رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آژانس اطلاعاتی درباره سایت‎های مشکوک ایران دریافت کرده است/بازرسان نتوانستند از سایت‎ها بازدید کنند

12:56 - 26 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۵۷۰
پایگاه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی مدعی شده که اطلاعاتی درباره آنچه سایت‎های مشکوک ایران خوانده می‎شود در اختیار آژانس قرار گرفته اما بازرسان تاکنون به خاطر مقاومت ایران نتوانسته‎اند از بخش زیادی از این سایت‎ها بازدید کنند.

آژانس به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه «هاآرتص» به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش‎هایی را درباره سایت‎های مشکوک ایران دریافت کرده اما تاکنون نتوانسته از بخش زیادی از آنها بازدید به عمل آورد.

بنا به ادعای «هاآرتص» در سال 2016 چند ماه پس از امضاء توافق هسته‌ای با ایران یک نهاد غربی اطلاعاتی از سایتهای مشکوک ایران در اختیار آژانس قرار داد اما بازرسان آژانس تاکنون نتوانسته‌‌اند از بخش زیادی از این سایته بازدید کنند.

«هاآرتص» مقاومت ایران در برابر بازرسی‌های آژانس و همچنین بی‌میلی بازرسان سازمان ملل در مواجهه با ایران در خصوص این مسئله را مهمترین عامل عدم بازدید بازرسان آژانس از آنچه سایت‎های مشکوک به فعالیت هسته‌ای می‌نامند، خواند.

این پایگاه صهیونیستی در ادمه همچنین مدعی شد: به عنوان مثال بر اساس اطلاعات این نهاد غربی، ایران در یک سایت غیرنظامی مشغول فعالیتهای هسته‌ای غیرقانونی بوده اما هنگامی که بازرسهای آژانس خواستار بازدید فوری از این سایت شدند ایران به‌شدت مخالفت کرد؛ تهران تنها پس از گذشت مدتی از درخواست آژانس و تحت فرآیند اداری پیچیده و طولانی حاضر به پذیرش بازید از این سایت شد.

«هاآرتص» در خصوص استدلال ایران در پافشاری عدم بازدید بازرس‎های آژانس از این سایت‎ها به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد: ایران اجازه دسترسی بازرس‎های آژانس به سایت‎های مشکوک خود را نمی‌دهد با این ادعا که این سایت‎ها پایگاه‌های نظامی این کشور هستند و بنابراین تحت پوشش مفاد برجام قرار نمی‌گیرند و هیچ نیازی به دسترسی بازرس‎های آژانس به این سایت‎ها وجود ندارد.

 انتهای پیام/


برچسب ها: مفاد برجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *