شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشتارهای میانمار را محکوم کرد

11:31 - 24 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۸۸۹
شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در بیانیه ای کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد.

شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشتارهای میانمار را محکوم کردبه گزارش گروه جامعه ،بیانیه شورای فرهنگی اجتماعی زنان درپی کشتار مسلمانان میانمار به شرح زیر است:

بار دیگر دنیا در مقابل ادعا‌های دروغین و فریبنده غرب و طرفداران آن در حمایت از حقوق بشر، شاهد فجایع بی رحمانه و غیرانسانی مردم مسلمان در کشور میانمار است. دولتی که در رأس آن متأسفانه زنی قرار دارد که برنده­ جایزه صلح نوبل بوده است.

کشتار، سرکوب و کوچ اجباری هزاران تن از مسلمانان روهینگیا و مشاهده تصاویر این حوادث هولناک، روح هر انسان آزاده­‌ای را به درد خواهد آورد و تأسف بارتر سکوت مدعیان حقوق بشر است که با بی­ تفاوتی از کنار این حادثه وحشتناک می­ گذرند و در مقابل این کشتار و آوارگی هیچ عکس العملی نشان نمی­ دهند.

شورای فرهنگی ـ. اجتماعی زنان و خانواده ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک از دولت جمهوری اسلامی ایران و همه دولت­‌های اسلامی و آزادیخواه و سازمان کنفرانس اسلامی و همه مدافعین حقوق بشر خواستار است که اقدامات عملی و مؤثر را برای جلوگیری و جبران این فاجعه عظیم انسانی انجام داده و از همه فشار‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، به دولت میانمار برای توقف این فجایع استفاده کند.

همچنین براساس بند ۱۲۰ منشور حقوق و مسئولیت ­‌های زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر: «مسئولیت تلاش جهت تقویت همبستگی در میان زنان مسلمان و حمایت از حقوق زنان و کودکان محروم و مستضعف جهان» از تمامی مسئولین امور زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارد اقدامات مؤثر و فعالانه را برای حمایت از زنان و کودکان مظلوم و مستضعف میانمار، انجام دهند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *