ناتو ماه آینده شمار نظامیان اعزامی به "افغانستان" را اعلام می‌کند

10:11 - 27 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۵۳۵
پیتر پاول رئیس کمیته نظامی ناتو اعلام کرد که اعضای این سازمان تصمیم افزایش نظامیان بیشتر به افغانستان را ماه آینده اعلام می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از واشنگتن پست، اگرچه حدود یک ماه از اعلام استراتژی جدید آمریکا در افغانستان توسط رئیس‌جمهور این کشور می‌گذرد، برخی مقامات آمریکایی خبر دادند که پنتاگون و ناتو همچنان در حال تلاش هستند تا نقشه راه خود را در جنگ 16 ساله افغانستان ترسیم کنند.

این مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود دلیل این تاخیر را نظر فرماندهان آمریکایی درباره جنگ افغانستان و مشخص نشدن چگونگی مشارکت اعضای ناتو برای تحقق خواسته‌های آنان عنوان کرد.

در پی استراتژی جدید ترامپ، آمریکا در هفته‌های اخیر نظامیان بیشتری را به افغانستان اعزام کرده است تا در ماه‌های نهایی فصل جنگی، نیروهای امنیتی افغان را تقویت کند.

به گفته این مقام آمریکایی، اعزام نظامیان بیشتر راه‌حل کوتاه‌مدت بود که توسط فرماندهان حاضر در میدان جنگ افغانستان درخواست شده بود و پنتاگون همچنان چگونگی و شمار نیروهای اعزامی برای سال 2018 را بررسی می‌کند.

از سوی دیگر نیز، ژنرال «پیتر پاول» رئیس کمیته نظامی ناتو اعلام کرد که هنوز در خصوص مشارکت اعضای ناتو در افغانستان ابهاماتی وجود دارد.

این ژنرال اهل جمهوری چک در یک کنفرانس خبری گفت که استراتژی اخیر آمریکا تصویر واضح‌تری را برای راه رو به جلو ایجاد کرده است، اما نیروهای ائتلاف تصمیم برای اعزام نظامیان را تا کنفرانس دیگری در ماه اکتبر نهایی نخواهد کرد.

در حالی که عملیات نظامی در افغانستان بیشتر بر آموزش نیروهای امنیتی افغان متمرکز است، آمریکا از دیگر کشورهای عضو ناتو می‌خواهد تا بیشتر این مسئولیت را آن‌ها بر عهده بگیرند تا نظامیان آمریکایی نقش بیشتری را در نزدیکی میدان‌های جنگ ایفا کنند.

این مقام آمریکایی افزود که ارتش این کشور توانایی‌های زیادی از جمله قدرت‌ آتش زیاد و نجات مجروحین را برای پیشروی نیروهای خود دارد.

وی در ادامه گفت که نظامیان آمریکایی نه تنها توانایی مشاوره و آموزش را دارند، بلکه قادرند تا با حملات هوایی و توپخانه‌ای از نیروهای امنیتی افغان حمایت کند.

بی‌میلی پنتاگون برای گفت‌وگو درباره شمار نیروهای اعزامی احتمالا با این که ناتو هنوز حمایت کامل خود را از درخواست‌های ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان را اعلام نکرده است، ارتباط دارد.

با این حال، مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که در ماه‌های آینده نظامیان کافی به افغانستان اعزام خواهند شد تا شمار نظامیان آمریکایی را به 14 هزار نیرو برساند.

گفتنی است که به جز نظامیان بیشتر، این افزایش نیرو حملات هوایی و توپخانه‌ای بیشتر را به همراه خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *