رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درج اسامی متخلفان «پرونده بانک سرمایه» در گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره

15:19 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۴۰۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جمع‌بندی این هئیت و کمیسیون آموزش درباره اعلام اسامی ۳۱ متخلف پرونده بانک سرمایه در گزارش نهایی به کجا رسید و آیا این اسامی در گزارش نهایی درج خواهد شد؟ گفت: بله، این اسامی اعم از برخی شرکت‌ها و افراد در گزارش نهایی هیئت تحقیق و تفحص درج خواهد شد.

اسامی شرکت‌ها و افراد متخلف در بانک سرمایه در گزارش تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام می‌شودجبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، از برنامه‌ریزی کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس برای جلسه با مدیران عامل صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه پس از تعطیلات مجلس خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تنظیم شده است و پس از شروع به کار مجلس در نوبت  قرائت در صحن قرار خواهد گرفت.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جمع بندی کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» و این هئیت درباره اعلام اسامی ۳۱ متخلف پرونده بانک سرمایه در گزارش نهایی به کجا رسید و آیا این اسامی در گزارش نهایی درج خواهد شد؟گفت: بله، این اسامی اعم از برخی شرکت‌ها و افراد در گزارش نهایی هیئت تحقیق و تفحص درج خواهد شد.

کوچکی‌نژاد پیشتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار میزان گفته بود: آخرین رقمی که در گزارش هیئت، در حوزه تخلف بانک سرمایه محرز شده ۹ هزار میلیارد است که با احتساب سود و جرائم و دیر کرد آن به رقمی بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان می رسد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد این مبلغ مشکوک الوصول است و افراد و شرکت‌های صوری در این میزان مبالغ مشکوک الوصولی دخیل هستند و همچنین ۱۱ درصد نیز معوقات عقب افتاده در صندوق وجود دارد. البته این مبالغ به ۳۱ نفر داده شده است .


برچسب ها: مجلس گزارش صندوق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *