با محصولات داخلی، جانِ انسان‌ها را نجات می‌دهیم

11:01 - 25 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۱۲۱
مدیرعامل صنایع نساجی هلال احمر اعلام کرد: با تولید داخلی توانستیم علاوه بر کاهش ۷ میلیاردی هزینه‌های جمعیت هلال احمر و نیز کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های تولید محصولات، با ارائه محصولات جدید برای نجات جان انسان‌ها قدم‌های سازنده برداریم.
با محصولات داخلی، جانِ انسان‌ها را نجات می‌دهیمبه گزارش گروه فضای مجازی ، زلزله، سیل، سقوط از کوه، ریزش بهمن، حوادث جاده‌ای و انواع بحران‌هایی که هر لحظه درهر نقطه از کشور ما را تهدید می‌کنند، برای پاسخگویی و مقابله نیازمند کمک نیرو‌های امدادی با تجهیزات‌شان هستند.
 
بحران‌هایی که گاهی با وقوع در آن سوی مرز‌های کشور، دوباره فراخوانی به نیرو‌های امدادی ایران به همراه تجهیزات‌شان می‌دهند تا حادثه‌دیدگان را امدادرسانی و مناطق حادثه‌دیده را نیز بازسازی کنند.
 
خوب می‌دانیم که امدادگران و تجهیزات‌شان از سوی جمعیت هلال احمر به مناطق حادثه‌دیده اعزام می‌شوند، اما اینکه چه تجهیزاتی و با چه روند تولیدی، برای کمک به دست کسانی که در سیل گرفتار شدند، یا زیر آوار مانده و یا در سرمای فوق‌العاده سخت در بهمن گرفتار شده‌اند، می‌رسد را باید از زبان تولید کنندگان آنان بشنویم.
 
ظاهر رستمی، مدیرعامل شرکت نساجی هلال‌احمر ایران بر حفظ جان انسان‌ها تاکید کرده‌است و می‌گوید: «تن‌ها هدف ما نجات جان انسان‌ها در هر نقطه‌ای از دنیاست که تلاش می‌کنیم محصولاتی با بهترین کیفیت ارائه کنیم تا حین امدادرسانی، کوچک‌ترین آسیبی به فرد آسیب دیده و حتی خودِ امدادگر نرسد». رستمی در ادامه گفت‌وگو به تشریح تجهیزات مورد نیاز امدادرسانی در شرکت نساجی هلال‌احمر ایران پرداخته است.

توانمندی‌های شرکت نساجی جهت تامین اقلام امدادی

ظاهر رستمی با بیان اینکه شرکت صنایع نساجی هلال ایران در جهت حمایت و پشتیبانی و همچنین همراهی جمعیت هلال احمر تشکیل شده است، گفت: شرکت صنایع نساجی هلال احمر ایران متعلق به جمعیت هلال احمر است و هلال احمردر حوادث مختلف از توانمندی‌های این شرکت در جهت تامین اقلام امدادی استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی محصولات شرکت صنایع نساجی هلال‌احمر ایران در داخل شرکت تولید و تنها مواد اولیه برخی اقلام از خارج شرکت تامین می‌شود، تصریح کرد: این شرکت در زمینه تولید انواع چادرها، پتو و البسه فعالیت می‌کند. به گفته مدیر عامل شرکت صنایع نساجی هلال احمر ایران، این شرکت همواره تلاش کرده تا روند صعودی در کیفیت و کمیت تولید اقلام امدادی برای پاسخگویی مناسب به بحران‌های داخلی و بین المللی داشته باشد.

برآورده کردن نیاز جامعه بر محور تبادل اطلاعات به روزِ علمی

مدیرعامل صنایع نساجی هلال احمر ایران با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این شرکت تولید محصولات براساس «تبادل اطلاعات علمی بر مبنای تکنولوژی روز» بوده است، گفت: ما در بخش علمی توانستیم بررسی‌هایی داشته باشیم؛ بررسی در حیطه علمی محصولات نساجی، ما را با نیاز جامعه بیشتر آشنا می‌کند تا بتوانیم در تولید محصولات‌مان برنامه‌ریزی دقیق‌تری را ارائه کنیم. لحاظ کردن موضوعات علمی برای بهتر و به صرفه تولید کردن محصولات از جمله چادر بسیار مهم است، به همین منظور تشکیل کارگروه ویژه برای مدنظر قرار دادن مباحث علمی در تولیدات جدیدمان را در دستور کار قرار دادیم.

وی در تشرح جزییات تشکیل این کارگروه علمی اظهار کرد: این کارگروه با محوریت مدیر برنامه‌ریزی، تولید و همکاران دانشگاهی شرکت آغاز شده است که تحول در محصولاتِ تولید شده در این شرکت نظیر چادر و پوشاک را در آینده‌ای نه چندان دور به تصویر خواهد کشید. به گفته رستمی، این کارگروه اواخر خرداد با هدف ایجاد اصلاحاتی در محصولات با همکاری سازمان امدادونجات تشکیل شد.

اضافه شدن چادر‌های امدادونجات براساس تقسیم بندی آب‌و‌هوای کشور

مدیرعامل صنایع نساجی هلال‌احمر ایران با بیان اینکه کارگروه امدادونجات در این زمینه به سه نتیجه رسید، افزود: اولین نتیجه این کارگروه در زمینه پوشاک، خداحافظی با اسپیلیت شلوار چینی برای امدادگران بود که با تولید داخلی توانستیم از قیمت این محصول نیز کم کنیم.

وی با اشاره به اینکه خارج کردن تولید اختصاصی چادر امدادی، دومین نکته حایز اهمیت در این کارگروه به شمار می‌رود، گفت: طبق مطالعات انجام شده در این کارگروه با حضور کارشناسان سازمان امدادونجات و بر اساس نحوه تقسیم بندی آب‌و‌هوای کشورمان، تولید چادر‌های امدادی به دو نوع گرمسیر و سردسیر تقسیم شد و در حال حاضر در مرحله تولید قطعی قرار دارند. اما تولید نوعی از چادر‌های امدادی جدید بر حسب شرایط جغرافیایی خاص برخی مناطق کشورمان نیز در دستور کار است که به زودی به مرحله تولید خواهد رسید و جزییات آن را اعلام خواهیم کرد.

رستمی اعلام کرد: این کارگروه علمی با بررسی‌ها و مطالعاتی که انجام داد، توانست تولید چادر‌های ضد باکتری را به مرحله تولید برساند، در حال حاضر حدود ۴۰ درصد فرآیند تولید این محصول انجام شده است که تلاش می‌کنیم به زودی تولید پارچه‌های ضد باکتری را صد در صد اعلام کنیم.

وی با اشاره به آخرین خروجی این کارگروه علمی اظهار داشت: ضد حریق کردن پارچه‌های چادر‌های امدادی، موضوعی است که در دستور این کارگروه قرار گرفته است.

افزایش قیمت چادر‌های فضایی امدادونجات

مدیرعامل صنایع نساجی هلال‌احمر ایران با اعلام اینکه تولید این چادر‌های ویژه افزایش قیمت را به دنبال خواهد داشت، گفت: این افزایش قیمت بر اساس ارزش واقعی این محصولات خواهد بود؛ چراکه تولید این نوع محصولات در پیشگیری از بروز حوادث و سوانح، تاثیر خوبی خواهد داشت. وی با بیان اینکه در نحوه تولید چادر‌های گرمایشی باید تجدید نظر شود، گفت: چادر‌های گرمایشی پیشین با نفت تولید می‌شد که براساس مطالعات و بررسی‌هایی که در یک کارگروه جداگانه انجام دادیم، موفق شدیم نمونه‌هایی از چادر‌های گرمایشی جدید راتولید کنیم که تخمین می‌زنیم بتوانیم تا یک ماه آینده براساس تکنولوژی‌های جدید، اولین چادر گرمایشی جدید را تولید و ارائه کنیم.

رستمی اعلام کرد: چادر امدادی تحت عنوان «چادر فضایی» را که جمعیت هلال احمر با ۱۰۰ میلیون هزینه وارد کشور می‌کرد، توانستیم در صنایع نساجی هلال احمر ایران با نصف قیمت از این مبلغ تولید کنیم که نکته حایز اهمیت در تولید این محصول، قابل عملیاتی شدن آن در کمتر از هفت دقیقه است؛ این چادر‌ها جایگزین چادر‌های صحرایی و بیمارستانی شده است.

نزدیک به هفت میلیارد تومان در هزینه‌های جمعیت هلال احمر صرفه جویی واقعی کردیم

مدیرعامل صنایع نساجی هلال‌احمر ایران با بیان اینکه ما امسال توانستیم تمامی نیاز‌های مرکز پزشکی حج و زیارت را برطرف کنیم، گفت: علاوه بر این حوزه، در سال گذشته نسبت به سال‌های پیشین در زمینه امدادونجات و اقلامی که به سازمان امدادونجات ارائه کردیم، نزدیک به هفت میلیارد تومان در هزینه‌های جمعیت هلال احمر صرفه جویی واقعی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۴ و ۹۵ زمینه را برای پرواز شرکت نساجی هلال‌احمر ایران در سال ۹۶ و ۹۷ آماده کردیم، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما برای پیشرفت این صنعت در زمینه‌های علمی، کاربردی و عملیاتی تولیدات محصولات خواهد بود. با توجه به همین برنامه‌ریزی‌ها نیز می‌توان به صراحت اعلام کرد که فروش سال ۹۶ این شرکت تاکنون با میزان فروش سال ۹۴ و ۹۵ برابری می‌کند.

رستمی با اعلام اینکه تعداد دستگاه‌های بافنده در شعبه خوانسار صنایع نساجی هلال ایران از چهار به ۱۲ دستگاه ارتقا یافته است، گفت: تمامی تجهیزات این مرکز نیز به روز رسانی شده است و هر دستگاه به شکل تخصصی به تولید محصولات می‌پردازد.

تعریف سند راهبردی در صنایع نساجی هلال‌احمر ایران

مدیرعامل صنایع نساجی هلال‌احمر ایران با تاکید بر اینکه در دی سال گذشته ما توانستیم برای اولین بار در صنایع نساجی هلال‌احمر ایران سند راهبردی تعریف کنیم، گفت: این سند براساس سند راهبردی جمعیت تعریف شده است که پنج اقدام را طبق معیار‌های علمی دنبال خواهد کرد، این پنج اقدام شامل مکان‌یابی برای تعیین مکان مناسب برای این مرکز، توسعه محصولات، نحوه تعیین قیمت کالاها، تعریف کارانه‌ها و ایجاد سیستم انبارداری و سیستم مکانیزه‌ها ست که در این سند راهبردی تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه آخرین هدف شرکت نساجی هلال احمر برای برجسته‌کردن محصولاتش «فروش» بوده است، گفت: ما پیش از اینکه به دنبال فروش محصولات‌مان باشیم بیشتر به دنبال معرفی و برجسته کردن ماهیت نساجی هلال احمر بوده‌ایم.

اقتصاد مقاومتی در تعیین سرنوشت اقتصادی یک شرکت بسیار موثر است

رستمی درباره مشکلات شرکت صنایع نساجی هلال‌احمر ایران، گفت: یکی از مشکلات شرکت صنایع نساجی هلال‌احمر ایران، پرداخت مالیات‌های این شرکت از سال ۹۱ تاکنون است. به صورت ماهانه ۳۵۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌شود و ۶ ماه است که این مالیات پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه ارتباط شرکت با پیمانکاران نیز بسیار مطلوب و اعتماد پیمانکاران در دو سال اخیر به خوبی جلب شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در تعیین سرنوشت اقتصادی یک شرکت بسیار موثر است، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، غیرت، دلسوزی و واقع بینانه عمل کردن به همراه درک کارگران شاغل در کارخانه را می‌طلبد که با در نظر گرفتن تمامی این موارد، تحقق اقتصادی مقاومتی امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال‌احمر ایران یادآور شد: اگر بخواهیم در اقتصاد مقاومتی به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم به جای تولید محصولات با قیمت‌های پایین باید به تولید محصولات با کیفیت روی بیاوریم؛ همچنین لازم است تا بازار رقابت تنها در قیمت تمام شده کالا‌ها و محصولات خلاصه نشود بلکه این رقابت در کیفیت محصولات نیز رعایت شود.

نیرو‌های نظامی، مهم‌ترین مشتریان صنایع نساجی هستند

مدیرعامل شرکت نساجی هلال ایران با بیان اینکه یکی از مشتری‌های دایمی شرکت صنایع نساجی هلال احمرایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: محصولاتی همچون کوله پشتی و لباس را با بهترین کیفیت برای سپاه تولید می‌کنیم.

رستمی به استقبال از توان داخلی و بومی شرکت صنایع نساجی هلال‌احمر ایران از سوی شرکت‌های خارجی اشاره کرد و ادامه داد: استقبال شرکت‌ها و همچنین هیات‌های خارجی از محصولات بسیار مطلوب بوده است؛ به گونه‌ای که هفت هیات خارجی از کارخانه بازدید کرده اند و البته خرید از تولیدات این شرکت در سال ۹۷ انجام خواهد شد.

به گفته وی، محصولات شرکت صنایع نساجی هلال‌احمر ایران، بازار خوبی در سوریه، عراق، تاجیکستان و افغانستان داشته است. این شرکت در تولید اقلام امدادی، کیفیت را بالا و قیمت را پایین آورده است؛ حدود ۱۰ روز پیش، بیست و سومین نمایشگاه بین‌‎المللی «ماشین آلات نساجی، مواد اولیه و محصولات نساجی» با تمرکز بر صنعت نساجی و حضور پر رنگ شرکت صنایع نساجی هلال ایران برگزار شد. نمایشگاهی که بیش از سایر نمایشگاه‌ها برای صنعت نساجی هلال احمر اهمیت داشت و موجب شد تا این شرکت علاوه بر حضور فعال در سه روزِ برپایی این نمایشگاه با نمایندگان صنف‌های مختلف در جهت گسترش همکاری‌ها، ارتباط موثر و سازنده برقرار کند.

مدیرعامل صنایع نساجی هلال‌احمر ایران، هدف از حضور این شرکت در این نمایشگاه را برقراری ارتباط با گروه‌های هم‌صنف دانست و گفت: از مزیت‌های این نمایشگاه حضور گروه‌های هم صنف خودمان بود تا بتوانیم ارتباط‌مان را در زمینه‌های مختلف از جمله آشنایی با محصولات جدید با سایر شرکت‌های داخلی و خارجی گسترش دهیم. به عنوان نمونه در جریان برقراری این ارتباطات، ما با تولیدکنندگان الیاف جدید آشنا شدیم تا برای پیوستن به فضای کاری جدید بتوانیم در راستای کاهش قیمت محصولات‌مان قدم برداریم.


 
 منبع: روابط عمومی هلال احمر/ الهام علمشاهی

 

 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *