چرا مورچه ها در ترافیک نمی‌‌مانند؟!

12:14 - 25 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۰۶۴
تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان حاکی از این است که علت اصلی این که مورچه‌ها در ترافیک نمی‌مانند وجوه تمایزات اخلاقی مانند غرور و گذشت این حیوان با انسان می‌باشد.

چرا مورچه ها در ترافیک نمی‌‌مانند؟!به گزارش گروه فضای مجازی ،تحقیقات انجام شده توسط محققین آلمانی و هندی نشان می‌دهد که مورچه هایی که در حال حرکت در طول یک مسیر ثابت هستند می‌توانند حتی در زمانی که تعدادشان زیاد می‌شود، سرعت ثابت خود را حفظ کنند و در ترافیک نمانند؛ مهارتی که ما انسان‌ها در آن بسیار ضعیفیم و یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش سرمایه‌گذاری برای ساخت و تولید ماشین‌های خودکار نیز هست.

این توانایی مورچه‌ها سه دلیل اصلی دارد:

دلیل اول این که مورچه‌ها غرور و در نتیجه تمایلی به نشان دادن توانایی و سرعتشان به بقیه‌ی مورچه‌ها ندارند و به همین دلیل تنها به راه رفتن ادامه می‌دهند؛ این در حالی است که غرور انسان‌ها باعث می‌شود رفتارهایی عجیب و عصبی از خود نشان دهند که غالباً از غرورشان ناشی می‌شود.

نکته‌ی دوم این است که مورچه‌ها در ترافیک به تصادفات و برخوردها اهمیت چندانی نمی‌دهند که برای ما انسان‌ها کار بسیار دشواری است چون ما واقعاً به کوچکترین تصادفات هم اهمیت می‌دهیم ولی قانون مورچه‌ای در این زمینه حکم می‌کند که مگر این که تصادف بزرگ و بسیار خطرناکی رخ داده باشد بهتر است بی توجه به راهمان ادامه دهیم، که در مورد انسان‌ها چندان عملی به نظر نمی‌رسد.

دلیل سوم ترافیک نداشتن مورچه‌های در حال حرکت کمی پیچیده است، وقتی مسیر رفت و آمد مورچه‌ها شلوغ می‌شود، مرتب‌تر می‌شوند. آن‌ها بدون هیچ حرکت ناگهانی یا پیش‌بینی نشده به راه خود ادامه می‌دهند و سعی می‌کنند تغییر چندانی در سرعتشان رخ ندهد. اما از طرفی هر چه مسیر شلوغ‌تر شود مورچه‌ها سرعت حرکتشان را بیشتر می‌کنند و همزمان با بیشتر شدن تعداد و شلوغ‌تر شدن مسیر تا ۲۵ درصد به سرعتشان می‌افزایند.

 

 

 

 

 

منبع: فارس



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *