هلال احمر تیم امداد هسته ای ندارد/ امدادرسانی در زمان حوادث هسته ای داوطلبانه است

9:00 - 23 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۵۳۹
معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: نیروهای واکنش سریع آموزش امداد هسته ای دیده اند اما تیم امداد هسته ای در کشور نداریم.

هلال احمر تیم امداد هسته ای ندارد/ امدادرسانی در زمان حوادث هسته ای داوطلبانه استشاهین فتحی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، در مورد فعالیت تیم های امداد هسته ای در کشور گفت: هیچ تیم امداد هسته ای به صورت خاص در کشور وجود ندارد و  تعدادی از نیروهای واکنش سریع هلال احمر آموزش های لازم برای امدادرسانی در حوادث هسته ای را فرا گرفته اند. این افراد در استان های مختلف کشور حضور دارند. 

وی ادامه داد: اینکه بگوییم در اصفهان و بوشهر تیم تربیت شده امداد هسته ای وجود دارد صحیح نیست و ممکن است تعدادی از نیروهای واکنش سریع این استان ها آموزش لازم را فراگرفته باشند. 

به گفته معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر، امداد هسته ای دارای پروتکل های خاص خود است و نیروهای امدادی اجازه ورود به این اماکن را ندارند. تنها نیروهای آموزش دیده خود سازمان های مربوطه اجازه فعالیت در محدوده های هسته ای را دارند. 

فتحی در مورد امدادرسانی در زمان وقوع یک حادثه هسته ای گفت: هیچ الزامی برای امداد هسته ای نیست و فعالیت امدادی در زمان های بروز حادثه هسته ای داوطلبانه است. کسی نمی تواند نیروی امدادی را مجبور به فعالیت در زمان بروز اینگونه اتفاقات کند. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: هلال احمر فتحی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *