نقش سازمان سیا در برخورد با جنبش های استقلال طلبانه چپ

12:56 - 25 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۱۸۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
قسمت نهم از مجموعه "رخنه" با موضوع نقش سیا در برخورد با جنبش های استقلال طلبانه چپ امشب ( شنبه 25 شهریور) از شبکه دو سیما روانه آنتن می شود.

نقش سازمان سیا در برخورد با جنبش های استقلال طلبانه چپبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ؛ «رخنه» در این قسمت از برنامه میزبان عبدالحمید شهرابی پژوهشگر حوزه آمریکای لاتین است. مجموعه «رخنه» با محوریت واکاوی «نفوذ» در ایران از دوره مشروطه تا کنون تهیه شده و با استفاده از تصاویر آرشیوی، گفت و گو با کارشناسان، موشن گرافی و ... به بررسی نقشه و راهبردهای نفوذ دشمن در کشورمان می پردازد.

همچنین در این مستند ضمن واکاوی پیچیده ترین پرونده های امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران، اولین قدم های نفوذ در حین انقلاب مشروطه و نقش استعمار در روی کار آوردن رژیم پهلوی بررسی می شود.

این مجموعه در قسمت های پیشین خود به موضوعاتی چون سیاست های برانداز سازمان مجاهدین خلق، نقش غربگرایان در انحراف مشروطه، چگونگی امضای فرمان مشروطه، نفوذ انگلستان در جامعه نخبگانی و رسانه ها برای فراهم شدن کودتای 1299 و روی کار آمدن رضا خان، تلاش آمریکا برای نفوذ در انقلاب کوبا پس از به قدرت رسیدن فیدل کاسترو و ... پرداخته است.

مستند «رخنه» کاریست از گروه سیاسی شبکه دو به تهیه کنندگی هادی نعمت اللهی که شنبه ها ساعت 20:00 از این شبکه پخش می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *