توسعه و تکمیل زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در مدارس علمیه خواهران

14:10 - 23 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۷۲۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های مدارس علمیه خواهران اشاره کرد.

توسعه و تکمیل زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در مدارس علمیه خواهرانبه گزارش گروه جامعه ،محمود رضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ پیامی به شرح زیر صادر کرد که بخش هایی از آن به شرح زیر است :

بحمدالله به همت همه دست‌اندرکاران در سال‌های اخیر رشد کمی و کیفی متناسبی در حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف پژوهش، آموزش، فرهنگی تبلیغی صورت گرفته است اما به حق باید اذعان کرد این تنها طلیعه‌ای برای یک حرکت بزرگ است و هنوز تا رسیدن به مستوی علمی و عملی مطلوب راه درازی در پیش است.

تقویت علم آموزی و کیفیت آن در تمامی سطوح توسط اساتید خواهر، توسعه تحصیلات تکمیلی به ویژه در سطح ۳ و ۴، توسعه پژوهش و سازمان‌دهی و تقویت پژوهشگران و پشتیبانی از آنها به ویژه فارغ التحصیلان، سامان‌دهی، ارتقاء علمی و مهارتی مبلغین وحضور سازمان دهی شده آنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی تبلیغی و توجه ویژه به فارغ‌التحصیلان، توسعه بسترها و زیرساخت‌های لازم فن‌آوری اطلاعات و توسعه و تکمیل زیرساخت‌های مدارس علمیه خواهران و فراهم کردن امکانات آموزشی و پژوهشی و پشتیبانی لازم از آن‌ها؛ از جمله ده‌ها و صدها اقدام لازمی است که در این مسیر درخشان و نورانی باید انجام داد.

هویت حوزه‌های علمیه پیشتازی در دفاع از ارزش‌های اسلامی است علماء، به حق وارثان انبیاء هستند و انبیاء پرچمداران مبارزه با ظلم و سلطه و دفاع از محرومین و احیای ارزش‌ها بودند، جداکردن حوزه‌های علمیه از مفهوم انقلاب و شعارهای آن به معنای تهی کردن آن از درون است حوزه‌های علمیه همواره انقلابی بوده و خواهند بود چگونه می‌توان ادعای مسلمانی نمود ونسبت به ظلم و ستم اربابان سلطه در جهان و محرومیت و مظلومیت انسان‌های بی گناه مسلمان و غیرمسلمان ساکت بود.

مگر می‌توان کشتار کودکان و زنان و مردان بی‌دفاع را در یمن، سوریه، عراق، لبنان، افغانسان، پاکستان، فلسطین اشغالی و ده‌ها و صدها نقطه جهان و اخیراً در میانمار را نظاره کرد و نخروشید و فریاد نزد.

آیا می‌توان تهاجم فرهنگی سیاسی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، و تلاش برای محو ارزش‌ها و استحاله از درون جوامع اسلامی و مردم مسلمان را دید و برای مبارزه با آن اقدامی نکرد و آیا حوزه‌های علمیه می‌تواند نسبت به آینده و مقدّرات نظام اسلامی که خود پدید آورنده آن بوده است و در هدف غایی و اصلی یعنی اقامه قسط و احیاء ارزش‌ها با آن مشترک است بی‌تفاوت باشد، هرگز اسلام عزیز به ما چنین اجازه‌ای نداده است از این روست که حوزه‌های علمیه همواره انقلابی بوده و همواره انقلابی خواهد بود.

ظرفیت حوزه‌های علمیه ظرفیت بسیار عمیقی است در کلام بلند و نورانی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» یک پدیده عظیم و نورانی است بر همگان به ویژه مسئولین نظام اسلامی لازم است که این ظرفیت عظیم را بشناسند و با باز کردن مسیرهای اثرگذاری، فرصت خدمت و استفاده از این ذخیره عظیم را فراهم سازند در یک کلام شناختن، شناساندن و به‌کارگیری این ظرفیت بزرگ مسئولیت سنگینی را متوجه همگان کنند.

پیشرفت روزافزون و توسعه جهانی در عرصه‌ فن‌آوری اطلاعات، ارتباطات و رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی علی رغم همه آفت‌ها و آسیب‌ها یک فرصت بسیار مغتنم را برای حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران فراهم نموده است. اگرچه هم‌اکنون به حق حوزه‌های علمیه خواهران جز پیشتازترین مجموعه‌های حوزوی و برون حوزوی در استفاده از این فن آوری ها و بهره‌دهی توسط آن‌ها هستند.

در این راستا می‌توان به دو شبکه بسیار مهم کوثربلاگ و کوثرنت اشاره کرد که اولی با قریب به ده هزار خواهر وبلاگ نویس در تولید محتوای دین برای عموم فعال و دومی با قریب یکصد هزار عضو به عنوان بزرگترین شبکه اختصاصی علمی، پژوهشی، مدیریتی، فرهنگی تبلیغی فعال و درخشان است اما این آغاز راه است.

حضور در عرصه رسانه و فضای مجازی با شعار هر طلبه یک وبلاگ هدف بسیار مهمی است که دستیابی به آن با همت بلند و تلاش مضاعف شما در آینده بسیار نزدیک می‌تواند چرخه نهضت تولید علم و پاسخگویی به شبهات و انتشار آن را به اقصی نقاط عالم را تکمیل نماید و ما را در دفاع از آرمان‌های اسلامی و انقلاب بیش از پیش مجهز و موفق سازد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *