امگا ۳ دشمن سرطان روده

15:01 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۴۷۹
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: مصرف خوراکی‌های حاوی امگا ۳ در حفظ سلامت روده‌ها موثر است.
امگا ۳ سلامت روده‌ها را حفظ می‌کندبه گزارش گروه فضای مجازی ،محققان انگلیسی در یک بررسی جدید دریافتند: افرادی که از خوراکی‌های سرشار از امگا ۳ همچون ماهی و سیر مصرف می‌کنند از تنوع باکتریایی بیشتری در روده‌های خود برخوردارند که موجب تقویت وضعیت عمومی سلامت بدن می‌شود.

اسید‌های چرب امگا ۳ از ترکیب‌های ضروری برای بدن هستند که برای حفظ سلامتی به آن نیاز دارد، هر چند این ترکیب به خودی خود در بدن تولید نمی‌شود و باید از طریق مصرف خوراکی‌ها نیاز به اسید چرب امگا ۳ را برطرف کرد.

اسید‌های چرب امگا ۳ فوائد متعددی برای سلامتی دارد. این ترکیب کلسترول بد خون را کاهش داده، فشار خون بالا را پایین می‌آورد و وضعیت سلامت قلب و عروق را بهبود می‌دهد.

همچنین نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که امگا ۳ می‌تواند علائم آرتریت روماتوئید را تسکین دهد، استخوان‌ها را مستحکم کند و فرد را در برابر زوال عقلی ناشی از افزایش سن حفظ کند. اکنون محققان انگلیسی در بررسی جدید خود به خاصیت دیگر این ترکیب و تاثیر آن در حفظ تنوع باکتریایی روده پی بردند.

به گفته محققان ۳۸ تریلیون باکتری داخل روده‌های انسان وجود دارند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن‌ها را برای مقابله با بیماری‌ها آماده می‌کند. همچنین از بین رفتن تنوع باکتریایی روده با خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر و سرطان روده مرتبط است.


 
 
 
 
 
منبع: ایسنا


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *