رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایتالیا سفیر خود را پس از حدود یک سال و نیم به قاهره بازگرداند

5:46 - 23 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۶۵۱
«جامپالو کانتینی» سفیر جدید ایتالیا روز چهارشنبه همراه با همسرش وارد فرودگاه بین المللی قاهره شد و مورد استقبال «اشرف منیر» معاون وزیر خارجه مصر و کارکنان سفارت ایتالیا در قاهره قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل ،ایتالیا که در پی کشته شدن یکی از دانشجویان این کشور در مصر ، 20 فرودین 95 سفیر خود را از قاهره فراخوانده بود، روز چهارشنبه و پس از حدود یک سال و نیم ، سفیر جدیدی را به قاهره فرستاد.

پایگاه خبری «مصراوی » نوشت: «جامپالو کانتینی» سفیر جدید ایتالیا روز چهارشنبه همراه با همسرش وارد فرودگاه بین المللی قاهره شد و مورد استقبال «اشرف منیر» معاون وزیر خارجه مصر و کارکنان سفارت ایتالیا در قاهره قرار گرفت.


قرار است سفیر جدید ایتالیا پنجشنبه رونوشت استوار نامه خود را تحویل وزارت خارجه مصر دهد و پس از آن با «عبدالفتاح السیسی » رئیس جمهوری این کشور دیدار می کند تا به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.


سفیر ایتالیا در مصر در حالی روز چهارشنبه به قاهره رسید که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع محلی اعلام کرد مقام های مصری، مانع سفر «ابراهیم متولی» وکیل خانواده رجینی دانشجوی کشته شده ایتالیایی از طریق فرودگاه قاهره شدند و بنا بر دستور مقام های امنیتی او را بازداشت کرده اند.گفته شده او به ایجاد یک گروه غیر قانونی متهم شده است .


اواسط ماه گذشته میلادی،«آنجلینو آلفانو» وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد سفیر کشورش را به قاهره باز می گرداند.
ایتالیا 20 فروردین 1395 سفیر خود را در مصر به منظور رایزنی و در اعتراض به نبود پیشرفت در تحقیقات مربوط به قتل یک دانشجوی ایتالیایی در مصر به رم فراخواند.


این اقدام رم دو روز پس از مذاکرات بی نتیجه بازرسان مصری و ایتالیایی در رم برای رفع تنش بین دو کشور بر سر سرنوشت 'جولیو رجنی' دانشجویی ایتالیایی به قتل رسیده در مصر صورت گرفت.


رجنی 26 ساله، دانشجوی ایتالیایی بود که (پنجم بهمن 94) از سوی افراد ناشناس در مصر ربوده شد. تنها یک هفته بعد، جسد شکنجه شده وی در حاشیه جاده قاهره - اسکندریه پیدا شد.


گروه‌های حقوق بشری اعلام کردند که این جوان و محقق ایتالیایی بر اثر شکنجه نیروهای امنیتی (مصر) کشته شده است، اتهامی که قاهره به شدت آن را تکذیب کرده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *