تا چه زمانی هموطنان در آتش بی کیفیتی پژو 405 بسوزند/بیخیالی مدیران ایران خودرو برای رفع یک نقص قدیمی

7:10 - 24 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۷۳۴
فرمانده اسبق پلیس راه کشور گفت: مردم تا چه زمانی باید در آتش بی خیالی خودروسازان بسوزند و یک رفع نقص کوچک بعد از این همه مدت انجام نشود.

تا چه زمانی هموطنان در آتش بی کیفیتی 405 پژو  بسوزند/بیخیالی مدیران ایران خودرو برای رفع یک نقص قدیمیسید هادی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به وقوع آتش سوزی در خوردوهای پژو 405 و مرگ دهها هموطن در این خودرو به علت آتش سوزی در حوادث مختلف گفت: شاهد هستیم از چند سال قبل تاکنون خودروهای پژو 405 به علت نامعلوم حین توقف، تردد یا تصادف دچار آتش سوزی می شوند. این حوادث در سالهای اخیر جان بسیاری از هموطنان را گرفته است و در آخرین حادقه هم شامگاه چهارشنبه 5 هموطن پس از تصادف خودروشان با یک کامیون در جاده سلفچگان زنده زنده در آتش خودرو سوختند.

وی ادامه داد: بارها در زمانی که فرمانده پلیس راه کشور بودم و آتش سوزی این خودروها آغاز شد، اعلام کرد که این خودرو نا ایمن است اما گوش هیچ مسئولی تاکنون بدهکار این موضوع نیست. خودروهای پژو 405 دارای مشکل در سیستم سوخت رسانی است و بیش از 8 سال است که خودروهای تولید شده این شرکت این مشکل را دارند. نکته جالب توجه این است که تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این مشکل نشده است.

فرمانده اسبق پلیس راه کشور با بیان اینکه نقص سیستم سوخت رسان به علت استفاده از مواد بی کیفیت ایجاد شده است، تاکید کرد: این قطعات بی کیفیت باعث می شود تا پژو 405 بر اثر ضربه یا افزایش گرما از قسمت سوخت رسانی  دچار آتش سوزی شود.

هاشمی با بیان اینکه هیچ فراخوانی برای رفع نقص اعلام نشد، افزود: اگر در یک کشور خارجی در طول یک سال تنها 3 خودرو یک شرکت دچار آتش سوزی شود، فراخوانی جهانی برای رفع نقص داده می شود اما در کشورمان سالانه دهها نفر در آتش بی خیالی خودروسازان می سوزند و کسی صدایش در نمی آید.

این کارشناس ارشد تصادفات و حمل و نقل تاکید کرد: خودروسازان برای خودشان دولت تشکیل داده اند و هرگاه فشاری به آنها وارد می شود، پشت دولت مخفی می شوند. تا زمانی که تولیدات بی کیفیت به بازار عرضه شود، باید شاهد کشته شدن مردم در خودروهای پژو باشیم.

وی با بیان اینکه دولت مروج تولید خودروهای بی کیفیت در کشور است، تاکید کرد: تا زمانی که حمایت بی چون و چرای دولت پشت این خودروساران است، مطمئن باشید خودروی بدون کیفیت در کشور تولید می شود. من مقصر اصلی اینگونه حوادث را دولت به خاطر حمایتش از تولیدات بی کیفیت می دانم.

به گفته رئیس اسبق راهنمایی و رانندگی تهران، تا زمانی که این تفکر در خودرو سازهای داخلی حاکم است و کیفیت فدای درآمد می شود، باید خودمان را به خدا سپرده و سوار برخی خودروها شویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *