رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنامه‌های پنجمین سفر روحانی به نیویورک/ شرایط جدید استانداران در دولت دوازدهم

14:42 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۴۸۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور سفر کوتاه و فشرده‌ای به نیویورک خواهد داشت و در این سفر برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است. سخنرانی در سازمان ملل مهمترین موضوع این سفر است.

استانداران با شرایط جدیدی کارشان را شروع خواهند کرد /  برنامه های مختلفی برای سفر رئیس جمهوری پیش بینی شده استبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعیین استاندار هفت استان کشور، گفت: استانداران در دوره جدید با شرایط جدیدی کارشان را شروع خواهند کرد و در پیوست احکام آنها مشخص شده است که چه کارهایی باید انجام دهند.

واعظی در خصوص انتصاب استانداران اظهار داشت: استانداران باید در استان خدمت کنند و از جوانان و بانوان در استان حتما استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استانداران موظف به اولویت بندی کارها هستند، خوشبختانه وزیر کشور کار بسیار خوبی کردند و در کنار هر حکمی که برای استاندار زده می‌شود پیوستی وجود دارد که در آن مشخص شده چه کار باید انجام شود و به نظر می‌رسد استانداران با شرایط جدیدی کارشان را شروع خواهند کرد.

واعظی افزود: درخصوص استفاده از زنان در پست های مدیریتی وزارت کشور تلاش بسیار زیادی کرده و کمیته ای هم در این خصوص تشکیل داده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه انتخاب استاندار انتخاب سختی است، گفت: استاندار علاوه بر اینکه باید با مدیران کل وزارتخانه‌ها در استانها هماهنگ کند و وی را بپذیرند، باید کارهایش را با 14 ارگان حکومتی هم تنظیم کند. ضمن اینکه استاندار رئیس امنیت استان هم هست.

واعظی تصریح کرد: ما در انتخاب مسئولین تفاوت جنسیتی قائل نمی‌شویم، بالاخره توانایی هایی که فرد باید داشته باشد خیلی مهم است و از سوی دیگر باید به گذشته هم برگردیم بالاخره آقایان این مراحل را طی کرده وبخشدار، فرماندار و معاون استاندار بوده اند.

وی افزود: ما درمورد زنان این کار را اخیرا شروع کرده‌ایم و در دولت یازدهم تعدادی فرماندار و معاون استاندار از میان زنان انتخاب شده‌اند؛ اینها زمان می‌برد ولی ما محدودیتی نداریم.

واعظی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: رئیس جمهور سفر کوتاه و فشرده ای به نیویورک خواهند داشت و در این سفر برنامه های مختلفی پیش بینی شده است. سخنرانی در سازمان ملل مهمترین موضوع این سفر است، دیدار با ایرانیان، مسلمانان، نخبگان سیاسی و اصحاب رسانه و مصاحبه با رسانه ها از جمله برنامه هایی است که در این سفر پیش بینی شده است.ضمن اینکه در جریان این سفر کوتاه با روسای کشورهای مختلف دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص نامه مولوی عبدالحمید به رهبر انقلاب اسلامی و پاسخ ایشان به این نامه اظهارکرد: طبیعی است دولت مقید است به اینکه سیاست هایی که از سوی رهبری ابلاغ و یا بیان می شود مقید و پای بند است و این موضوع هم مانند بقیه موضوعات مقوم کارماست.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنچه رهبری ابلاغ می‌فرمایند یا تاکید می‌کنند نقطه قوتی است برای اینکه دولت کارهایش را انجام دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *