هیچ بازدیدی توسط آژانس نمی‌تواند بهانه آگاهی از اسرار کشور باشد

14:52 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۴۹۱
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مطابق بند ۷۵ ضمیمه یک برجام، هیچ بازدیدی توسط آژانس نمی‌تواند بهانه‌ای برای آگاهی یابی از اسرار کشور باشد.

هیچ بازدیدی توسط آژانس نمی‌تواند بهانه آگاهی از اسرار کشور باشدبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در بدو ورود به روسیه در جمع خبرنگاران، گفت: در موضوع برجام با توجه به سیاست‌های اخیر ایالات متحده آمریکا، نیاز هست که هماهنگ باشیم و تاکنون هم چنین رویکرد خوبی بین ایران و فدراسیون روسیه بوده است.

وی ادامه داد: دو کشور از مواضع هم در سازمان های بین االمللی و روابط چند جانبه حمایت کردند و روسیه پشتیبانی بسیار خوبی از ایران در بحث برجام داشته است.

ظریف خاطرنشان کرد: چارچوب‌های پروتکل الحاقی و برجام مشخص است و برای بازدید از مکان‌هایی است که در واقع امکان فعالیت‌های هسته‌ای داشته باشد و حتی تاکنون جمهوری اسلامی و همانگونه که آژانس بارها اعلام کرده در زمینه اعلام عدم فعالیت‌ها به درستی عمل کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مطابق بند 75 ضمیمه یک برجام، هیچ بازدیدی توسط آژانس نمی‌تواند بهانه‌ای برای آگاهی یابی از اسرار کشور باشد.

ظریف افزود: ما با چالش‌های مشترکی مواجهیم که مهم‌ترین آنها منطقه‌ای است. ایران و روسیه در سوریه توانستند به سوری‌ها کمک کنند و تروریست‌ها را عقب برانند. امروز وضعیت در میدان بسیار خوب است. با همکاری خوب تهران و مسکو وضع بهبود یافته است و حتی توانستیم تا حد زیادی از تنش‌ها و درگیری‌ها جلوگیری کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: یکی از موضوعات مورد نیاز برای هماهنگی همیشگی با روسیه، بحث منطقه‌ای و سوریه است. این سفر هم تمرکزی روی این مساله و افزون بر آن موضوعات دو و چند جانبه دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *