه‌های تلویزیون را تماشا کنید، خبر بدی برایتان داریم. مطالعات انجام شده که در مجله sport medicine به چاپ رسیده، ۱۱۰۰۰ استرالیایی را مورد بررسی قرار داده است. این افراد تقریبا ۲۵ ساله یا بالاتر بودند. تحقیقات انجام شده نشان داد که هر ساعتی که فرد تلویزیون تماشا می‌کند، ۲۲ دقیقه از زندگی‌اش کاسته می‌شود. افرادی که به طور متوسط ۶ ساعت از روز خود را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند، ۵ سال کمتر از سایر افراد عمر خواهند کرد. این موضوع به خاطر نشستن‌های طولانی مدت و غیر فعال بودن است. زمانی که شما بیشتر از ۳۰ دقیقه می‌نشینید، بدن شروع به ذخیره کردن شکر در سلول‌ها می‌کند و همین امر نیز موجب اضافه وزن می‌‌شود. این که تلویزیون تماشا می‌کنید یا کارهای خود را به صورت نشسته انجام می‌دهید، فرقی ندارد باید هر ۳۰ دقیقه یک بار از جای خود بلند شوید و کمی پیاده‌روی کنید.

هشدار؛ خطر سکته در کمین کارمندان جوان/۶ صبح خطرناک‌ترین زمان برای حمله قلبی/ راه‌های ابتکاری لاغر شدن در محل کار

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *