اجرای عملیات رعد در تهران/ ۵۶۹ نفر خرده فروش مواد مخدر، سارق و مالخر دستگیر شدند

13:07 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۴۳۷
رئیس پلیس تهران از اجرای طرح رعد و دستگیری مجرمان رها در سطح شهر تهران خبر داد.

اجرای عملیات رعد در تهران/  ۵۶۹ نفر خرده فروش مواد مخدر، سارق و مالخر دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سردار حسین رحیمی  با اعلام اتمام طرح ۲۴ ساعته موسوم به رعد که در پلیس پیشگیری انجام شد با برشمردن دستاوردهای این طرح و با اشاره به اینکه اجرای طرح های پلیسی با جدیت در پایتخت دنبال می شود،گفت: از شب گذشته تاکنون عملیاتی با عنوان رعد در سطح تمام کلانتری های تهران به اجرا درآمد که با اجرای آن علاوه بر شناسایی و دستگیری سارقان، مالخران، خرده فروشان مواد مخدر، زورگیران و سارقان خرده پا ماموران موفق به کشف ۹۹ دستگاه خودور سرقتی، دستگیری ۲۹۷ سارق و مالخر ، دستگیری ۲۷۲ خرده فروش مواد مخدر و کشف ۱۲۴۰ قطعه انواع لوازم خودرو و ۲۸۴۰ قلم انواع کالاهای سرقتی شدند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در عملیات شب گذشته ماموران پلیس موفق به انهدام یک باند زورگیری سه نفره شدند، افزود: اعضای این باند اقدام به خرد کردن چک و همچنین ضرب و شتم افراد برای زورگیری می کردند.که از داخل خودرو زانتیا متهمان علاوه بر کشف حکم جعلی یک دستگاه بی سیم و لباس ماموران پلیس نیز کشف شد که تحقیقات از متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام باند توزیع بی سیم در سطح شهر تهران گفت: ماموران پلیس پیشگیری همچنین موفق شدند باندی را شناسایی و منهدم کنند که به صورت کاملا غیرقانونی اقدام به قاچاق بی سیم به داخل تهران می کردند. از محل اختفای اعضای این باند ۸۸۶ دستگاه بی سیم با برد بالا و متوسط کشف و ضبط شد .
وی افزود بررسی های پلیسی نشان می دهد اعضای این باند اقدام به فروش این دستگاه بی سیم ها به باندهای تبهکاری می کردند.

سردار رحیمی با اعلام اینکه گشت های موتوری و خودرویی در تهران افزایش پیدا می کند، افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی و حضور دانش آموزان در کلاس های درس و مدرسه گشت های موتوری و خودرویی تهران در سطح همه محله های تهران افزایش پیدا می کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه مرکز آلارم پلیس تهران بزرگ از مدت ها پیش آغاز به کار کرده است، افزود: تاکنون ۶۰۰ هزار صنف اعم از طلا فروشی ها، پاساژها و بانک ها به عضویت این مرکز در آمده اند سازوکار این مرکز به این صورت است که در صورت بروز کوچکترین مشکل آلارم در مرکز به صدا درآمده و ماموران به سرعت اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه توقع ما بر آن است که بقیه اصناف نیز در این مرکز عضویت پیدا کنند، اظهار کرد: از نظر تجهیزات زیرساختی فعالیت های خوبی در این مرکز انجام شده و امیدواریم بقیه اصناف نیزبه عضویت این مرکز دربیایند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تقویت کلانتری ها در دستور کار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است، ادامه داد: از نظر من هر کلانتری در محدوده حوزه استحفاظی خود یک ناجای کوچک است که با اشرافی که ماموران کلانتری در محل خدمت خود دارند می توانند امنیت را برای مردم همان محله به بهترین شکل ممکن به وجود بیاورند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه طرح های امنیت محله محور از این پس هر هفته و در همه مناطق و در مجموع سرکلانتری های پایتخت به اجرا درخواهد آمد، خاطرنشان کرد: برخورد با کیف قاپی، زورگیری، سرقت های خرد، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از اهم فعالیت این طرح در سطح کلانتری ها است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *