مرسدس‌ پروجکت وان ۱۰۰۰ اسب‌بخاری رسما رونمایی شد

16:45 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۵۷۴
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، مرسدس با یک خودروی وحشی و قدرتمند به نام “پروجکت وان” (Project One) ظاهر شد. این خودرو که پروجکت‌وان نام دارد، به یک پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ اسب‌بخاری مجهز شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی ،در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، مرسدس با یک خودروی وحشی و قدرتمند به نام “پروجکت وان” (Project One) ظاهر شد. این خودرو که پروجکت‌وان نام دارد، به یک پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ اسب‌بخاری مجهز شده است.

پروجکت‌وان، قدرت بی‌نظیر خودش را وام‌دار فناوری و مهندسی فوق‌العاده‌ی مرسدس در ورزش فرمول یک است؛ چراکه در قلب این اتومبیل از پیشرانه‌ی W08 که توسط لوییس همیلتون و والتری بوتاس رانده شده، استفاده کرده است.

این سوپرکار آلمانی یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۱٫۶ لیتر دارد که با کمک موتور الکتریکی می‌تواند مجموعا توان دقیق ۹۹۲ اسب‌بخار را تولید کند.

مدیر مرسدس و لوییس همیلتون هنگام رونمایی رسمی این خودرو حضور داشتند. مدیر مرسدس‌ در خصوص این خودرو چنین گفته است:

” این خودرو تمام توان شرکت مرسدس و AMG را در تنها ابعادی کوچک به تصویر می‌کشد. در طول ۴۰ سال، من شخصا هیچ وقت شاهد خودرویی به توانمندی پروجکت وان نبودم”.

او هم‌چنین در خصوص هیبریدی بودن این اتومبیل چنین گفته:

“آینده‌ی شرکت AMG به بنزین وابسته نیست. این شرکت قرار است به فناوری‌های مربوط به خودروهای هیبریدی و الکتریکی مبتنی باشد. این خودرو تصویری از آینده‌ی AMG را نشان می‌دهد”.

در تایید حرف مدیر مرسدس، همیلتون با این جمله‌ حرف او را تایید کرد: ” هیچ کسی تا امروز نتوانسته در واقعیت تا این حد، آینده‌ی خودروهای مسابقه‌ای پاک را نشان دهد”.

پروجکت‌وان برای رسیدن از حال سکون تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۶ ثانیه زمان لازم دارد! تاپ‌اسپید این خودرو ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. از این خودرو قرار است تنها ۲۷۵ دستگاه تولید شود. این اتومبیل ۲٫۲۷ میلیون پوند قیمت‌گذاری شده که معادل ۳ میلیون دلار آمریکا است.

این در حالی است که بوگاتی شیرون (کایرون) ۲٫۷ میلیون دلار قیمت دارد؛ خودرویی که در تست واقعی توانسته ظرف ۲٫۴ ثانیه از صفر به ۹۶ و ظرف ۶٫۵ ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

آیا شما طرفدار مرسدس پروجکت وان هستید یا بوگاتی شیرون؟ در ادامه با تصاویر کامل این خودرو همراه باشید.

 

 

 


برچسب ها: مرسدس بنز میزان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *