جایزه صلح نوبل از رئیس جمهور میانمار پس گرفته شود/ جهان اسلام تحرک بیشتری داشته باشد

15:52 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۵۳۴
رئیس کمیسیون امنیت ملی در اینستاگرامش نوشت: انتظار می رود که اولین گام در راستای پایان دادن به جنایت دولت میانمار، لغو جایزه صلح نوبل باشد و تشکیلات جایزه صلح نوبل عدم رضایت خود را اعلام و موضع گیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جنایت میانمار در کلاس خارج از فقه در اینستاگرامش نوشت: با وجود تعطیلات تابستانی مجلس، به لحاظ اهمیت موضوع، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه فوق العاده ای برای بررسی ابعاد جنایت در میانمار تشکیل خواهد داد. نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم با اشاره به اهدا جایزه صلح نوبل به رئیس دولت میانمار، گفت که تاسف بارتر از جنایتی که توسط دولت میانمار در حال انجام است، اهدا جایزه صلح نوبل به رئیس این دولت است که نشان می دهد این جایزه با هدف تشویق اسلام ستیزی و به عنوان یک معیار اهدا می شود. انتظار می رود که اولین گام در راستای پایان دادن به جنایت دولت میانمار، لغو جایزه صلح نوبل باشد و تشکیلات جایزه صلح نوبل عدم رضایت خود را اعلام و موضع گیری کنند. سازمان ملل نمره کامل مردودی در این نسل کشی وحشیانه را دریافت کرده است؛ شورای امنیت برای احتمال به کارگیری سلاح هسته ای توسط کره شمالی جلسات متعدد برگزار و قطعنامه های مکرر صادر کرد و شاهد اعمال سخت ترین تحریم ها علیه این کشور بودیم. اما سوال این است که شورای امنیت سازمان ملل چگونه در برابر کشتار واقعی و آوارگی صدها هزار مسلمان سکوت می کند، آیا سلاح هسته ای چیزی جز کشتار انسان های بی گناه است، پس چطور در مقابل کشتار بی رحمانه سکوت می کند.

دبیرکل سازمان تنها به محکومیت جنایت در میانمار بسنده می کند؛ این رفتارها نشان دهنده آن است که سیاست های دولت میانمار هماهنگ با قدرت های بزرگ صورت می گیرد و هدف اصلی آن اسلام ستیزی است ولی بدانند نه فقط به نتیجه نمی رسند بلکه هر کودک میانماری که وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و در این حملات بی رحمانه به شهادت می رسد و صدها هزار انسان بیگناه آواره می شود عامل مهم پاسخگویی به جنایت های امروز ساختار سیاسی حاکم جهان است. وظیفه سازمان ملل تامین امنیت جهان است. سکوت مجامع رسمی بین المللی پذیرفته نیست و نباید تنها به محکومیت بسنده کنند. جهان اسلامی تحرک لازم را ندارد، با وجود اینکه جلسه ویژه در اجلاس سران برگزار شد اما اقدام های جدی تر ضروری است و باید وزارت امور خارجه تماس های مکرر با کشورهای اسلامی برای افزایش فشار به دولت میانمار و سازمان ملل داشته باشد.

میانمار

 

 انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *